Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén podcastingu a jeho využití pro marketingovou komunikace v České republice
Název práce v češtině: Fenomén podcastingu a jeho využití pro marketingovou komunikace v České republice
Název v anglickém jazyce: The Phenomenon of Podcasting and its use in marketing communication in the Czech Republic
Klíčová slova: podcast, podcasting, monetizace, marketingová komunikace, reklama
Klíčová slova anglicky: podcast, podcasting, monetization, marketing communication, advertising
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.07.2019
Datum zadání: 16.07.2019
Datum a čas obhajoby: 25.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2020
Oponenti: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AUST, Ondřej. Elite Bloggers otvírají vlastní podcastové studio. Mediář [online]. 2019 [cit. 2020-04-06]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/elite-bloggers-otviraji-vlastni-podcastove-studio/

AUST, Ondřej. Výzkum: co jsou podcasty, ví 11 % Čechů online. Mediář [online]. 2019 [cit. 2020-03-06]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/vyzkum-co-jsou-podcasty-vi-11-cechu-online/

Wordsmiths hail podcast success. BBC News [online]. 2005 [cit. 2020-01-19]. Dostupné z: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4504256.stm

BEDRICH, Vaclav. Spotify spouští svou platformu pro tvůrce podcastů. Ukáže detailní statistiky o tom, kdo vás poslouchá. CzechCrunch [online]. 2019, 2019 [cit. 2020-04-03]. Dostupné z: https://www.czechcrunch.cz/2019/08/spotify-spousti-svou-platformu-pro-tvurce-podcastu-ukaze-detailni-statistiky-o-tom-kdo-vas-posloucha/

BERRY, Richard. Part of the establishment: Reflecting on 10 years of podcasting as an audio medium. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 2016, DOI: 10.1177/1354856516632105. ISSN 1354-8565.

BERRY, Richard. Serial and ten years of podcasting: has the medium grown up?. In: OLIVEIRA, Madalena a Fábio RIBEIRO. Radio, sound and Internet. Braga: CECS - Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade Universidade do Minho, 2015. ISBN 978-989-8600-37-0.

BERRY, Richard. Will the iPod Kill the Radio Star? Profiling Podcasting as Radio. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 2006. DOI: 10.1177/1354856506066522. ISSN 1354-8565.

BONINI, Tiziano. The ‘Second Age’ of Podcasting: reframing Podcasting as a New Digital Mass Medium. Quaderns del CAC. 2015. s. 27. ISSN 2014-2242.

BREJČÁK, Peter. Dan Tržil: Podcasty jsou pro rádio to samé, co YouTube pro televizi. Tyinternety.cz [online]. 2018 [cit. 2020-03-06]. Dostupné z: https://tyinternety.cz/technologie/dan-trzil-podcasty-jsou-pro-radio-to-same-co-youtube-pro-televizi/

Český rozhlas spustil audioportal mujRozhlas, fungovat bude jako aplikace do mobilů i v prohlížeči. Český rozhlas [online]. 2019 [cit. 2020-03-02]. Dostupné z: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cesky-rozhlas-mujrozhlas-audio-archiv-vysilani-line-internet-poslechovost_1912041751_cha


The Infinite Dial 2019. Edison Research [online]. 2019 [cit. 2020-02-16]. Dostupné z: https://www.edisonresearch.com/infinite-dial-2019/

FOLDYNOVÁ, Martina. Herečka Gabriela Heclová: Podcastový seriál Zkouškový byla úplně nová zkušenost, výzva. Radio Wave [online]. 2020 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: https://wave.rozhlas.cz/herecka-gabriela-heclova-podcastovy-serial-zkouskovy-byla-uplne-nova-zkusenost-8203743

Podcast. Elite Bloggers [online]. 2019 [cit. 2020-04-06]. Dostupné z: http://www.elitebloggers.cz/podcast

HAMMERSLEY, Ben. Audible revolution: Online radio is booming thanks to iPods, cheap audio software and weblogs, reports Ben Hammersley. theguardian.com [online]. The Guardian, 2004 [cit. 2020-01-14]. Dostupné z: https://www.theguardian.com/media/2004/feb/12/broadcasting.digitalmedia

KACLOVÁ, Markéta. Nová služba webu - podcast. Český rozhlas [online]. 2005 [cit. 2020-02-26]. Dostupné z: https://radiozurnal.rozhlas.cz/nova-sluzba-webu-podcast-6295875

KRČMÁŘ, Petr. Radio AKROPOLIS používá Podcast. Root.cz [online]. 2005 [cit. 2020-02-26]. Dostupné z: https://www.root.cz/zpravicky/radio-akropolis-pouziva-podcast/

LANGEROVÁ, Jana. Podcasty jsou hit. Budujte si pomocí podcastů svoji (osobní) značku. Podnikatel.cz [online]. 2019 [cit. 2020-03-11]. Dostupné z: https://www.podnikatel.cz/clanky/podcasty-jsou-hit-budujte-si-pomoci-podcastu-svoji-osobni-znacku/

LÉR, Martin. Česko hledá Podcast Star! MaLer.cz [online]. 2005 [cit. 2020-04-21]. Dostupné z: http://www.maler.cz/index.php?id=505

MACICH, Jiří. Hrej.cz nabízí podcast [online]. Lupa.cz, 2006 [cit. 2020-02-25]. Dostupné z: https://www.lupa.cz/clanky/hrej-nabizi-podcast/

MCDULING, John. The remarkable resilience of old-fashioned radio in the US. QUARTZ [online]. 2014 [cit. 2020-01-26]. Dostupné z: https://qz.com/195349/the-remarkable-resilience-of-old-fashioned-radio-in-the-us/

MCCLUNG, Steven a Kristine Johnson. Examining the Motives of Podcast Users. Journal of radio & audio media. 2010, DOI: 10.1080/19376521003719391. ISSN 1937-6529. Dostupné také z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19376521003719391

Obliba podcastů roste, a to i u zadavatelů. MediaGuru [online]. 2019 [cit. 2020-03-15]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2019/01/obliba-podcastu-roste-a-to-i-u-zadavatelu/

Zájem o podcasty v Česku roste, teď ještě zlepšit kvalitu. MediaGuru [online]. 2019 [cit. 2020-02-26]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2019/10/zajem-o-podcasty-v-cesku-roste-ted-jeste-zlepsit-kvalitu/

MCHUGH, Siobhan. Audio Storytelling: Unlocking the Power of Audio to Inform, Empower and Connect. Asia Pacific Media Educator. 2015, , 141-156. ISSN 10.1177/1326365X14555277.

MILETTE, Mélanie. Independent Podcasting as a Specific Online Participative Subculture: A Case Study of Montreal’s Podcasters. IR 12: Performance and Participation. Seattle: Association of Internet Researchers, 2011. ISSN 2162-3317.

MURRAY, Simone. Servicing ‘self-scheduling consumers’: Public broadcasters and audio podcasting. Global media and Communication. 2009. DOI: 10.1177/1742766509341610.

PODCAST SPONSORSHIP EFFECTIVENESS: STATS & STORIES FOR COURTING ADVERTISERS & AUDIENCES. Nielsen [online]. 2017 [cit. 2020-04-08]. Dostupné z: https://www.nielsen.com/wp-content/uploads/sites/3/2019/04/podcast-sponsorship-effectiveness.pdf

QUIRK, Vanessa. Guide to podcasting. Tow Center for Digital Journalism [online]. 2015 [cit. 2020-02-06]. Dostupné z: https://www.cjr.org/tow_center_reports/guide_to_podcasting.php

ROOSE, Kevin. What’s Behind the Great Podcast Renaissance? New York Magazine [online]. 2014 [cit. 2020-01-26]. Dostupné z: http://nymag.com/intelligencer/2014/10/whats-behind-the-great-podcast-renaissance.html

SAMEC, Matěj. „Rozhodl jsem se, že se budu živit tvorbou podcastů. A vyšlo to, jsem u nás jediný,“ říká Dan Tržil. Český rozhlas [online]. 2018 [cit. 2020-04-21]. Dostupné z: https://wave.rozhlas.cz/rozhodl-jsem-se-ze-se-budu-zivit-tvorbou-podcastu-a-vyslo-jsem-u-nas-jediny-rika-7624508

SHIOTSU, Christopher. So You Want to Monetize Your Podcast? Here Are Your Best Options. Podcast Insights [online]. 2019 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: https://www.podcastinsights.com/podcast-monetization/

SOBEL, Tomáš. Statistiky podcastů: Jak určit velikost publika, demografii a jaká čísla má smysl sledovat. Vaše jméno je vaše značka [online]. 2019 [cit. 2020-04-03]. Dostupné z: https://vasejmenojevaseznacka.cz/pod-carou/statistiky-podcastu-jak-odhadnout-velikost-publika

SVOBODOVÁ, Markéta. Podcasting jako fenomén nových médií a jeho současný stav v České republice. Praha, 2019. 214 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.

ŠTEFL, Jiří. Podcasty zažívají boom, Češi je vyhledávají čím dál častěji. Poslouchat se dají kdekoli, a třeba i offline. iRozhlas [online]. 2019 [cit. 2020-04-03]. Dostupné z: https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/podcasty-zpravodajstvi-specializovany-porad-vinohradska-12-mujrozhlas_1912261811_tef

TRŽIL, Dan. 10 důvodů, proč tvořit podcasty. České podcasty [online]. 2019 [cit. 2020-03-07]. Dostupné z: https://ceskepodcasty.cz/10-duvodu-proc-tvorit-podcasty/

VACA, Jan. Dan Tržil: Vybudovat úspěšný podcast trvá měsíce. V Česku je poslouchají desítky tisíc lidí. Lupa.cz [online]. 2018 [cit. 2020-03-08]. Dostupné z: https://www.lupa.cz/clanky/dan-trzil-vybudovat-uspesny-podcast-trva-mesice-v-cesku-je-poslouchaji-desitky-tisic-lidi/

WEBSTER, Tom. Share of ear study shows dramatic increase in podcasting consumption. Edison Research [online]. 2015 [cit. 2020-03-15]. Dostupné z: https://www.edisonresearch.com/podcast-share-of-ear/

WINN, Ross. How To Make Money Podcasting: 11 Ways To Monetize A Podcast. Podcast Insights [online]. 2020 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: https://www.podcastinsights.com/make-money-podcasting/

Podcasty - co to je a proč jsou v poslední době tak populární. Youradio talk [online]. 2019 [cit. 2020-04-10]. Dostupné z: https://talk.youradio.cz/porady/online-plus/podcasty-co-to-je-a-proc-jsou-v-posledni-dobe-tak-popularni

ZANDL, Patrick. Podcast - revoluce v internetovém vysílání [online]. 2005 [cit. 2020-01-23]. Dostupné z: https://www.lupa.cz/clanky/podcast-revoluce-v-internetovem-vysilani/
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá využíváním českých podcastů pro marketingovou komunikaci. Nejprve obecně představuje fenomén podcastingu a jeho vývoj ve světě i v České republice. Pozornost je věnována také charakteristickým rysům tohoto média, které přináší určité výhody i nevýhody například pro zařazování komerční komunikace. Právě zařazování komerčních sdělení je věnována hlavní pozornost v další části práce o možnostech monetizace podcastů. Předmětem výzkumné části je množství a forma, v jakých tvůrci českých podcastů zařazují do svých podcastů komerční spolupráce nebo propagaci vlastních produktů. Pozornost je však pro širší kontext věnovaná i dalším způsobům monetizace využívaných českými tvůrci podcastů. K výzkumu bylo využito metody obsahové analýzy vybraných podcastů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis focuses on the use of Czech podcasts for marketing communication. Firstly, it introduces the phenomenon of podcasting and its evolution both in the world and in the Czech Republic. It also describes different characteristics of podcasting that can mean certain benefits or disadvantages for instance when incorporating commercial communication. Incorporating commercial communication is also the main focus of the following part of the thesis where podcast monetization is discussed. The main topic of the research is the amount of commercial partnerships or the podcaster´s own product promotions in Czech podcasts, as well as the way they are carried out. For further context, the thesis also presents other ways of monetization used by Czech podcasters. The research was conducted with the use of content analysis of selected podcasts.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK