Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Lidé jako objekty zábavního průmyslu - Objektivizace lidského těla v rámci zábavných mediálních obsahů
Název práce v češtině: Lidé jako objekty zábavního průmyslu - Objektivizace lidského těla v rámci zábavných mediálních obsahů
Název v anglickém jazyce: People as objects of entertainment industry - Objectificationof human body in enteratining media contents
Klíčová slova: Objektivizace, sexualizace, body image, zábavní průmysl, populární televizní formáty
Klíčová slova anglicky: Objectification, sexualization, body image, showbusiness, popular television broadcasts
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.07.2018
Datum zadání: 11.07.2018
Datum a čas obhajoby: 25.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2019
Oponenti: Ulrike Lütke Notarp, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BOURDIEU, Pierre. Nadvláda mužů. Přeložil Věra DVOŘÁKOVÁ. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-775-5.

COX, Barbara. Ve jménu módy: ilustrované dějiny bizarnosti a krásy. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-2928-5.

DEBORD, Guy. Společnost spektáklu. V Praze: Intu, 2007. ISBN 978-80-903355-5-4.

DORFLES, Gillo. (Nová) móda módy. Praha: Rubato, 2014. Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-19-3.

EKMAN, Paul. Odhalené emoce: naučte se rozpoznávat výrazy tváře a pocity druhých. Přeložil Eva NEVRLÁ. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2015. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-81-3.

FIALOVÁ, Ludmila. Body image jako součást sebepojetí člověka. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0173-7.

FOUCAULT, Michel. Dějiny sexuality I: Vůle k vědění. v Praze: Herrmann, 1999. ISBN 9788023850901.

FRAZER, James George. Zlatá ratolest: magie, mýty, náboženství. 2. vyd. Přeložil Věra HEROLDOVÁ-ŠŤOVÍČKOVÁ, přeložil Erich HEROLD. Praha: Mladá fronta, 1994. ISBN 80-204-0488-0.

GROGAN, Sarah. Body image: psychologie nespokojenosti s vlastním tělem. Přeložil Jana KRCHOVÁ. Praha: Grada, 2000. Psyché (Grada Publishing). ISBN 80-7169-907-1.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HILTEBEITEL, Alf a Barbara D. MILLER. Hair: its power and meaning in Asian cultures. Albany: State University of New York Press, 1998. ISBN 0-7914-3741-8.

LEACH, Edmund Ronald. Magical Hair. The Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland. 1958, 88(2). DOI: 10.2307/2844249. ISSN 03073114. Dostupné také z: https://www.jstor.org/stable/2844249?origin=crossref

MANDER, Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno: Doplněk, 2000. Sociálně-ekologická edice, sv. 3. ISBN 80-7239-063-5.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Přeložil Miloš CALDA. Praha: Mladá fronta, 2011. Strategie. ISBN 978-80-204-2409-9.

NOE, Marie, Josef CHUCHMA a Eva KLIMENTOVÁ. Nové čtení světa: [sborník]. Praha: M. Chřibková, 1999. Nové čtení světa. ISBN 80-902443-6-X.

NUSSBAUM, MARTHA C. Objectification. Philosophy and Public Affairs. 1995, 24(4), 249-291. DOI: 10.1111/j.1088-4963.1995.tb00032.x. ISSN 0048-3915.

OLECKÁ, Ivana a Kateřina IVANOVÁ. Metodologie vědecko-výzkumné činnosti. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-33-5.

POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. Přeložil Irena REIFOVÁ. Praha: Mladá fronta, 1999. Souvislosti (Mladá fronta), sv. 16. ISBN 80-204-0747-2.

POWDERMAKER, Hortense. Hollywood, the dream factory. New York: Arno Press, 1950. ISBN 9780405121128.

SOUKUP, Martin. Tělo: čichat, česat, hmatat, propichovat, řezat. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2014. Antropos (Pavel Mervart). ISBN 978-80-7465-108-3.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.

MEDIAGURU. Pátá řada Tvoje tvář měla v průměru 889 tisíc diváků [online]. In: . 2018, 20. listopadu 2018, s. 1 [cit. 2019-05-05]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/11/pata-rada-tvoje-tvar-mela-v-prumeru-889-tisic-divaku/

MEDIAGURU. StarDance znovu pořadem soboty s 1,4 mil. diváků [online]. In: . 2018, 18. listopadu 2018, s. 1 [cit. 2019-05-05]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/11/pata-rada-tvoje-tvar-mela-v-prumeru-889-tisic-divaku/
Předběžná náplň práce
Předmětem diplomové práce bude teoreticko-empirická analýza objektivizace těla v zábavním průmyslu. Zvláštní pozornost bude věnována pořadu „Tvoje Tvář Má Známý Hlas“ TV Nova. Teoretická východiska práce budou tvořit koncepce teorie mediálních studií a sociologie.

Autorka práce se po dobu tří let účastnila natáčení výše zmíněného televizního pořadu jakožto členka taneční company Yemiho A.D. Její pozornosti tak nemohlo uniknout, že v rámci projektu Tvoje Tvář Má Známý Hlas je kladen přílišný důraz na tělesnost, se kterou je spojena její sexualizace a objektivizace lidského těla. Způsob, jakým jsou tanečníci i osobnosti českého showbusinessu zaznamenáváni na kameru, do jakých kostýmů jsou oblékáni a jakým požadavkům režiséra i produkce musí čelit, autorku motivoval o tomto tématu otevřeně diskutovat a analyzovat jej.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The subject of the diploma thesis is theoretical and empiric analysis of objectification of human bodies phenomenon in the world of showbusiness. Specific focus will be put on the broadcast of TV Nova „Your Face Sounds Familiar“ (Tvoje Tvář Má Známý Hlas). Theoretical foundations of the work are based on concepts of media studies and social sciences.

The author has been part of the mentioned television project for three years as a member of Yemi A.D.'s dance company. The excessive focus on human bodies which is related to its' sexualization and objectification dragged her attention. The way that dancers and Czech celebrities are caught on the camera, the types of costumes they had to wear and the requirements of director and production they had to face made her openly discuss and analyse such topic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK