Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Řízení semaforů pomocí evolučních algoritmů
Název práce v češtině: Řízení semaforů pomocí evolučních algoritmů
Název v anglickém jazyce: Evolutionary Algorithms for Traffic-Light Control
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.03.2019
Datum zadání: 28.03.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.04.2019
Zásady pro vypracování
S rostoucí intenzitou dopravy je stále důležitější optimálně řídit dopravu na křižovatkách. V poslední době se objevují metody pro automatické řízení semaforů založené na neuronových sítích a evolučních algoritmech. Při jejich trénování a testování se ale často používají nerealistické mapy (například mřížky), kde jsou všechny křižovatky stejné. Cílem práce bude navrhnout nové techniky pro řízení semaforů, které budou fungovat pro obecnější typy křižovatek.

Studentka nastuduje literaturu týkající se řízení a koordinace semaforů pomocí technik založených na evolučních algoritmech a dalších algoritmů z oblasti výpočetní inteligence. Na základě těchto informací navrhne a otestuje vlastní algoritmus pro řízení semaforů na křižovatkách různých typů. Při řešení budou používány existující simulátory dopravy.
Seznam odborné literatury
[1] Behrisch, Michael, Laura Bieker, Jakob Erdmann, and Daniel Krajzewicz. "SUMO–simulation of urban mobility: an overview." In Proceedings of SIMUL 2011, The Third International Conference on Advances in System Simulation. ThinkMind, 2011.
[2] Pilát, Martin. "Evolving Ensembles of Traffic Lights Controllers." In 2018 IEEE 30th International Conference on Tools with Artificial Intelligence (ICTAI), pp. 958-962. IEEE, 2018.
[3] D. Srinivasan, M. C. Choy, and R. L. Cheu, “Neural networks for realtime traffic signal control,” IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, vol. 7, no. 3, pp. 261–272, Sept 2006
[4] C. Gershenson and D. A. Rosenblueth, “Self-organizing traffic lights at multiple-street intersections,” Complex., vol. 17, no. 4, pp. 23–39, Mar. 2012
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK