Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace politických stran na Facebooku před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017
Název práce v češtině: Komunikace politických stran na Facebooku před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017
Název v anglickém jazyce: Communication of political parties on Facebook before the elections to the Chamber of Deputies in 2017
Klíčová slova: Politická komunikace, volební kampaň, nová média, sociální sítě, Facebook, obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: Political communication, election campaign, new media, social networks, Facebook, content analysis
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.06.2018
Datum zadání: 11.06.2018
Datum a čas obhajoby: 23.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 23.09.2019
Oponenti: Mgr. Markéta Stillerová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. LEBEDOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2005. 106 s. Monografie; sv. č. 14. ISBN 80-210-3800-4. - Kniha se zabývá teoretickým rámcem tří vzájemně provázaných politických procesů: procesu politické komunikace, volebních kampaní a politického marketingu.
2. KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. 169 s. Politologie. ISBN 978-80-247-3536-8 – Kniha představuje úvod do oboru politická komunikace. Publikace obsahuje základní teorie a koncepty, vypočítává nejtypičtější projevy politického komunikování.
3. MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2017. 241 stran. Monografie; svazek č. 66. ISBN 978-80-210-8745-3. - Kniha nabízí přehled dosavadního fungování nových médií v politické komunikaci ve světě, a jak byla nová média využívána českými politiky a českou populací mezi roky 2013 a 2015. Kniha obsahuje čtyři výzkumy realizované v letech 2013-2015, které se zabývaly tím, jak čeští politici a občané využívali nová média v politické komunikaci: kdo je využíval, jak a k čemu?
4. TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4. - Tato kniha si klade za úkol seznámit čtenáře s metodami využívanými při výzkumu médií. Kniha obsahuje jak zásady komerčního výzkumu médií (výzkum sledovanosti, měření efektivity reklamy), tak i akademického (výzkum mediálních organizací, analýza reprezentace, interpretace textu). Jednotlivé metodické postupy jsou rozebrány na praktických příkladech z českých médií.
5. BERELSON, B. (1952): Content analysis in communications research. New York: Free Press. 220 s. – Kniha se zabývá obsahovou analýzou médiálních obsahů.
Předběžná náplň práce
Sociální sítě jsou stále častěji využívány jako nástroj komunikace mezi politickými stranami a voliči. První, kdo v předvolební kampani použil k oslovování voličů sociální sítě, byl Barack Obama v prezidentské kampani v roce 2008. I v České republice se aktivita politických stran na sociálních sítích stala běžnou součástí předvolební kampaně. Ve své bakalářské práci se budu zabývat analýzou facebookových účtů politických stran, které se v roce 2017 dostaly do Poslanecké sněmovny. Za hlavní cíl práce si kladu potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, že nové a alternativní strany jsou v komunikaci a využívání sociálních sítí aktivnější než tradiční politické strany. Hypotéza vychází z předpokladu, že nové a alternativní strany mají menší prostor pro komunikaci s voliči prostřednictvím masových médií a z toho důvodu více využívají sociální sítě, kde mohou bez omezení sdílet své obsahy a názory.
Ve své práci bych se dále chtěla zabývat obsahem, tematickým zaměřením a vyzněním jednotlivých příspěvků a komentářů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Social media communication has become a part of political campaigns worldwide and in the Czech Republic as well. In the election to the Chamber of Deputies in 2017 had all the succesfull parties Facebook profile and the communication with their voters was via this channel. The goal of this thesis is to determine the activity, the intensity and the content of the posted statuses and what reactions it caused.The aim of this thesis is to find out activity of political parties on Facebook and how they can use this communication channel. The major goal of the thesis is to prove or refute the hypothesis that the new and the alternative parties are more active than the traditional political parties.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK