Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Segmentace českého trhu na základě příspěvků neziskovým organizacím
Název práce v češtině: Segmentace českého trhu na základě příspěvků neziskovým organizacím
Název v anglickém jazyce: The Segmentation the Czech Market based on the Donations to Non-Profit Organizations
Klíčová slova: Neziskové organizace, fundraising, segmentace, trh, cílený marketing, MML-TGI
Klíčová slova anglicky: NGOs, fundraising, segmentation, market, targeted marketing, MML-TGI
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 19.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2019
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ANGELOVSKÁ, Olga, FRIČ, Pavol, GOULLI, Rochdi. Revitalizace a konsolidace neziskového sektoru v ČR po roce 1989. Praha: Agnes, 2009. ISBN 978-80-903696-7-2.
BAINES, Paul, FILL, Chris, ROSENGREN, Sara. Marketing. Fourth Edition. Oxford University Press: 2017. ISBN 978-0-19-874853-3.
BARTOŠOVÁ, Hana, KRAJNÍKOVÁ Petra. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola regionálního rozvoje, 2011. 160 s. ISBN 978-80-87174-07-4.
BOUKAL, Petr, a kol. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2013. 260 s. ISBN 978-80-247-4487-2.
DRUCKER, Peter Ferdinand. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Vid. 1. Praha, Management Press, 1994. 184 s. ISBN 80-85603-38-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing: An Introduction – Přeložila H.Labská, Vyd.1., Praha : Grada, c2004, 855s. 80-247-0513-3.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a segmentace trhu. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006. ISBN 80-86730-01-8.
KOZEL, Roman a kol. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
MASTERSON, Rosalind, Nichola PHILLIPS a David PICKTON. Marketing: An Introduction. 4th ed. London: Sage, 2017. ISBN 978-1-47397-584-2.
POSTLER, Milan. In: HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-299-9.
SARGEANT Adrian. Charitable Giving: Towards a Model of Donor Behaviour. [online]. Journal of Marketing Management, 15:4. 1999., s. 215-238. Dostupné online z: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1362/026725799784870351?needAccess=true
SCHLEGELMILCH, B. B. TYNAN, A. The scope for market segmentatioin within the charity market: an empirical analysis. [online]. 1989. Managerial and Decision Economics, Vol. 1, pp. 127-134. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/227962512_The_Scope_for_Market_Segmentation_Within_the_Charity_Market_An_Empirical_Analysis
SKOVAJSA, Marek. Občanský sektor: organizovaná občanská společnost v České republice. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 376 s. ISBN 978-80-7367681-0.
SRNKA, Katharina J., GROHS Reinhard, ECKLER Ingeborg (2003), Increasing Fundraising Efficiency by Segmenting Donors, [online]. Australasian Marketing Journal 36, s. 70-86. Dostupné z: http://wwwdocs.fce.unsw.edu.au/marketing/amj_11_01_srnka.pdf.
STREČANSKÝ, Boris. Na ceste za filantropiou, charitou, mecénstvom a sponzorstvom. In: Čítanka pre pokročilé neziskové organizácie. Centrum prevencie a rišenia konfliktov. 1. vyd. 2000. ISBN 80-968095-3-9.
SURYNEK, Alois. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.
TYNAN, A. Carolyne, DRAYTON, Jennifer. Market Segmentation. In: The Journal of Marketing Management [online]. 1987, s. 301-335 [cit. 2019-07-07] Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0267257X.1987.9964020.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se věnuje problematice segmentace českého trhu na základě přispívání neziskovým organizacím. Neziskové organizace v posledních letech čelí tvrdé kritice a jejich činnost je částí veřejnosti označována za zbytečnou, i proto počet jejich přispěvatelů setrvale klesá. Práce si klade za cíl charakterizovat segment přispěvatelů a pomoci tak neziskovým organizacím lépe zacílit jejich marketingové a fundraisingové aktivity. První část práce představuje pojem neziskových organizací, jejich ekonomicko-právní ukotvení a některá specifika jejich marketingové komunikace. Vyložen je teoretický rámec tržní segmentace a jsou popsány zásadní segmentační přístupy. Druhou částí práce je výzkum založený na analýze MML-TGI dat, jehož cílem je porovnat skupinu přispívajících a nepřispívajících a odhalit, jak se skupiny navzájem liší.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with segmentation of the Czech market on the basis of donating to NGOs. In the last few years NGOs have been facing harsh criticism and part of the public finds their activities worthless, which is one of the reasons the numbers of their contributors continue to decrease. This thesis aims to characterise the contributors segment of the market to help NGOs improve the targeting of their marketing and fundraising activities. The first part of the thesis defines the term of non governmental organisations, their legal and economic basis and some of the particulars of their marketing communication. The theoretic framework and primary approaches of market segmentation are also explicated in the first part. The second part of the thesis consists of a research based on analysing the MML-TGI data. The research aims to compare the groups of contributors and non contributors and discover the differences between them.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK