Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Název práce v češtině: Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Název v anglickém jazyce: Comparison of selected disciplines of educational area Man and Nature of the Czech curriculum with the integrated subject Natural Sciences in European curricula
Klíčová slova: integrovaná výuka přírodních věd, RVP ZV, ISCED 2, analýza dokumentů, komparace kurikul
Klíčová slova anglicky: science integrated education, FEP BE, ISCED 2, document analysis, curricula comparison
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.11.2018
Datum zadání: 05.11.2018
Datum odevzdání elektronické podoby:13.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2021
Oponenti: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Předběžná náplň práce
Přírodní vědy se na druhém stupni základní školy učí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis), přičemž povětšinou v oddělených předmětech. V zahraničí se setkáváme i s integrovaným předmětem Přírodní vědy (Science), který v sobě zahrnuje tyto zmíněné předměty, ale může mít i přesahy do jiných předmětů. Poskytuje český RVP ZV prostor pro to, aby učitelé v rámci školního vzdělávacího programu mohli přírodovědné předměty vyučovat v rámci jednoho integrovaného předmětu?
V rámci diplomové práce bude provedena rešerše na téma efektivity a předností integrovaného předmětu Přírodní vědy a u vybraných zemí, které jej vyučují, bude provedena analýza vzdělávacích programů. V rámci ní budou sledovány parametry, které budou dále diskutovány s ohledem na české RVP ZV. Tedy, jaké jsou možnosti výuky integrovaného předmětu v českých podmínkách.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK