Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Projekty mediálních institucí v oblasti rozvoje a podpory mediální gramotnosti
Název práce v češtině: Projekty mediálních institucí v oblasti rozvoje a podpory mediální gramotnosti
Název v anglickém jazyce: Projects of Media Institutions in the Field of Media Literacy Development and Support
Klíčová slova: Mediální gramotnost, mediální výchova, mediální instituce, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Česká televize, Český rozhlas
Klíčová slova anglicky: Media literacy, media education, media institutions, Council for Radio and Television Broadcasting, Czech Television, Czech Radio
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.06.2018
Datum zadání: 22.06.2018
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BÍNA, Daniel. Výchova k mediální gramotnosti. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2005.

BUCKINGHAM, David. Media education: literacy, learning, and contemporary culture. Cambridge: Polity Press, 2003.

JIRÁK, Jan – WOLÁK, Radim, ed. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007.

JIRÁK, Jan. Proč potřebujeme mediální výchovu. Metodický portál: Články [online]. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/540/procpotrebujeme-medialni-vychovu.html

JIRÁK, Jan a Helena PAVLÍČKOVÁ. Média pod lupou: (mediální výchova jako téma celoživotního vzdělávání). Praha: Powerprint, 2013.
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem práce bude popsat a zrevidovat dosavadní projekty mediálních institucí, které vznikly jako nástroje mediální výchovy pro českou veřejnost. V souvislosti s tím bude nutné jasně vymezit pojem mediální instituce, identifikovat jejich projekty v oblasti mediální výchovy a vytvořit kritéria, podle kterých se budou hodnotit. Stejně nutné je také popsat tradici mediální výchovy ve světě i u nás, její vznik a vývoj, neboť předpokládáme, že vznik projektů mediálních institucí bude s vývojem mediální gramotnosti úzce souviset. V této části nás tedy budou zajímat následující otázky: Jaké projekty v oblasti mediální výchovy vznikly v ČR v rámci mediálních institucí za posledních deset let? Jaký efekt měly tyto projekty na mediální gramotnost české veřejnosti?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main aim of the thesis will be to describe and revise existing projects of media institutions, which were created as tools of media education for the Czech media consumers. In this context, it will be necessary to clearly define the concept of media institutions, to identify their media education projects and to develop criteria against which they will be assessed. It is also necessary to describe the tradition of media education in the world and in our country, its origin and development, because we suppose that the emergence of projects of media institutions will be closely related to the development of media literacy. In this part, we will be interested in the following questions: What media education projects have been established in the Czech Republic within the media institutions in the last ten years? What effect did these projects have on the media literacy of the Czech media consumers?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK