Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Název práce v češtině: Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Název v anglickém jazyce: Teleshopping and the teleshopping programs to view of regulation
Klíčová slova: Teleshopping, obchodní sdělení, RRTV, regulace médií, teleshoppingové pořady
Klíčová slova anglicky: Teleshopping, comercial communication, RRTV, media regulation, teleshopping programs
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: JUDr. PhDr. Josef Benda, Ph.D., LL.M., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.06.2018
Datum zadání: 13.06.2018
Datum a čas obhajoby: 24.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2019
Oponenti: Mgr. Jan Miessler
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
CHALOUPKOVÁ, Helena. Regulace reklamy: komentář. V Praze: C.H. Beck, 2009. Beckovy texty zákonů s komentářem. ISBN 9788074001802.

ONDREJOVÁ, Dana, Filip RIGEL a Ondřej MORAVEC. Reklamní právo. In MORAVEC, Ondřej. Reklamní právo. Praha. Praha: Leges, 2018. s. 120-162, 43 s. Právní praxe. ISBN 978-80-7400-686-9.

POUPEROVÁ, Olga. Institucionální aspekty regulace médií. Praha: Wolters Kluwer, 2016. Právní monografie (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7552-335-8.

POUPEROVÁ, Olga. Regulace médií. Praha: Leges, 2010. Student (Leges). ISBN 9788087212486.

WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde, 2007. ISBN 8072016547.
Předběžná náplň práce
Teleshopping, potažmo teleshoppingové pořady jsou jednou z forem obchodních sdělení, přičemž jsou tyto instituty doplněny o programy zaměřené na výhradní distribuci teleshoppingu (TV Šlágr). Tyto formy podléhají regulaci zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a zákonů č. 232/2001 Sb. a č. 132/2010 Sb., přičemž podstatnou částí úpravy je i stávající judikatura soudů, zejména pak NSS. Ze správní praxe, potažmo z dozorové činnosti Rady vyplývá, že obsahem těchto obchodních sdělení je výskyt obsahů, které porušují uvedené předpisy (klamání spotřebitele). V praxi se jedná mimo jiné o tzv. soutěžní či věštecké „pořady“, které mají značný dopad na diváka, neboť jsou častým zdrojem oklamání spotřebitele. Cílem práce je uvést právní rámec v kontextu správní a soudní praxe na příkladech rozhodování Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, současně pak předvést poznatky ze zahraniční regulace. Zpracování tématu a závěrečná práce si klade za cíl vytvoření podkladu, který poslouží k obeznámení veřejnosti s těmito instituty obchodních sdělení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Teleshopping and also teleshopping programs are one of the forms of commercial communication.
These forms are under regulation of Act No. 40/1995 Coll., On Advertising Regulation and Acts No. 232/2001 Coll. and No. 132/2010 Coll., also the judicature of courts, in particular the The Supreme Administrative Court of the Czech Republic .
that have a significant impact on the viewer, as they are a frequent source of misleading consumers. The aim of the thesis is to introduce the legal framework in the context of administrative and judicial practice on the decisions of the Council for Radio and Television Broadcasting, and at the same time to demonstrate the knowledge of foreign regulation. The work on the topic and the final thesis aims to create a basis that will serve to familiarize the public with these institutes of commercial communications.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK