Obtížnost státní maturitní zkoušky z matematiky
Název práce v češtině: | Obtížnost státní maturitní zkoušky z matematiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Difficulty of the state school-leaving exam in mathematics |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.12.2018 |
Datum zadání: | 12.12.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.12.2018 |
Oponenti: | RNDr. Jana Hromadová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zanalyzovat didaktické testy státní části maturitní zkoušky v ČR z hlediska obtížnosti jednotlivých úloh. Na základě této analýzy bude vyhodnoceno, zda by současnou podobu maturitní zkoušky mohli/měli zvládnout žáci 9. tříd základní školy. Součástí práce bude sestavení nového testu vycházejícího z maturitních úloh a jeho experimentální ověření s žáky základní školy. |
Seznam odborné literatury |
Morkes, F. (2003). Historický přehled postavení maturitní zkoušky a analýza jejích funkcí. Praha: ÚIV – Tauris.
Didaktické testy státní maturitní zkoušky, CERMAT. Katalog požadavků maturitní zkoušky z matematiky, CERMAT. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, MŠMT. Školské dokumenty týkající se maturitní zkoušky (zákony, zprávy MŠMT, statistiky výsledků zkoušek - CERMAT aj.). |