Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Proměny mediálního obrazu České pirátské strany mezi lety 2020 a 2022 v regionálních denících
Název práce v češtině: Proměny mediálního obrazu České pirátské strany mezi lety 2020 a 2022 v regionálních denících
Název v anglickém jazyce: Changes in the Media Image of the Czech Pirate Party in Regional Print Media in the Period 2020-2022
Klíčová slova: Česká pirátská strana, mediální obraz, regionální tisk, volby, Mladá fronta DNES, Deník
Klíčová slova anglicky: Czech Pirate Party, media image, regional print, elections, Mladá fronta DNES, Deník
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Just, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.10.2020
Datum zadání: 08.10.2020
Datum a čas obhajoby: 16.09.2024 08:30
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2024
Oponenti: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
 
 
 
Seznam odborné literatury
Literatura:

BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 192 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3780-5.

BERGER, P. L. a LUCKMANN, T. Sociální konstrukce reality. Vyd. 1. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.

GOFFMAN, E. Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. New Harper & Row, 1974. ISBN 0674316568.

HALL, Stuart. Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. SAGE Publications, 1997. ISBN 0761954325.

JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.

LIPPMANN, Walter. Public Opinion. Free Press: New York, 1965 (1. vyd. 1922, 1. obnovené vyd. 1949).

LIPPMANN, Walter. Public Opinion. Simon and Schuster, 1997. ISBN 0684833271.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.

MORAVEC, Václav. Proměny novinářské etiky. Academia, 2020. ISBN 978-80-200-3111-2.

REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.

SEMETKO, Holli A. a VALKENBURG, Patti M. „Framing European politics: A content analysis of press and television news“. In: Journal of Communication, 50 (2). 2000, s. 93–109.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Vyd 1. Praha: Portál, 2006. 191 s. ISBN 80-7367-096-8.

IYENGAR, Shanto. Is anyone responsible?: how television frames political issues. Chicago: The University of Chicago Press, 1991. ISNB 0226388530.

Elektronické zdroje:

ANDERSON, Nate. Political pirates: A history of Sweden’s Piratpartiet. Ars Technica [online]. 2009 [cit. 2023-11-29]. Dostupné z: https://arstechnica.com/tech-policy/2009/02/rick-falkvinge-is-the-face/.

BARTELS, Henning. Die Piratenpartei: Entstehung, Forde- rungen und Perspektiven der Bewegung. Contumax Verlag [online]. Berlin, 2009 [cit. 2024-03-23]. Dostupné z: http://ebooks.contumax.de/01-piratenpartei.pdf.

BRUNCLÍK, Miloš. Pirátské strany: nový fenomén v politice. Naše společnost, 8(1).pp.21-29. ISSN 1214-438. 2010 [cit. 2024-03-23]. Dostupné z: https://cvvm.soc.cas.cz/cz/cvvm/casopis-nase-spolecnost/prehled-clanku/63-2010-1/1156-piratske-strany-novy-fenomen-v-politice.

ENTMAN, Robert M. Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm. Journal of Communication. Journal of comunication [online]. 1993, Autumn 1993, 43, 4, s. 51-58 [cit. 2023-05-07]. ISSN 0021-9916. Dostupné z: https://is.muni.cz/el/1423/podzim2018/POL256/um/Entman_1993_FramingTowardclarificationOfAFracturedParadigm.pdf.

KŘIVÁNKOVÁ, Eva. Pirátské strany v Evropě. Masarykova univerzita [online]. Brno, 2014 [cit. 2024-03-23]. Diplomová práce. Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce KANIOK, Petr. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/tn1ih/.

MCCOMBS, MAXWELL, E., and SHAW, Donald L. „The Agenda-Setting Function of Mass Media.“ The Public Opinion Quarterly 36, no. 2 (1972): 176–87. [cit. 2024-03-23]. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/2747787.

MCMANUS, John. Market-driven journalism: Let the citizen beware? Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1994. Dostupné z: https://us.sagepub.com/en-us/nam/market-driven-journalism/book4394.


Předběžná náplň práce
Práce zkoumá proměny mediálního obrazu České pirátské strany mezi třemi po sobě jdoucími volebními lety 2020,2021 a 2022. Kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza se v průběhu vrcholící předvolební kampaně zaměřuje na dva nejvýznamnější tištěné deníky ve Středočeském kraji, a to titul Mladá fronta DNES, který vydává vydavatelství Mafra ve středočeské regionální mutaci, a jedenáct menších lokálních titulů vycházejících ve středních Čechách pod značkou Deník, za kterou stojí vydavatelství Vltava Labe Media. Práce vzniká v době, kdy Piráti oslavili 15 let od založení strany. Ptáme se v ní, jak se proměňoval mediální obraz Pirátů v průběhu času a sledujeme, jak se lišilo vyznění článků ve dvou rozdílných regionálních médiích, což ilustrujeme na konkrétních příkladech.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis examines the changes in the media image of the Czech Pirate Party between the three consecutive election years 2020, 2021 and 2022. The quantitative and qualitative content analysis focuses on the two most important print newspapers in the Central Bohemia region during the peak of the election campaign, namely Mladá fronta DNES, published by Mafra in its Central Bohemia regional version, and eleven smaller local titles published in Central Bohemia under the Deník brand, which is backed by Vltava Labe Media. The theses comes at a time when the Pirates have celebrated 15 years since the party was founded. It asks how the media image of the Pirates has changed over time and looks at how the articles in two different regional media outlets have differed, illustrating this with specific examples.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK