Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zapojení Ozobotů do výuky algoritmizace a informatického myšlení
Název práce v češtině: Zapojení Ozobotů do výuky algoritmizace a informatického myšlení
Název v anglickém jazyce: Engagement of Ozobots in teaching algorithmization and computer science thinking
Klíčová slova: algoritmizace, didaktika, robot, ozobot, výuka informatiky
Klíčová slova anglicky: algorithmization, didactics, teaching methods, robot, ozobot, computer science education
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Středisko informatické sítě a laboratoří (32-SISAL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lenka Forstová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.03.2019
Datum zadání: 15.03.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.03.2019
Datum a čas obhajoby: 20.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2019
Oponenti: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Řešitel prostuduje dostupné didaktické materiály k výuce algoritmizace žáků základních a středních škol. Nabyté informace a inspiraci využije k přípravě vlastních výukových materiálů pro zapojení ozobotů do výuky informatiky na školách.
Seznam odborné literatury
Jan Berki, Jindra Drábková: Základy informatiky pro ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Dan Lessner: Základy informatiky pro SŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Ivan Kalaš, Karolína Mayerová: Základy programování ve Scratch pro 5. ročník ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Jiří Vaníček, Ingrid Nagyová, Monika Tomcsányová: Základy programování ve Scratch pro 2. ročník ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Andrej Blaho, Lubomír Salanci, Václav Šimandl: Základy programování v jazyce Python pro SŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Tomáš Jakeš, Jan Baťko, Petr Simbartl: Robotika na 2. stupni ZŠ s Lego Mindstorms; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice

Milan Hejný, František Kuřina: Konstruktivistické přístupy k vyučování – Dítě, škola a matematika; nakladatelství Portál 2001, 2009, 2015

aktuální (prosinec 2018) internetové zdroje:
https://hourofcode.com/cz
https://portal.ozobot.com/lessons
http://ozobot.sandofky.cz/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK