Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sportovní celebrity v pozdně moderní společnosti
Název práce v češtině: Sportovní celebrity v pozdně moderní společnosti
Název v anglickém jazyce: Sports celebrities in the late modern society
Klíčová slova: Celebrita, sport, sportovní celebrita, pozdně moderní společnost, kvantitativní výzkum, sociální sítě, percepce
Klíčová slova anglicky: Celebrity, sports, sports celebrity, late modern society, quantitative research, social media, perception
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Dino Numerato, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.05.2020
Datum zadání: 04.05.2020
Datum a čas obhajoby: 15.06.2021 09:00
Místo konání obhajoby: Pekařská 16, JPEK211, 211, Malá učebna, 2.patro
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2021
Oponenti: Mgr. Maksym Kolomoiets
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat tématem sportovních celebrit v pozdně moderní globalizované společnosti, charakteristické rozvojem digitálních technologií a rostoucí důležitostí sociálních sítí. Práce bude analyzovat percepci sportovních celebrit u mládeže. Zaměří se konkrétně na vnímání role sportovních celebrit nejen ve sportovním, ale i mimo-sportovním životě. Práce bude založena na kvantitativním dotazníkovém šetření online. Šetření proběhne v populaci mladistvých od 18 do 25 let.
Seznam odborné literatury
1. Ferris, K. O. (2007). The sociology of celebrity. Sociology compass, 1(1), 371-384.

2. Chung, H. (2003). Sport star vs rock star in globalizing popular culture: similarities, difference and paradox in discussion of celebrities. International Review for the Sociology of Sport, 38(1), 99-108.

3. Andrews, D. L. (2013). Reflections on communication and sport: On celebrity and race. Communication & sport, 1(1-2), 151-163.

4. Smart, B. (2018). Consuming Olympism: Consumer culture, sport star sponsorship and the commercialisation of the Olympics. Journal of Consumer Culture, 18(2), 241-260.

5. Smart, B. (2005). The sport star: Modern sport and the cultural economy of sporting celebrity. Sage.

6. Whannel, G. (2002). Media sport stars: Masculinities and moralities. Psychology Press.

7. Wenner, L. A. (2014). Fallen sports heroes, media, & celebrity culture.

8. Mendick, H., Ahmad, A., Allen, K., & Harvey, L. (2018). Celebrity, aspiration and contemporary youth: Education and inequality in an era of austerity. Bloomsbury Publishing.

9. Furedi, F. (2010). Celebrity culture. Society, 47(6), 493-49.

10. Dix, S., Phau, I., & Pougnet, S. (2010). “Bend it like Beckham”: the influence of sports celebrities on young adult consumers. Young Consumers.

11. James, M. S. (2010). Female sports celebrities targeting female teenagers: A content analysis of magazine advertising. Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(1).
Předběžná náplň práce
Rád bych se ve své bakalářské práci zabýval tématem sportovních celebrit v pozdně moderní společnosti. Pozdně moderní společnost je charakteristická velkou mírou globalizace, technologického pokroku a rozmachem sociálních sítí. A především sociální sítě a internet jsou dnes významnou platformou pro sportovní celebrity, ve smyslu komunikace se svými fanoušky. Počty sledujících uživatelů u těchto sportovních celebrit častokrát překračují milióny, u těch nejúspěšnějších i stamilióny. Zajímá mě, jaké místo zaujímají a jakou roli hrají sportovní celebrity v této pozdně moderní společnosti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my bachelor's thesis I would like to deal with the topic of sports celebrities in late modern society. Late modern society is characterized by a high degree of globalization, technological progress and the expansion of social networks. And above all, social networks and the internet are today an important platform for sports celebrities, in terms of communication with their fans. The number of followers of these sports celebrities often exceeds millions, with the most successful even hundreds of millions. I am interested in what place they occupy and what role sports celebrities play in this late modern society.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK