Tato bakalářská práce se zabývá healthwashingem v souvislosti s komunikací snídaňových cereálií v České republice. Cílem této práce je zprvu na základě komplexní rešerše literatury definovat healthwashing a následně skrze analýzu vybraných produktových obalů vyhodnotit, zda je v segmentu snídaňových cereálií na českém trhu healthwashing přítomný. Z kvalitativní obsahové mediální analýzy vyplynulo, že z vybraného analyzovaného vzorku 12 produktových obalů využívalo 8 z nich (definovaných) nástrojů healthwashingu, přičemž 2 produkty využívaly všech nástrojů zároveň. Pouze 1 produkt byl evaluován jako částečná forma healthwashingu, jelikož využíval odlišné nástroje, které nabízí prostor pro další výzkum v souvislosti s problematikou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor's thesis deals with healthwashing in connection with the communication of breakfast cereals in the Czech Republic. The aim of this work, based on literary research, was to initially define healthwashing and then evaluate, through analysis of selected product packaging, whether the healthwashing is present in the breakfast cereal segment of the Czech market. A qualitative content media analysis showed that from a selected analysed sample of 12 products there was 8 of them which used healthwashing tools while 2 of these products were using all of the defined tools at the same time. Only one product has been evaluated as a partial form of healthwashing as it has used adapted tools which in some way differ from the defined tools and because of that it offers a scope for further research in relation to the issue.