Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketing političek: Ženy v kampaních do PSP 2017
Název práce v češtině: Marketing političek: Ženy v kampaních do PSP 2017
Název v anglickém jazyce: Female political candidate marfketing. Women in general election´s campaigns 2017
Klíčová slova: Ženy v politice, politický marketing, gender, genderové stereotypy, volby do Poslanecké sněmovny, vyrovnané zastoupení
Klíčová slova anglicky: Women in politics, political marketing, gender, gender stereotypes, House of Commons election, gender-balanced participation
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 19.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:07.08.2019
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2019
Oponenti: PhDr. Kamil Švec, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
APPELTOVÁ M. a kol. (2009) Gender a demokracie: 1989 – 2009. Praha: Gender Studies, o.p.s, ISBN 80-86520-64-1.
GREGOR M. (2012) Klasické koncepty v politickém marketingu. CHYTILEK R., EIBL O., MATUŠKOVA A. a kol. Teorie a metody politického marketingu. Centrum pro studium demokracie a kultury, ISBN 978-80-7325-281-6.
HAŠKOVÁ H. (2000) K gender kontraktu v české společnosti 90. let. Gender, rovné příležitosti, výzkum, ISSN 1213-0028.
HAŠKOVÁ H., KŘÍŽKOVÁ A. a LINKOVÁ M. (2006) Mnohohlasem: vyjednávání ženských prostorů po roce 1989. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, ISBN 80-7330-087-7.
HEJLOVÁ D. (2012) Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK). Politika a společnost. ISBN 978-80-7325-294-6.
HRBKOVÁ, L. (2018) Analýza genderových stereotypů a zobrazování žen a mužů v předvolebních kampaních. Úřad vlády
JACHANOVÁ DOLEŽALOVÁ, A. a kol. (2009) Odborný pohled: pojímání tématu z hlediska sociologie a politické vědy. APPELTOVÁ, M. a kol. Gender a demokracie: 1989 – 2009. Praha: Gender Studies, o.p.s., ISBN 80-86520-64-1.
JIRÁK J. a ŘÍCHOVÁ B. (2000) Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, ISBN 80-246-0182-6.
KŘÍŽKOVÁ, A. (2006). Nezájem pověřených: Přístup českých politiků a političek, úředníků a úřednic k otázkám genderové rovnosti v období před vstupem ČR do EU. Gender, rovné příležitosti, výzkum. Sociologický ústav Akademie věd České republiky, roč. 7, č. 2
MACKOVÁ A. (2012) Nové komunikační nástroje. In: CHYTILEK R., EIBL O a MATUŠKOVÁ A. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, ISBN 978-80-7325-281-6.
MATUŠKOVÁ A. (2012) Politický marketing: Kořeny disciplíny. CHYTILEK R., EIBL O., MATUŠKOVA A. a kol. Teorie a metody politického marketingu. Centrum pro studium demokracie a kultury, ISBN 978-80-7325-281-6.
MATUŠKOVÁ A., EIBL O. a KRČMÁŘ J. (2009) Efektivní politická komunikace. Praha: Evropské hodnoty o.s., [online] Dostupné z: https://evropskehodnoty.cz/wp-content/uploads/2013/03/EH_Efektivni_politicka_09.pdf [cit. 2019-04-19]
RAKUŠANOVÁ P. (2006) Česká politika: Ženy v labyrintu mužů. Fórum 50 %, ISBN 80-239-7438-6
ŠPRINCOVÁ V. a ADAMUSOVÁ M. (2013) Politická angažovanost žen v české politice: Přehledová studie (1993-2013). Fórum 50 %, o.p.s.
ÚSTAVNÍ ZÁKON č. 121/1920 Sb., kterým se uvozuje Ústavní listina Československé republiky
VOHLÍDALOVÁ M. a MAŘÍKOVÁ H. (2018) Kdo se bojí žen v politice?: O postojích k politické participaci žen. In: Gender a výzkum. Praha: Sociologický ústav AV ČR, s. 26-57. ISSN 2570-6586.
VOHLÍDALOVÁ M., MAŘÍKOVÁ H., ČERMÁKOVÁ M. a MARKOVÁ VOLEJNÍČKOVÁ R. (2016) Sólo pro soprán: o ženách v české politice. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., ve spolupráci s Fórem 50%. ISBN 978-80-7330-293-1.
ZÁKON č. 247/1995 Sb. o volbách do Parlamentu České republiky
ZÁKON č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů, In: Sbírka zákonů. 27. 9. 1995. ISSN 1211-1244.
ZÁKON č. 480/2006 Sb., kterým se mění zákon č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, In: Sbírka zákonů. 6. 11. 2006. ISSN 1211-1244.
DOLAN K. (2014) Gender Stereotypes, Candidate Evaluations, and Voting for Women Candidates: What Really Matters?. In: Political Research Quarterly. University of Utah [online] Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/23612038?seq=1#page_scan_tab_contents [cit. 2019-07-12]
HOLMAN M. R., SCHNEIDER M. C. a PONDEL K. (2015) Gender Targeting in Political Advertisements. Political Research Quarterly 68(4): 816-829
NAGL-DOCEKAL H. a KLINGER C. (2000) Continental philosophy in feminist perspective: re-reading the canon in German. University Park, Pa.: Pennsylvania State University Press, c2000. ISBN 0271019646.
POUTVAARA, P. (2017) How do candidates’ looks affect their election chances?. University of Munich, Ifo Institute, and IZA. [online] Dostupné z: https://wol.iza.org/uploads/articles/370/pdfs/how-do-candidates-looks-affect-their-election-chances.pdf [cit. 2019-04-19]
SCHRUPP A. a PATU. (2017) A brief history of feminism. Cambridge, MA: MIT Press, ISBN 9780262037112.
WAYLEN G. a kol. (2013) The Oxford handbook of gender and politics. New York: Oxford University Press, ISBN 9780199751457.
Předběžná náplň práce
Zastoupení žen v politice nepřesahuje v žádném zastupitelském orgánu v České republice 30 %. Tato nerovnost v zastoupení může být výsledkem přesvědčení, které pořád ovlivňuje volbu milionů občanů, že politika je především mužskou záležitostí.
Ženské kandidátky často čelí předpojatosti ze strany veřejnosti i médií; pozornost je zaměřována spíše na jejich vzhled (účes, oblečení) či mateřské kompetence než na jejich schopnosti coby političek. Politické strany často ani ženské kandidátky nemají, anebo hrají v předvolebních kampaních stran zanedbatelnou roli. Cílem této práce je zhodnotit kampaně voleb do Poslanecké sněmovny 2017 z pohledu zastoupení a vystupování žen – političek.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The representation of women in politics does not exceed 30 % in any representative body in the Czech Republic. This inequality in representation can be the result of a conviction (that still influences the choice of millions of citizens) that politics is primarily a male matter.
Female candidates often face bias on the part of the public and the media; attention is focused on their appearance (hairstyle, clothing) or maternal competencies rather than their abilities as politicians. Political parties often do not engage female candidates in election campaigns. The aim of this work is to evaluate the election campaigns in the elections to the Chamber of Deputies 2017 from the perspective of representation and disembarking of women-politicians.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK