Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kávová kultura a spotřebitelské chování v České republice
Název práce v češtině: Kávová kultura a spotřebitelské chování v České republice
Název v anglickém jazyce: Coffee culture and consumer bahaviour in the Czech Republic
Klíčová slova: Kávová kultura, trh, káva, spotřebitelské chování, MML-TGI
Klíčová slova anglicky: Coffee culture, market, coffee, consumer behaviour, MML-TGI
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Oponenti: PhDr. Kamil Švec, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. BÁRTOVÁ, Hilda, Vladimír BÁRTA a Jan KOUDELKA. Spotřebitel: (chování spotřebitele a jeho výzkum). Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2007, 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.

2. EAST, Robert, Malcolm WRIGHT a Marc VANHUELE. Consumer behaviour: applications in marketing. 2nd ed. London: Sage, 2013. ISBN 978-1-4462-1123-6.


3. KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.

4. TUCKER, C. M. Coffee Culture: Local Experiences, Global Connections. New York: Routledge. 2011. ISBN 9781315678795.


5. VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
.

6. ZAHRÁDKA, Pavel, ed. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2372-8.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kávové kultury a spotřebního chováni v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části je dle dostupných pramenů, literatury, odborných článků a studií zprostředkován teoretický rámec celé práce, vyloženy jsou klíčové pojmy spotřebního chování a kultury. První kapitola teoretické části popisuje kávu a její stručnou historii, dále se zabývá kávovým trhem, jeho producenty a spotřebiteli. Druhá kapitola se věnuje spotřební a kávové kultuře u nás i ve světě. Třetí kapitola definuje spotřebitele a jeho chování, představuje faktory, které spotřební chování ovlivňují. Dále je představeno také několik modelů spotřebního chování, kupní rozhodovací proces a typologie spotřebitelů ve vztahu ke kávě. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu a následné analýze získaných materiálů s cílem zmapovat chování spotřebitelů v České republice ve vztahu ke kávě a kávové kultuře. Pro analýzu sekundárních dat je využito databáze MML-TGI od agentury Median. Zjišťovány jsou preference spotřebitelů kávy a vzájemné odlišnosti spotřebního chování v rámci cílové skupiny. Výsledky prokazují signifikantní rozdíly mezi respondenty s větší věkovou diferencí. Podobnost je zachycena ve spotřebních projevech po sobě jdoucích generací, na které lze uplatnit podobný marketingový přístup.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the issue of coffee culture and consumer behaviour in the Czech Republic. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the first part, according to available sources, literature of scientific articles and studies, the theoretical framework of the whole study is presented, where the key concepts of consumer behaviour and culture are explained. The first chapter describes coffee and its brief history, the coffee market itself and important coffee producers and consumers. The second chapter of the theoretical part includes consumer culture and coffee culture in the Czech Republic and abroad. Thet third part defines consumer behaviour and consumers´ behaviour models, factors influencing buying behaviour of consumers, purchasing decision process and typology of consumers. The practical part is devoted to the quantitative research and subsequent analysis of acquired materials. The aim of the thesis is to map the behaviour of consumers in the Czech Republic in relation to coffee and coffee culture. For the analysis of secondary data, the MML-TGI database from Median agency is used. The preferences of coffee consumers and the differences in consumer behaviour within the target group are identified. The results show significant differences among respondents with higher age differences. Similarity is found in consumption of consecutive generations where a similar marketing approach can be used.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK