Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozdíly v percepci ženských postav v různých mediálních zpracováních ságy o Zaklínači
Název práce v češtině: Rozdíly v percepci ženských postav v různých mediálních zpracováních ságy o Zaklínači
Název v anglickém jazyce: Differences in the perception of female characters in various media versions of The Witcher
Klíčová slova: Zaklínač, ženské postavy, archetypy, stereotypizace, sexualizace, gender, videohry, počítačové hry, seriál, film,
Klíčová slova anglicky: The Witcher, female characters, archetypes, stereotyping, sexualization, gender, video games, computer games, series, film
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.01.2020
Datum zadání: 31.01.2020
Datum a čas obhajoby: 09.02.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.02.2021
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
CASSELL, Justine a Henry JENKINS, ed. From Barbie to Mortal Kombat: gender and computer games. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1998. ISBN 02-625-3168-2.

COGBURN, Jon a Mark SILCOX. Philosophy Through Video Games. New York: Routledge, 2009. ISBN 9781135859688.

DOVEY, Jon a Helen W. KENNEDY. Game Cultures: Computer Games As New Media. Maidenhead, Berkshire, England: McGraw-Hill Education, 2006. ISBN 978 0 335 21357 X.

FISKE, John. Television Culture: Popular Pleasures and Politics (Studies in Communication). London, New York: Routledge, 1986. ISBN 0-415-03934-7.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.

MCQUAIL, Denis. Audience Analysis. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1997. ISBN 0761910026.

RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.

SCHUBART. Super Bitches and Action Babes: The Female Hero in Popular Cinema, 1970-2006. Jefferson, Severní Karolína: McFarland & Company, 2007. ISBN 978-0786429240.

STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-858-3460-X.

TASKER, Yvonne. Spectacular Bodies: Gender, Genre and the Action Cinema. Routledge, 1993. ISBN 0-415-09224-8.

Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se bude zabývat vnímáním ženských postav v různých mediálních zpracováních na příkladu knižní ságy o Zaklínači od Andrzeje Sapkowského, na jejímž základě vzniklo několik počítačových her a nově také seriál na platformě Netflix. Práce se bude věnovat odlišnostem v těchto verzích (hra Witcher 3 a seriál Witcher) a jejich dopadu na celkové vyznění daného zpracování tak, jak je vnímán publiky. Mezi zkoumané oblasti bude v tomto kontextu patřit autenticita vyobrazování a sexualizace postav, genderové stereotypy, objektivizace, multikulturalismus a další. Cílem práce je zjistit, jak publika vnímají rozdíly v roli a zobrazování ženských postav různých mediálních zpracováních Zaklínače. Podmínkou účasti bude aktivní znalost jak hry Zaklínač 3, tak seriálu Zaklínač na Netflixu. Následný výzkum, bude veden formou hloubkových rozhovorů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis will deal with the perception of female characters in various media on the example of a book saga about The Witcher by Andrzej Sapkowski, on the basis of which several computer games were created and now also a series on the Netflix platform. The work will address the differences in these versions (the game Witcher 3 and series The Witcher) and their impact on the overall tone of the adapcations as perceived by the audience. Areas researched in this context will include the authenticity of the depiction, sexualization of characters, gender stereotypes, objectification, multiculturalism and more. The aim of the work is to find out how the audiences perceive the differences in the role and portrayal of female characters in various media adaptations of The Witcher. The condition for participation will be active knowledge of both – game The Witcher 3 and the series The Witcher on Netflix. Subsequent research will be conducted in the form of in-depth interviews.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK