Proměny Českého rozhlasu po nástupu Webu 2.0
Název práce v češtině: | Proměny Českého rozhlasu po nástupu Webu 2.0 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Transformation of Czech Radio After the Introduction of Web 2.0 |
Klíčová slova: | Český rozhlas, vysílání, etické principy, média, internet, digitalizace, Web 2.0, podcast, sociální sítě, kvalitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky: | Czech Radio, broadcasting, ethical principles, media, internet, digitization, Web 2.0, podcast, social media, quality research |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Groman, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 09.10.2020 |
Datum zadání: | 09.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 21.09.2021 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.09.2021 |
Oponenti: | PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
Alexander, B. (2017). The New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media. Westport, USA: Praeger.
Berry, R. (2016). Part of the establishment: Reflecting on 10 years of podcasting as an audio medium. Convergence: International Journal of Research into New Media Technologies. 170-178. doi: 10.1177/1354856516632105. Bottomley, A. J. (2015). Podcasting: A Decade in the Life of a „New“ Audio Medium: Introduction. Journal of Radio & Audio Media. 164-169. doi: 10.1080/19376529.2015.1082880. Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha, Česko: Portál. Maršík, J. (1999). Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, Česko: Sdružení pro rozhlasovou tvorbu. Osvaldová, B. (2011). Zpravodajství v médiích. Praha, Česko: Karolinum. Vojtěchovská, M. & Trampota, T. (2010). Metody výzkumu médií. Praha, Česko: Portál. |
Předběžná náplň práce |
Předmětem diplomové práce je proměna Českého rozhlasu v digitální době, kterou můžeme v kontextu mediálních studií ohraničit nástupem Webu 2:0. Rozhlasu, stejně jako dalším médiím, přinesl tento vývoj nové možnosti působnosti, komunikace i propojení s posluchači, a to například prostřednictvím webových stránek, sociálních sítí, aplikací a podcastů. Zkoumání bylo provedeno z pohledu zaměstnanců Českého rozhlasu z pražských i regionálních stanic ČRo, kteří mají zkušenost s prací v Českém rozhlase před i po nástupu Webu 2.0. Pro velmi specifickou povahu práce se autorka rozhodla pro využití metody kvalitativního výzkumu s využitím metody polostrukturovaných rozhovorů a v rámci následné analýzy dat pro metodu zakotvené teorie. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The topic of this thesis is the Transformation of Czech Radio after the Introduction of Web 2.0. For radio, as well as other media, the development of Web 2.0 has brought new opportunities for communication and connection with listeners, for example through websites, social networks, applications and podcasts. The research was carried out from the point of view of Czech Radio employees from Prague and regional Czech Radio stations, who have experience working in Czech Radio before and after the advent of Web 2.0. Due to the very specific nature of the work, the author decided for qualitative research using the method of semi-structured interviews and the method of grounded theory for data analysis. |