Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální prezentace videohry Kingdom Come: Deliverance ve vybraných médiích
Název práce v češtině: Mediální prezentace videohry Kingdom Come: Deliverance ve vybraných médiích
Název v anglickém jazyce: Media presentation of Kingdom Come: Deliverance videogame in selected media
Klíčová slova: Kingdom Come: Deliverance, herní studia, české počítačové hry, mediální analýza, kvantitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: Kingdom Come: Deliverance, Game studies, Czech PC Games, media analysis, quantitative research
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2018
Datum zadání: 08.08.2018
Datum a čas obhajoby: 22.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2020
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Bárta, S., 2018. Posedlost detaily. Dějiny a současnost, Duben.
Basler, J. & Mrázek, M., 2018. Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Beast, 1994. Tajemství Oslího ostrova. Excalibur.
Caillois, R., 1998. Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon.
Costikyan, G., 2002. I Have No Words & I Must Design Toward a Critical Vocabulary for Games. Tampere: Tampere University Press.
Davidson, D., 2008. Well Played: Interpreting Prince of Persia: The Sands of Time. Games and Culture, Červenec.
Dientsbier, J., 2018. Výlet do středověké hyperreality. Dějiny a současnost, Duben.
Dovey, J. & Kennedy, H. W., 2006. Game Cultures: Computer Games As New Media. Londýn: McGraw-Hill Education.
Eisler, J., 1994. Tajemství Oslího ostrova. Score.
Horčík, J., 2007. Videohry jako masová zábava pro 21. století. Brno: Masarykova Univerzita.
Huizinga, J., 2000. Homo ludens: O původu kultury ve hře. Praha: Dauphin.
Isaacson, W., 2015. Inovátoři: jak skupinka vynálezců, hackerů, géniů a nadšenců stvořila digitální revoluci. Praha: Práh.
Juul, J., 2005. Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge: The MIT Press.
Klevjer, R., 2006. What is the Avatar? Fiction and Embodiment in Avatar-Based Singleplayer Computer Games. Bergen: University of Bergen.
Kremer, J., 2018. Na co si hrajeme. Dějiny a současnost, Duben.
Macek, P., Horáková, J. & Flašar, M., 2011. Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita.
Mäyrä, F., 2008. An introduction to Game Studies. Sage Publications.
McQuail, D., 1999. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
Murray, J. H., 1997. Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace. místo neznámé:Simon and Schuster.
Nádběla, J., 2006. Velký počítačový slovník. Kralice na Hané: Computer Media.
69
Raney, A. A., Smith, J. K. & Baker, K., 2006. Adolescents and the Appeal of Video Games. V: Playing Video Games: Motives, Responses, and Consequences. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, pp. 165-179.
Roig, A. a další, 2009. Videogame as Media Practice. Convergence.
Salen, K. & Zimmerman, E., 2004. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Massachusetts: MIT Press.
Sanders, T. & Cairns, P., 2010. Time perception, immersion and music in videogames. Edinburgh: Stevenson CollegeCRAFT.
Švára, O., 2013. Videohry: Historie virtuální zábavy. Nové Město na Moravě: Databook Publishing.
Švelch, J., 2007. Počítačové hry a jejich místo v mediálních studiích. V: Pražské sociálně vědní studie. Praha: Univerzita Karlova.
Trampota, T. & Vojtěchovská, M., 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál.
Váňa, M., 2018. Za reálný středověk. Dějiny a současnost, Duben.
Williams, D., Martins, N., Consalvo, M. & D. Ivory, J., 2009. The virtual census: representations of gender, race and age in video games. Los Angeles: Sage Publications.
Předběžná náplň práce
Tato práce se zaměřuje na problematiku herních studií a zkoumá její provázanost se zpravodajskými médii. Vztah těchto oblastí je analyzován na případu počítačové hry Kingdom Come: Deliverance, se kterou čeští tvůrci slavili mezinárodní úspěch. Prostřednictvím obsahové analýzy je sledována především přítomnosti a způsob prezentace tohoto úspěšného herního projektu ve zpravodajském vysílání České televize v letech 2014 až 2019. S ohledem na úspěch hry je předpokládám, že došlo ve zpravodajství ke zvýšené medializaci nejen samotné hry, ale i herního odvětví jako takového. Kromě analýzy mediálních zmínek o hře se práce zaměřuje i na jejich kontextuální rámec a souvislosti, ve kterých bylo o českém projektu informováno. Vedle kvantitativního výzkumu zpravodajství České televize je práce doplněna o srovnání českých a zahraničních recenzí, které poskytuje širší pohled nejen na odlišný přístup ke hře v Česku a ve světě, ale nastiňuje význam i relevanci samotné hry pro případné zařazení do zpravodajského vysílání.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma theses focuses on the issue of game studies and examines its connection with the news media. The relationship between these areas is analysed on the case study of the computer game Kingdom Come: Deliverance that reached international success. This study uses content analysis to identify the presence and way of presentation of this game project in the Czech Television news since 2014 to 2019. Regarding the international success of the game, I presume that not only the game itself but also the gaming industry as such might been more captured in the news. In addition to the analysis of media mentions of the game, the work also focuses on their contextual framework and context in which the Czech project was discussed. In addition to quantitative research on Czech Television news, the work is supplemented by a comparison of Czech and foreign reviews, which provides a broader view not only of a different approach to the game in the Czech Republic and the world, but also outlines the importance and relevance of the game itself.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK