Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktický potenciál her při výuce geografie v rámci základního a středoškolského vzdělávání
Název práce v češtině: Didaktický potenciál her při výuce geografie v rámci základního a středoškolského vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Didactic potential of games in teaching geography in primary and secondary education
Klíčová slova: výuka geografie, hry, implementace her, rámcové vzdělávací programy, základní školy, střední školy
Klíčová slova anglicky: teaching geography, games, implementation of games, Framework Education Programs, primary schools, upper secondary schools
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.11.2020
Datum zadání: 13.01.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.01.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:11.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2023
Oponenti: Mgr. Matěj Vrhel
 
 
 
Předběžná náplň práce
Hry jsou nedílnou součástí výchovy i vzdělávání. V současnosti existuje na trhu pestrá a široká nabídka her s různou tematikou, herním systémem a pro různé cílové uživatele. Některé z těchto her mohou při vzdělávání sloužit k rozvoji klíčových kompetencí, volně navazovat na obsah výuky či zcela samostatně vést žáka k novému poznání. V oboru geografie je částečně prozkoumána oblast didaktických her, nikoliv však v návaznosti na reálnou nabídku tržního prostředí. Na základě porovnání volně i komerčně dostupných her s příslušnými závaznými vzdělávacími dokumenty (RVP) budou hodnoceny a identifikovány ty hry, které mají vzdělávací potenciál pro výuku geografie na základních a středních školách. Následně bude vytvořena databáze vybraných her, která bude sloužit jako zdroj inspirace pro pedagogy v praxi.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK