Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití dětské zkušenosti s médii ve formální výchově
Název práce v češtině: Využití dětské zkušenosti s médii ve formální výchově
Název v anglickém jazyce: Using children´s media experience in formal media education
Klíčová slova: Mediální výchova, tweenager, mediální gramotnost, mediální zkušenost, vliv médií, průřezové téma, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, formální a neformální mediální výchova.
Klíčová slova anglicky: Media education, tweenager, media literacy, media experience, cross-curricular subject, media influence, Framework Educational Program for Primary Education, School Educational Program, Formal and Informal Media Education.
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.06.2018
Datum zadání: 14.06.2018
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Jirák, Jan, Šťastná, Lucie, Zezulková, Markéta. Studie mediální gramotnosti populace ČR. Mediální gramotnost osob mladších 15 let. [online]. Copyright © [cit. 08. 04. 2018]. Dostupné z: https://www.rrtv.cz/cz/files/monitoring/studie_medialni_gramotnosti_populace_CR.pdf.

Ashley Woodfall & Marketa Zezulkova (2016) What ‘children’ experience and ‘adults’ may overlook: phenomenological approaches to media practice, education and research, Journal of Children and Media, 10:1, 98-106, DOI: 10.1080/17482798.2015.1121889.

Livingstone, Sonia, Sefton-Green, Julian. The Class: Living and learning in the digital age. NYU Press, 2016. ISBN: 9781479824243.

Parry, Becky (2014) Popular culture, participation and progression in the literacy classroom. Literacy, 48 (1). pp. 14-22. ISSN 1741-4369.

HOBBS, Renee. Digital and media literacy: connecting culture and classroom. Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press, 2011. ISBN 978-1-4129-8158-3.

BUCKINGHAM, David. Media education: literacy, learning, and contemporary culture. Cambridge: Polity Press, 2003. ISBN 0-7456-2830-3.

National Foundation for Educational Research [online]. [cit. 2018-05-14]. Dostupné z: https://www.nfer.ac.uk/nfer/schools/developing-young-researchers/NCBguidelines.pdf.

CHRISTENSEN, Pia Monrad a Allison JAMES, ed. Research with children: perspectives nad practices. 3nd ed. New York, NY: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-41684-9.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se bude zabývat interdisciplinárním zkoumáním mediální výchovy v kontextu dětské mediální zkušenosti a jejich učením se o médiích jak ve formálním, tak i v neformálním prostředí. Cílem bakalářské práce bude zjistit, kde a jak děti média užívají, jak je vnímají a jaké osobní a vzdělávací zkušenosti s nimi mají spojené. Bude se jednat o participační kvalitativní výzkum využívající kreativních metod. Zjištěné poznatky budou využity k formulování teoretických závěrů i praktických doporučení pro mediální výchovu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis will deal with an interdisciplinary research of media education in the context of children's media experience and their learning about media in both formal and informal settings. The aim of this bachelor thesis is to find out where and how the children use the media, how they perceive them and what personal and educational experiences they have. It will be a participatory qualitative research using creative methods. The findings will be used for formulating theoretical conclusions as well as practical recommendations for media education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK