Zapojení Ozobotů do výuky algoritmizace a informatického myšlení
Název práce v češtině: | Zapojení Ozobotů do výuky algoritmizace a informatického myšlení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Engagement of Ozobots in teaching algorithmization and computer science thinking |
Klíčová slova: | algoritmizace, didaktika, robot, ozobot, výuka informatiky |
Klíčová slova anglicky: | algorithmization, didactics, teaching methods, robot, ozobot, computer science education |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Středisko informatické sítě a laboratoří (32-SISAL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lenka Forstová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.03.2019 |
Datum zadání: | 15.03.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 10.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2019 |
Oponenti: | doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Řešitel prostuduje dostupné didaktické materiály k výuce algoritmizace žáků základních a středních škol. Nabyté informace a inspiraci využije k přípravě vlastních výukových materiálů pro zapojení ozobotů do výuky informatiky na školách. |
Seznam odborné literatury |
Jan Berki, Jindra Drábková: Základy informatiky pro ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Dan Lessner: Základy informatiky pro SŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Ivan Kalaš, Karolína Mayerová: Základy programování ve Scratch pro 5. ročník ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Jiří Vaníček, Ingrid Nagyová, Monika Tomcsányová: Základy programování ve Scratch pro 2. ročník ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Andrej Blaho, Lubomír Salanci, Václav Šimandl: Základy programování v jazyce Python pro SŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Tomáš Jakeš, Jan Baťko, Petr Simbartl: Robotika na 2. stupni ZŠ s Lego Mindstorms; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Milan Hejný, František Kuřina: Konstruktivistické přístupy k vyučování – Dítě, škola a matematika; nakladatelství Portál 2001, 2009, 2015 aktuální (prosinec 2018) internetové zdroje: https://hourofcode.com/cz https://portal.ozobot.com/lessons http://ozobot.sandofky.cz/ |