Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální sítě jako komunikační kanál vybraných politických stran před volbami do Evropského parlamentu 2019
Název práce v češtině: Sociální sítě jako komunikační kanál vybraných politických stran před volbami do Evropského parlamentu 2019
Název v anglickém jazyce: Social Networks as a communication channel of selected political parties before elections to the European Parliament in 2019
Klíčová slova: Politický marketing, politická strana, sociální sítě, Facebook, Twitter, volby, Evropský parlament
Klíčová slova anglicky: Political marketing, political party, social networks, Facebook, Twitter, elections, European Parliament
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2019
Datum zadání: 18.07.2019
Datum a čas obhajoby: 22.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2020
Oponenti: Mgr. Veronika Macková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
LARSSON, Anders Olof. Pandering, protesting, engaging. Norwegian party leaders on Facebook during the 2013 ‘Short campaign'. Information, Communication & Society [online]. 2015, 18(4), 459-473 [cit. 2020-12-09]. DOI: 10.1080/1369118X.2014.967269. ISSN 1369-118x. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1369118X.2014.967269

ÍCARO, Joathan. Negative campaign in the Brazilian presidential race: an analysis of the attacks posted on Facebook by the main candidates, Contemporary Social Science, 2017.
DOI: 10.1080/21582041.2017.1369557


GERODIMOS, Roman a Jákup JUSTINUSSEN. Obama’s 2012 Facebook Campaign: Political Communication in the Age of the Like Button, Journal of Information Technology & Politics 2014., 12:2, 113-132, DOI: 10.1080/19331681.2014.982266

BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav.2005. ISBN 80-210-3800-4

BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 9788025133200.

MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2017. ISBN 978-80-210-8745-3

MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing: kořeny disciplíny. In CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ (eds.). Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, s. 9-22. ISBN: 9788073252816
Mayer, W. G. In Defense of Negative Campaigning. Political Science Quarterly. 1996.Vol. 111. No. 3. str. 437-455

MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2010, ISBN: 978-80-210-5169-0
Předběžná náplň práce
Diplomová práce „Sociální sítě jako komunikační kanál vybraných politických stran před volbami do Evropského parlamentu 2019“ se zabývá politickou komunikací na sociální síti Facebook a Twitter. Cílem práce je zjistit, jak komunikují vybrané politické strany na sociálních sítích v předvolební kampani, jaký typ formy a obsahu používaly nejvíce. Práce se také zaměřuje na to, jak se komunikace na obou sítích lišila. Teoretická část se nejprve věnuje sociálním sítím a stručné charakteristice vybrané sítě i politická uskupení a popisuje propojení právě politického prostředí s nástroji sociálních sítí. Zaměřuje se rovněž na vysvětlení pojmu politické komunikace a politického marketingu. V další části je stručně představen Evropský parlament, volební systém a stručná charakteristika jednotlivých stran. Analytická část je provedena prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy za období čtyř týdnů před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Získaná data doplňují informace z polostrukturovaných rozhovorů. Práce vyhodnocuje za pomoci stanovených výzkumných otázek a hypotéz strategii využívání sociálních sítí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis "Social networks as a communication channel of selected political parties before the elections to the European Parliament in 2019" deals with political communication on the social network Facebook and Twitter. The aim of this thesis is to find out how selected political parties communicate on social networks in the election campaign, what type of form and content they used the most. The work also focuses on differences between communication on both networks. The theoretical part focuses on explaining the concept of political communication and political marketing, defines social networks and their types. The next sections are devoted to a brief description of selected networks and political subjects and describe the connection between the political space and the tools of social networks. The analytical part is based on a quantitative and qualitative content analysis in four weeks before the elections to the European Parliament in 2019. The gained data are supplemented by information from semi-structured interviews. The thesis evaluates the strategy of using social networks with the aid of established research questions and hypotheses.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK