Personalizace politické komunikace na sociálních sítích na příkladu Facebookové stránky Andreje Babiše
Název práce v češtině: | Personalizace politické komunikace na sociálních sítích na příkladu Facebookové stránky Andreje Babiše |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Personalization of political communication - The Example of Andrej Babiš´s Facebook page |
Klíčová slova: | Personalizace, privatizace, sociální sítě, politická komunikace, politický marketing, Andrej Babiš, obsahová analýza, sémiotická analýza, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | Personalization, privatization, social media, political communication, political marketing, Andrej Babis, content analysis, semiotic analysis, case study |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.07.2019 |
Datum zadání: | 16.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2020 |
Oponenti: | PhDr. Kamil Švec, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BAKARDJIEVA, Maria. Subactivism: Lifeworld and Politics in the Age of the Internet. The Information Society [online]. 2009, 25(2), 91-104 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1080/01972240802701627. ISSN 0197-2243. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01972240802701627
BALMAS, Meital, Gideon RAHAT, Tamir SHEAFER a Shaul R SHENHAV. Two routes to personalized politics. Party Politics [online]. 2012, 20(1), 37-51 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1177/1354068811436037. ISSN 1354-0688. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1354068811436037 BARŠA, Pavel a Ondřej CÍSAŘ. Levice v postrevoluční době: občanská společnost a nová sociální hnutí v radikální politické teorii 20. století. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2004. Politika a společnost. ISBN 80-732-5033-0. BECK, Ulrich. Vynalézání politiky: k teorii reflexivní modernizace. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. Post (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-86429-64-9. BECK, Ulrich. Riziková společnost: na cestě k jiné moderně. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2011. Post (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-047-6. BECK, Ulrich, Anthony GIDDENS a Scott LASH. Reflexive modernization: politics, tradition and aesthetics in the modern social order. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 1994. ISBN 9780804724722. BENNETT, W. Lance. The Personalization of Politics: political identity, social media, and changing patterns of participation. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science [online]. 2012, 644(1), 20-39 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1177/0002716212451428. ISSN 0002-7162. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0002716212451428 BILER, Stanislav. Sociální a politické konsekvence procesu individualizace [online]. Brno, 2008 [cit. 2020-03-15]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/s8m6i/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce Pavel Mareš. BLUMLER, Jay G. The Fourth Age of Political Communication. Politiques de communication [online]. 2016, N° 6(1) [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.3917/pdc.006.0019. ISSN 2271-068X. Dostupné z: http://www.cairn.info/revue-politiques-de-communication-2016-1-page-19.htm?ref=doi BLUMLER, Jay G. a Dennis KAVANAGH. The Third Age of Political Communication: Influences and Features. Political Communication [online]. 1999, 16(3), 209-230 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1080/105846099198596. ISSN 1058-4609. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/105846099198596 BOHÁČ, Vojtěch. Andrej Babiš a jeho média v době mediatizace [online]. Brno, 2018 [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/gdqa0/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce Miloš Gregor. BOR, Stephanie E. Using Social Network Sites to Improve Communication Between Political Campaigns and Citizens in the 2012 Election. American Behavioral Scientist [online]. 2014, 58(9), 1195-1213 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1177/0002764213490698. ISSN 0002-7642. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0002764213490698 BOYD, danah m. a Nicole B. ELLISON. Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication [online]. 2007, 13(1), 210-230 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x. ISSN 10836101. Dostupné z: https://academic.oup.com/jcmc/article/13/1/210-230/4583062 CAPRARA, Gian Vittorio a Philip G. ZIMBARDO. Personalizing Politics: A Congruency Model of Political Preference. American Psychologist [online]. 2004, 59(7), 581-594 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1037/0003-066X.59.7.581. ISSN 1935-990X. Dostupné z: http://doi.apa.org/getdoi.cfm?doi=10.1037/0003-066X.59.7.581 CORNER, John. Mediated Persona and Political Culture. CORNER, John a Dick PELS. Media and the Restyling of Politics: Consumerism, Celebrity and Cynicism. London: SAGE Publications, 2003, s. 67–84. ISBN 9780761949213. ČERNÝ, Jiří a Jan HOLEŠ. Sémiotika. Praha: Portál, 2004. ISBN 9788071788324. DALTON, Russel J. a Martin P. WATTENBERG. The not so simple act of voting. FINIFTER, Ada W. Political Science: The State of the Discipline II. 22. Washington, DC: American Political Science Association., 1993, s. 193–218. ISBN 1878147080. DIETRICH, Gini. Communicators: It's Time to Step Up and Own the PESO Model. In: Spin Sucks [online]. 25. července 2019 [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://spinsucks.com/communication/communicators-own-peso-model/ EIBL, Otto. Cesta k (experimentálnímu) výzkumu efektů osobnostní stránky politiky pod jednou konceptuální střechou - metodologická poznámka k výzkumu personalizace. Evropská volební studia [online]. 2016, 11(1), 34–43 [cit. 2020-04-19]. ISSN 1801-6545. Dostupné z: http://volebnistudia.cz/wp-content/uploads/EVS_2016_1-3.pdf ENLI, Gunn Sara a Eli SKOGERBØ. Personalized campaigns in party-centered politics: Twitter and Facebook as arenas for political communication. Information, Communication & Society [online]. 2013, 16(5), 757–774 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1080/1369118X.2013.782330. ISSN 1369-118X. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1369118X.2013.782330 FOLEY, Michael. John Major, Tony Blair and a Conflict of Leadership: Collision Course. Manchester: Manchester University Press, 2002. ISBN 9780719063176. GALLAGHER, Michael, Michael LAVER a Peter MAIR. Representative government in modern Europe. 3. Boston: McGraw Hill, 2001. ISBN 978-0077129675. GALTUNG, Johan a Mari Holmboe RUGE. The Structure of Foreign News. Journal of Peace Research [online]. 2016, 2(1), 64-90 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1177/002234336500200104. ISSN 0022-3433. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/002234336500200104 GARZIA, Diego. Changing Parties, Changing Partisans: The Personalization of Partisan Attachments in Western Europe. Political Psychology [online]. 2013, 34(1), 67-89 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1111/j.1467-9221.2012.00918.x. ISSN 0162895X. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1467-9221.2012.00918.x GARZIA, Diego. The personalization of politics in Western democracies: Causes and consequences on leader–follower relationships. The Leadership Quarterly [online]. 2011, 22(4), 697-709 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1016/j.leaqua.2011.05.010. ISSN 10489843. Dostupné z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1048984311000646 GERODIMOS, Roman a Jákup JUSTINUSSEN. Obama’s 2012 Facebook Campaign: Political Communication in the Age of the Like Button [online]. 2014, 12(2), 113-132 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1080/19331681.2014.982266. ISSN 1933-1681. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19331681.2014.982266 Determining the Components of Leader Effects in a Post-Communist Context. LOBO, Martina Costa a John CURTICE. Personality Politics? The Role of Leader Evaluations in Democratic Elections. Oxford: Oxford University Press, 2014, s. 191–212. ISBN 9780199660124. GIBSON, Rachel a Stephen WARD. A Proposed Methodology for Studying the Function and Effectiveness of Party and Candidate Web Sites. Social Science Computer Review [online]. 2016, 18(3), 301-319 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1177/089443930001800306. ISSN 0894-4393. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/089443930001800306 HÁJEK, Martin. Čtenář a stroj: vybrané metody sociálněvědní analýzy textů. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2014. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-161-9. HAYES, Danny. Has Television Personalized Voting Behavior? Political Behavior [online]. 2009, 31(2), 231–260 [cit. 2020-04-20]. Dostupné z: www.jstor.org/stable/40213346 HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. CHUNG, Siyoung a Hichang CHO. Fostering Parasocial Relationships with Celebrities on Social Media: Implications for Celebrity Endorsement [online]. 2017, 34(4), 481-495 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1002/mar.21001. ISSN 07426046. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1002/mar.21001 CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6. JANDA, Kenneth a Tyler COLMAN. Effects of Party Organization on Performance during the ‘Golden Age’ of Parties. Political Studies [online]. 2002, 46(3), 611-632 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1111/1467-9248.00157. ISSN 0032-3217. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1111/1467-9248.00157 JOHNSON, Dennis W. Campaigning in the twenty-first century. 2. New York: Routledge, 2011. ISBN 978-1138122208. JUST, Petr a Jakub CHARVÁT. Business‑Firm Parties and the Czech Party System after 2010. Politics in Central Europe [online]. 2016, 12(3), 83-110 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1515/pce-2016-0018. ISSN 1801-3422. Dostupné z: http://content.sciendo.com/view/journals/pce/12/3/article-p83.xml KARLSEN, Rune. A Platform for Individualized Campaigning? Social Media and Parliamentary Candidates in the 2009 Norwegian Election Campaign. Policy and Internet [online]. 2011, 3(4), 1-25 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.2202/1944-2866.1137. ISSN 1944-2866. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.2202/1944-2866.1137 KARVONEN, Lauri. The personalisation of politics. Colchester: ECPR Press, 2010. ISBN 978-1907301032. KASL KOLMANNOVÁ, Denisa. Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2012. Politika a společnost. ISBN 978-80-7325-294-6. KELLER, Jan. Dějiny klasické sociologie. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-864-2952-0. KLÍMA, Michal. Volby a politické strany v moderních demokraciích. Praha: Radix, 1998. ISBN 80-860-3113-6. KLINGER, Ulrike a Jakob SVENSSON. The emergence of network media logic in political communication: A theoretical approach [online]. 2014, 17(8), 1241-1257 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1177/1461444814522952. ISSN 1461-4448. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1461444814522952 KOROLEVA, Ksenia a Gerald C. KANE. Relational affordances of information processing on Facebook [online]. 2017, 54(5), 560-572 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1016/j.im.2016.11.007. ISSN 03787206. Dostupné z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0378720616303524 KRUIKEMEIER, Sanne, Guda VAN NOORT, Rens VLIEGENTHART a Claes H DE VREESE. Getting closer: The effects of personalized and interactive online political communication. European Journal of Communication [online]. 2013, 28(1), 53-66 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1177/0267323112464837. ISSN 0267-3231. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0267323112464837 KUSHIN, Matthew J. a Kelin KITCHENER. Getting political on social network sites: Exploring online political discourse on Facebook. First Monday [online]. 2009, 14(11) [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.5210/fm.v14i11.2645. ISSN 13960466. Dostupné z: http://journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article/view/2645 LANGER, Ana Inés. The Politicization of Private Persona: Exceptional Leaders or the New Rule? The Case of the United Kingdom and the Blair Effect. The International Journal of Press/Politics [online]. 2010, 15(1), 60-76 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1177/1940161209351003. ISSN 1940-1612. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1940161209351003 LEBEDOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 80-210-3800-4. LEE, Eun-Ju a Soo Youn OH. To Personalize or Depersonalize? When and How Politicians' Personalized Tweets Affect the Public's Reactions. Journal of Communication [online]. 2012, 62(6), 932-949 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1111/j.1460-2466.2012.01681.x. ISSN 00219916. Dostupné z: https://academic.oup.com/joc/article/62/6/932-949/4086071 LILLEKER, Darren G. Political Communication and Cognition [online]. Palgrave Macmillan UK, 2014 [cit. 2020-03-15]. ISBN 978-1-137-31343-0. Dostupné z: https://doi.org/10.1057/9781137313430 LINEK, Lukáš a Pat LYONS. Dočasná stabilita?: volební podpora politických stran v České republice v letech 1990-2010. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, 2013. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-160-2. ROKKAN, Stein. Cleavage Structures, Party Systems and Voter Alignments: An introduction. LIPSET, Seymour Martin a Stein ROKKAN. Party Systems and Voter Alignmensts. New York: The Free Press, 1967, s. 1–64. LOUDEN, Allan a Kristen MCCAULIFF. The “authentic candidate”: extending candidate image assessment. HACKER, Kenneth. Presidential Candidate Images. Rowman & Littlefield Publishers, 2004, s. 85–103. ISBN 978-0742536654. LOUW, Eric. The Media and Political Process. 2. London: SAGE Publications, 2010. ISBN 1848604475. MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě [online]. Brno, 2016 [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://theses.cz/id/aagn0n/. Disertační práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce Prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D. MCALLISTER, Ian. The Personalization of Politics. The Oxford Handbook of Political Behavior [online]. 2007, , 1–24 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199270125.003.0030. Dostupné z: https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199270125.001.0001/oxfordhb-9780199270125-e-030 MCGREGOR, Shannon C. Personalization, social media, and voting: Effects of candidate self-personalization on vote intention. New Media & Society [online]. 2017, 20(3), 1139-1160 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1177/1461444816686103. ISSN 1461-4448. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1461444816686103 MCQUAIL, Denis. McQuail's Mass Communication Theory. 6. London: SAGE Publications, 2010. ISBN 9781849202923. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5. MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4. NOWAK, Kristine L. a Frank BIOCCA. The Effect of the Agency and Anthropomorphism on Users' Sense of Telepresence, Copresence, and Social Presence in Virtual Environments. Presence: Teleoperators and Virtual Environments [online]. 2003, 12(5), 481-494 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1162/105474603322761289. ISSN 1054-7460. Dostupné z: http://www.mitpressjournals.org/doi/10.1162/105474603322761289 OLECKÁ, Ivana a Kateřina IVANOVÁ. Metodologie výzkumné práce [online]. 2010, , 19–24 [cit. 2020-04-20]. Dostupné z: https://is.muni.cz/el/phil/podzim2017/MVK_23/um/54991882/Metodologie_vedecko-vyzkumne_cinnosti.pdf OSTŘÍŽKOVÁ, Barbora. Komunikační styly a personalizace českých poslanců na Facebooku [online]. Brno, 2018 [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/tckzx/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce Alena Macková. OTTO, Lukas a Michaela MAIER. Mediated and moderated effects of personalized political communication on political trust. Communications [online]. 2016, 41(1) [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1515/commun-2015-0028. ISSN 1613-4087. Dostupné z: https://www.degruyter.com/view/j/comm.2016.41.issue-1/commun-2015-0028/commun-2015-0028.xml PAPACHARISSI, Zizi a Alan M. RUBIN. Predictors of Internet Use [online]. 2010, 44(2), 175-196 [cit. 2020-04-20]. DOI: 10.1207/s15506878jobem4402_2. ISSN 0883-8151. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15506878jobem4402_2 PEDERSEN, Helene Helboe a Gideon RAHAT. Introduction: Political personalization and personalized politics within and beyond the behavioural arena. Party Politics [online]. 2019 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1177/1354068819855712. ISSN 1354-0688. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1354068819855712 POLÁČEK, Jaroslav. Personalisation in Election Campaigns in the Czech Republic. European View [online]. 2018, 12(1), 11-19 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1007/s12290-013-0244-8. ISSN 1781-6858. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1007/s12290-013-0244-8 PRUYSERS, Scott, William CROSS a Richard KARZ. Personalism, personalization and party politics. PRUYSERS, Scott, William CROSS a Richard KARZ. The Personalization of Democratic Politics and the Challenge for Political Parties. London: ECPR Press, 2018, s. 1–18. ISBN 978-1785522956. RAHAT, Gideon a Ofer KENIG. From Party Politics to Personalized Politics?. Comparative politics. New York: Oxford University Press, 2018. ISBN 9780198808008. RAHAT, Gideon a Tamir SHEAFER. The Personalization(s) of Politics: Israel, 1949–2003. Political Communication [online]. 2007, 24(1), 65-80 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1080/10584600601128739. ISSN 1058-4609. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10584600601128739 RAHAT, Gideon a Shahaf ZAMIR. Personalized Politics Online. PRUYSERS, Scott, William CROSS a Richard KARZ. The Personalization of Democratic Politics and the Challenge for Political Parties. London: ECPR Press, 2018, s. 103–124. ISBN 978-1785522956. RASMUSSEN, Leslie. Parasocial Interaction in the Digital Age: An Examination of Relationship Building and the Effectiveness of YouTube Celebrities. The Journal of Social Media in Society [online]. 2018, 7(1), 280–294 [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://thejsms.org/tsmri/index.php/TSMRI/article/view/364 SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9. SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8. SINGER, Jan. Analýza komunikační strategie politických aktérů na Facebooku se zaměřením na populistickou rétoriku [online]. Brno, 2019 [cit. 2020-05-04]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/db9sq/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce Michal Tkaczyk. STANYER, James. Public Images, Private Lives: An Introduction. Parliamentary Affairs [online]. 2004, 57(1), 1-8 [cit. 2020-04-15]. DOI: 10.1093/pa/gsh001. ISSN 0031-2290. Dostupné z: https://academic.oup.com/pa/article-lookup/doi/10.1093/pa/gsh001 STANYER, James. Intimate Politics: Publicity, Privacy and the Personal Lives of Politicians in Media Saturated Democracies. Cambridge: Polity Press, 2013. ISBN 978-0-745-64477-6. STRMISKA, Maxmilián, Lubomír KOPEČEK, Vít HLOUŠEK a Roman CHYTÍLEK. Politické strany a stranické systémy ve srovnávací a teoretické perspektivě. Politické strany moderní Evropy: analýza stranicko-politických systémů. Praha: Portál, 2005, s. 9–45. ISBN 80-7367-038-0. SWANSON, David L., MANCINI, Paolo, ed. Politics, Media and Modern Democracy: An international study of innovations in electoral campaigning and their consequences. Westport, Conn.: Praeger, 1996. ISBN 0275951839. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-262-0260-8. TURNER, Graeme. Understanding Celebrity. 2. London: SAGE Publications, 2013. ISBN 9781446253212. VAN AELST, Peter, Tamir SHEAFER a James STANYER. The personalization of mediated political communication: A review of concepts, operationalizations and key findings [online]. 2012, 13(2), 203-220 [cit. 2020-03-15]. DOI: 10.1177/1464884911427802. ISSN 1464-8849. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1464884911427802 VERGEER, Maurice, Liesbeth HERMANS a Steven SAMS. Online social networks and micro-blogging in political campaigning. Party Politics [online]. 2011, 19(3), 477-501 [cit. 2020-04-15]. DOI: 10.1177/1354068811407580. ISSN 1354-0688. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1354068811407580 VOŽENÍLKOVÁ, Marcela. Personalizace politiky v České republice [online]. Brno, 2017 [cit. 2020-05-21]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/kc409/. Disertační práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Vedoucí práce Petr Fiala. VOŽENÍLKOVÁ, Marcela. Personalizace politiky v České republice. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2018. ISBN 978-802-1089-310. VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-717-8998-4. WEBB, Paul a Thomas POGNUTKE. The Presidentialization of Contemporary Democratic Politics: Evidence, Causes, and Consequences. The Presidentialization of Politics. New York: Oxford University Press, 2005, s. 336–356. ISBN 978-0199218493. WHEELER, Mark. Celebrity Politics: Image and identity in contemporary political communications. Cambridge: Polity, 2013. ISBN 978-0745652498. ZORKOCIOVA, Otilia a Lucia VANKOVA. The phenomenon of social networks and the effectiveness of Facebook page measuring (the case of Slovakia). Economic Annals-ХХI [online]. 2016, 160(7-8), 83-87 [cit. 2020-04-03]. DOI: 10.21003/ea.V160-16. ISSN 17286220. Dostupné z: http://soskin.info/en/ea/2016/160-7-8/Economic-Annals-contents-V160-16 BABIŠ, Andrej. [Čau lidi. Takže...]. In: Facebook [online]. 28. ledna 2018 [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.facebook.com/AndrejBabis/photos/a.324695871000397/1148128788657097/?type=3 BABIŠ, Andrej. [Čau lidi, teďka se zprasím...]. In: Facebook [online]. 28. července 2019(a) [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.facebook.com/AndrejBabis/posts/1589501547853150 BABIŠ, Andrej. [Čau lidi. Jsem zpět...]. In: Facebook [online]. 18. srpna 2019(b) [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.facebook.com/AndrejBabis/posts/1606440722825899/ BABIŠ, Andrej. [Čau lidi. Jo, určitě už to víte...]. In: Facebook [online]. 15. září 2019(c) [cit. 2020-05-21]. Dostupné z: https://www.facebook.com/AndrejBabis/posts/1630500583753246 BABIŠ, Andrej. [Čau lidi, jsem pořád...]. In: Facebook [online]. 13. října 2019(d) [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.facebook.com/AndrejBabis/posts/1656844761118828 BABIŠ, Andrej. O stránce Andrej Babiš. In: Facebook [online]. 2020(a) [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://www.facebook.com/pg/AndrejBabis/about/?ref=page_internal BABIŠ, Andrej. [Čau lidi, ten prst...]. In: Facebook [online]. 17. května 2020(b) [cit. 2020-05-19]. Dostupné z: https://www.facebook.com/AndrejBabis/videos/2896611823725516/ Deník N: Exekuce? Splněno, hlásí Babiš na Facebooku. Vládní novela přitom opomíjí jeho klíčový slib [online]. 2019a [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://denikn.cz/160502/exekuce-splneno-hlasi-babis-na-facebooku-vladni-novela-pritom-opomiji-jeho-klicovy-slib/ Deník N: „Čau lidi, tímhle teď žiju a tohle řeším. Jasně, obědy zdarma.“ Analyzovali jsme Babišova nedělní hlášení [online]. 2019b [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://denikn.cz/79567/cau-lidi-timhle-ted-ziju-a-tohle-resim-jasne-obedy-zdarma-analyzovali-jsme-babisova-nedelni-hlaseni/ Deník N: Taky vám můžu říkat „Čau lidi“, ale nechci. V roce 2021 budu sestavovat vládu, tvrdí Fiala [online]. 2020 [cit. 2020-05-19]. Dostupné z: https://denikn.cz/356279/taky-vam-muzu-rikat-cau-lidi-ale-nechci-v-roce-2021-budu-sestavovat-vladu-tvrdi-fiala/ IDnes.cz: Čtvrt milionu lidí na Letné. Budeme tu znovu v listopadu, vzkazují Babišovi [online]. 2019 [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/demonstrace-proti-babisovi-benesove-milion-chvilek-letna-nejvetsi-ucast.A190623_114319_domaci_lre Echo24: Čau lidi, teďka se zprasím knedlíky, zdraví Babiš své voliče [online]. 2019 [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://echo24.cz/a/SZ3g7/cau-lidi-tedka-se-zprasim-knedliky-zdravi-babis-sve-volice Lidovky.cz: Babiš vložil Agrofert do svěřenských fondů. Dohlížet na ně bude i partnerka Monika [online]. 2017 [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.lidovky.cz/domov/babis-vlozil-akcie-svych-firem-do-sverenskych-fondu.A170203_121839_ln_domov_ELE Info.cz: Slunce, seno, kamiony. Babiš v „Čau lidi“ odhalil další plány na změny na dálnicích [online]. 2019 [cit. 2020-05-05]. Vláda.cz: Životopis Andreje Babiše [online]. 2020 [cit. 2020-05-05]. Dostupné z: https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/premier/zivotopis/andrej-babis-162063/ Volby.cz: Volby do Evropského parlamentu konané na území České republiky ve dnech 24.05. – 25.05.2019 [online]. 2020 [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://www.volby.cz/pls/ep2019/ep?xjazyk=CZ HlidacíPes.org: Čau lidi, položím život za vlast. Jak premiér Babiš útočí na city pomocí argumentačních faulů [online]. 2020 [cit. 2020-04-20]. Dostupné z: https://hlidacipes.org/cau-lidi-polozim-zivot-za-vlast-premier-babis-utoci-city-pomoci-argumentacnich-faulu/ Vláda.cz: I. vláda Andreje Babiše [online]. 2020 [cit. 2020-05-20]. Dostupné z: https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2017-cr/andrej-babis-i/prehled-clenu-vlady-andreje-babise-13-12-2017-27-06-2018-166989/ |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce má za cíl prozkoumat roli soukromí v komunikaci politiků na sociálních sítích. Činí tak na příkladu případové studie nejsledovanějšího českého politika na Facebooku, premiéra Andreje Babiše, v jehož kontextu ukazuje, které z prvků osobního obsahu se v komunikaci objevují a jakou roli v ní hrají. V teoretické části je do detailu rozebrán koncept personalizace spolu s jejími kořeny a různými pohledy na její členění. Zvláštní zřetel je kladen na oblast privatizace, se kterým dále operuje praktická část práce. Druhým specifikem je definice samotného konceptu personalizace, pro kterou je využit netradiční pohled jako na stav politiky, nikoli proces. Díky tomu je možné zaměřit se na její studium v konkrétním časovém bodě a analyzovat její přítomnost. To práce činí v kontextu sociálních sítí, o kterých je představeno několik konceptů a možných efektů privatizované politické komunikace. V praktické části je pomocí kvantitativní obsahové analýzy detailně rozebrán vybraný typ Facebookových příspěvků z období července až října roku 2019. Ke konceptu privatizace byly na základě teoretické části práce přiřazeny kategorie, jejichž přítomnost byla následně interpretována pomocí sémiotické analýzy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis aims to explore the role of privacy in the communication of politicians on social networks. It does so on a case study of the most followed Czech politician on Facebook, prime minister Andrej Babiš, in whose context it explores the elements of private content in communication. In the theoretical part, the concept of personalization is analyzed in detail, along with its roots and various views on differentiation. Special attention is paid to the area of privatization, with which the analytical part also operates. The second specificity is the definition of the very concept of personalization, for which a non-traditional view is used to analyze it as a state of politics, not a process. Due to this, it is possible to focus on a study at a specific point in time and examine its presence. The work does this in the context of social networks, about which several concepts and possible effects of privatized political communication are presented. In the practical part, a selected type of Facebook posts from the period July to October 2019 is analyzed in detail using a quantitative content analysis. Based on the theoretical part of the work, categories were assigned to the concept of privatization and their presence in posts was subsequently interpreted by a method of semiotic analysis. |