Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika healtwashingu na příkladu snídaňových cereálií
Název práce v češtině: Problematika healtwashingu na příkladu snídaňových cereálií
Název v anglickém jazyce: Characterization of healthwashing at the example of breakfast cereals
Klíčová slova: Healthwashing, greenwashing, neetická komunikace, společenská odpovědnost firem, zdravé stravování, reklama, in-store komunikace
Klíčová slova anglicky: Healthwashing, greenwashing, unethical advertising, corporate social responsibility, healthy eating, advertising, in-store communication
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.07.2019
Datum zadání: 16.07.2019
Datum a čas obhajoby: 25.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2020
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá healthwashingem v souvislosti s komunikací snídaňových cereálií v České republice. Cílem této práce je zprvu na základě komplexní rešerše literatury definovat healthwashing a následně skrze analýzu vybraných produktových obalů vyhodnotit, zda je v segmentu snídaňových cereálií na českém trhu healthwashing přítomný. Z kvalitativní obsahové mediální analýzy vyplynulo, že z vybraného analyzovaného vzorku 12 produktových obalů využívalo 8 z nich (definovaných) nástrojů healthwashingu, přičemž 2 produkty využívaly všech nástrojů zároveň. Pouze 1 produkt byl evaluován jako částečná forma healthwashingu, jelikož využíval odlišné nástroje, které nabízí prostor pro další výzkum v souvislosti s problematikou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor's thesis deals with healthwashing in connection with the communication of breakfast cereals in the Czech Republic. The aim of this work, based on literary research, was to initially define healthwashing and then evaluate, through analysis of selected product packaging, whether the healthwashing is present in the breakfast cereal segment of the Czech market. A qualitative content media analysis showed that from a selected analysed sample of 12 products there was 8 of them which used healthwashing tools while 2 of these products were using all of the defined tools at the same time. Only one product has been evaluated as a partial form of healthwashing as it has used adapted tools which in some way differ from the defined tools and because of that it offers a scope for further research in relation to the issue.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK