Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Název práce v češtině: Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Název v anglickém jazyce: Role of Media in Political Marketing: A Case study of the Czech Presidential Election 2018
Klíčová slova: Miloš Zeman, Jiří Drahoš, politický marketing, prezidentské volby, volební kampaň, mediální obraz
Klíčová slova anglicky: Miloš Zeman, Jiří Drahoš, political marketing, presidential election, election campaigns, media image
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.06.2018
Datum zadání: 08.06.2018
Datum a čas obhajoby: 23.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 23.09.2019
Oponenti: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
[1] BALÍK, Stanislav a kol.: Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Brno. vyd. 1. Centrum pro studium demokracie a kultury 2010. str. 288. 978-80-7325-224-3
[2] BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Praha. vyd. 1.: Grada, 2011. str. 152. ISBN 978-80-247-3629-7.
[3] BERGER, Peter a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality. Praha. vyd. 1.: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2001. str. 216 ISBN 80-85959-46-1.
[4] BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. vyd.1. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2005. str. 112. ISBN 80-210-3800-4.
[5] BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketingové aplikace. Praha. vyd. 2.: Oeconomica, 2004. str. 213. ISBN 80-245-0673-4.
[6] BOUČKOVÁ, Jana. Vybrané aplikace marketingu - politický marketing. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1995. str. 73. ISBN 80-7079-653-7.
[7] BOUČKOVÁ, Jana. Marketing. 1. Praha: C. H. Beck, 2003. str. 464. ISBN 80-7179-577-1.
[8] BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno. 1. vyd.: Barrister & Principal, 2001, str. 392. ISBN 80-85947-67-6.
[9] DANČÁK, Břetislav a Vít HLOUŠEK. Parlamentní volby 2006 a česká politika. Brno. vyd. 1.: Mezinárodní politický ústav, 2006. str. 280. ISBN 80-210-4161-7.
[10] DeVREESE, C. H. Framing Europe: Television news and European integration. Amsterdam. Aksant, 2005. ISBN 90-5589-234-3.
[11] EIBL, Otto, Roman CHYTILEK a Anna MATOUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno. vyd. 1.: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, str. 341. ISBN: 978-80-7325-281-6
[12] EIBL, Otto a Jozef JANOVSKÝ. Marketing politických kampaní. Brno. vyd. 1.: Masarykova univerzita, 2012. str. 140. ISBN 978-80-210-5821-7.
[13] GITLIN, Todd. The Whole World is Watching: Mass Media in the Making & Unmaking of the New Left. Berkley, Los Angeles, London: University of California Press, 1980. str. 327. ISBN 05-2003-889-4.
[14] JABLONSKI, Andrzej a kol. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno. vyd. 1.: Barrister & Principal, 2006. str. 203. ISBN 80-7364-011-2.
[15] JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha. vyd.1.: Portál. 2003. str. 206. ISBN 80-7178-697-7.
[16] KUBÁČEK, Jan. Slovník politického marketingu. Praha. vyd. 1: Grada, 2012. str. 104. ISBN 978-80-247-4013-3.
[17] ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc. vyd. 1.: Periplum, 2007. str. 144. ISBN 978-80-86624-36-5.
[18] ŠTĚDROŇ, B., a kol. Politika a politický marketing. Praha vyd. 1.: C. H. Beck, 2013. str. 272. ISBN: 978-80-7400-448-3
[19] LIPPMANN, Walter. Public Opinion: With a New Introduction by Michael Curtis. vyd. 2. New Brunswick, Londýn: Transaction Publishers, 1998. str. 327. ISBN 1-56000-999-3.
[20] LUKAS, Josef a Josef SMOLÍK. Psychologie vůdcovství́. vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. str. 90-91. str. 208. ISBN 978-80-251-2139-9.
[21] MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006. Brno vyd. 1.: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav. 2010, str. 174. ISBN: 978-80-210-5169-0
[22] MCNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. Taylor & Francis, 2017. str. 252. ISBN 978-04-1573-942-9.
[23] MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. vyd.1. Praha: Portál, 1999. str. 447. ISBN 80-7178-200-9.
[24] MCQUAIL, Denis. Sociální konstrukce reality. Praha. vyd. 2.: Portál, 2009. str. 640. ISBN 978-80-7367-574-5.
[25] MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Praha. vyd. 1.: Karolinum, 2016. str. 256. ISBN 978-80-246-3093-9.
[26] OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Zpravodajství v médiích. 2. Praha: Karolinum, 2011. str. 146. ISBN 978-80-246-1899-9.
[27] PELSMACKER, P. de., M. GEUENS a J. van den. BERGH. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1
[28] ŠINDLER, Petr. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha. vyd. 1.: Grada, 2003. str. 20. ISBN 80-247-0646-6.
[29] ŠTĚDROŇ, B., a kol. Politika a politický marketing. vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2013. str. 236. ISBN: 978-80-7400-448-3
[30] ŠTENSOVÁ, Antónia a Vladimír PČOLINSKÝ. Marketing v politike. Bratislava. vyd. 1.: Ekonóm 2005. str. 103. ISBN 80-225-2074-8
[31] VÁVRA, Oldřich, a kol. Praktické marketingové aplikace. Praha: Oeconomica, 2007. str.194. ISBN 978-80-245-1307-2.
Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů, jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main aim of this thesis is to analyze the political marketing tools used by presidential candidates Jiří Drahoš and Miloš Zeman during the second round of presidential elections broadcasted on TV channel ČT 1. It also deals with the media image created by the mentioned candidates through these tools and through this televison channel. The aim of presented research is therefore to define the specific political marketing tools, which could have been seen during broadcasting, whether their utilisation was specificaly meant to comunnicate throught television or not. Then, on the tools identified, to clarify how they used the marketing tools to form a media image of themselves and their oponent. The thesis also includes a brief comparison of the approaches of both candidates to the marketing strategy and to the creation of a media image.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK