Výuka geometrické řady metodou CLIL s využitím německého jazyka
Název práce v češtině: | Výuka geometrické řady metodou CLIL s využitím německého jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching geometric series through CLIL method with using of German language |
Klíčová slova: | nekonečná geometrická řada, metoda CLIL, německý jazyk, posloupnost, fraktál |
Klíčová slova anglicky: | non-finite geometric series, CLIL method, German language, sequence, fractal |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.05.2019 |
Datum zadání: | 15.05.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.05.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 29.06.2020 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.05.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 28.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.06.2020 |
Oponenti: | RNDr. Jana Hromadová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Student(ka) vytvoří a v praxi ověří výukovou hodinu vedenou metodou CLIL (český jazyk – německý jazyk). Téma výuky bude zaměřené na vizualizaci úloh souvisejících s geometrickou řadou, které jsou běžnou součástí kurikula v německy mluvících zemích. Součástí diplomové práce bude komparace postavení tématu nekonečná geometrická řada v kurikulárních dokumentech Česka, Rakouska a vybrané spolkové země Německa včetně analýzy dostupných studijních materiálů. |
Seznam odborné literatury |
Malle, G. (2014). Mathematik verstehen 6. Wien: Österreichischer Bundesverlag Schulbuch GmbH & Co. KG.
Freudigmann, H. (2009). Lambacher Schweizer. Mathematik für Gymnasien. Kurstufe Baden-Württemberg. Stuttgart: Ernst Klett Verlag GmbH. Odvárko, O. (1995). Matematika pro gymnázia. Posloupnosti a řady. Praha: Prometheus. Polák, J. (1999). Středoškolská matematika v úlohách II. Praha: Prometheus. Zemek, V. a Zemková, K. (2017). Matematika pro střední školy, 9. díl. Posloupnosti, řady, finanční matematika. Brno: Didaktis. Voráčová et al. (2012). Atlas geometrie, geometrie krásná a užitečná. Praha: Academia. Koudela, L. (2018). Fraktály. In E. Fuchs, E. Zelendová, Svět matematických aplikací (7–52), Praha: JČMF. Benešová. B. (2015). CLIL – inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků. Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Coyle. D. (2010). CLIL – content and language integrated learning. Cambrige: Cambrige University Press. |