Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace dětské televize na sociálních sítích: případová studie ČT:D
Název práce v češtině: Komunikace dětské televize na sociálních sítích: případová studie ČT:D
Název v anglickém jazyce: The communications of childern's television on social networks: Case study ČT :D
Klíčová slova: Dětská televize, ČT :D, komunikace, konstruktivismus, sociální konstrukce, behaviorismus, sociální sítě, web, hry, případová studie.
Klíčová slova anglicky: Children's television, ČT :D, communication, constructivism, social construction, behaviorism, social networks, web, games, case study.
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.08.2017
Datum zadání: 14.08.2017
Datum a čas obhajoby: 26.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2019
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ABRAMSON, A. (2007). The history of television, 1942 to 2000. McFarland.

ALTHEIDE, David L. a Robert P. SNOW. Media logic. Beverly Hills, Calif.: Sage Publications, c1979. ISBN 08-039-1297-8.

BBC. History of the BBC [online]. 2019 [cit. 2019-04-26]. Dostupné z: https://www.bbc.co.uk/historyofthebbc

BISHOP, J. C., & CURTIS, M. (2006). with Woolley H, Armitage M and Ginsborg J (2006) Participation, popular culture and playgrounds: Children’s uses of media elements in peer play at school. In Folklore Society Conference, Folklore, Film and Television: Convergences in Traditional Cultures and Popular Media (Vol. 31).

BOYD, D. M., & ELLISON, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of computer‐mediated Communication, 13(1), 210-230.

BRUŠTÍKOVÁ, Anna. Televizní stanice pro děti Déčko. Olomouc, 2017. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta. Dostupné z:
https://theses.cz/id/z3hg85/Diplomov_prce_Anna_Brutkov_Televizn_stanice_pro_dti_Dko.pdf

BRYMAN, Alan. Social research methods. Oxford: Oxford University Press, 2012. 766 s. ISBN 978-0-19-958805-3.

BUCKINGHAM, David. Children Talking Television: The Making of Television Literacy. Oxon: RoutledgeFalmer, 1993. ISBN 0 75070 109 9.

BURTON, Graeme a Jan JIRÁK, 2001. Úvod do studia médií. Brno: Barrister &
Principal. ISBN 80-85947-67-6.

ČERMÁK, Miloš, OSVALDOVÁ, Barbora a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. Žurnalistika v informační společnosti - digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. 2. dopl. vyd. V Praze: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1.

ČESKÁ TELEVIZE. Historie Večerníčku [online]. 2019 [cit. 2019-04-28]. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/porady/0-vecernicek/5626-historie-vecernicku/

ČESKÁ TELEVIZE. Konec federální televize [online]. 2019 [cit. 2019-04-28]. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/historie/ceskoslovenska-televize/konec-federalni-televize/

D'ARMA, A., ENLI, G., & STEEMERS, J. (2010). Serving children in public service media. Nordicom.

DAHLGREN, Peter. Media Logic in Cyberspace: Repositioning Journalism and its Publics. Javnost - The Public. 2014, 3(3), 59-72. DOI: 10.1080/13183222.1996.11008632. ISSN 1318-3222. Dostupné také z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13183222.1996.11008632

DENNISON, B. A., EERB, T. A., & JENKINS, P. L. (2002). Television viewing and television in bedroom associated with overweight risk among low-income preschool children. Pediatrics, 109(6), 1028-1035.

DVOŘÁKOVÁ, I. (2010). Obsahová analýza/formální obsahová analýza/kvantitativní obsahová analýza. AntropoWebzin, 6(2), 95-99.

Facebook Newsroom: Company info [online]. Facebook, 2019 [cit. 2019-03-24]. Dostupné z: https://newsroom.fb.com/company-info/

FIADOTAU, M., SILLAOTS, M., IBRUS, I. (2019). Education on Screens: Histories of Co-innovation and Convergence between Audiovisual Media and Education Sectors. In Emergence of Cross-innovation Systems: Audiovisual Industries Co-innovating with Education, Health Care and Tourism (pp. 61-69). Emerald Publishing Limited.

GEE, James Paul a Jill L. MCALEER. What video games have to teach us about learning and literacy: where old and new media collide. Rev. and updated ed. New York: Palgrave Macmillan, 2007. ISBN 14-039-8453-0.

GEE, James Paul. What video games have to teach us about learning and literacy. Computers in Entertainment. 2003, 1(1). DOI: 10.1145/950566.950595. ISSN 15443574. Dostupné také z: http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=950566.950595

GENTILLE, D. A., RICHTER, W. A., & DILL, J. C. (2005). Violence, sex, race and age in popular video games: A content analysis. Featuring females: Feminist analyses of the media, 115-130.

GUNTER, Barrie a Jill L. MCALEER. Children and television. 2. vyd. Routledge, 2005. ISBN 0415144523.

GROSSMAN, Dave. On killing: the psychological cost of learning to kill in war and society. Rev. ed. New York: Little, Brown and Co., 2009. ISBN 978-0316040938.

HAMAN, Aleš. K obsahové analýze uměleckého literárního díla. In HAMAN, Aleš; Jan Jílek. In Obsahová analýza beletrie pomocí obsahových indikátorů. [1.vyd.]. Praha: Státní knihovna ČSR, 1986.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.

HENDERSHOT, H. (Ed.). (2004). Nickelodeon nation: The history, politics, and economics of America's only TV channel for kids. NYU Press.

JENKINS, Henry a Jill L. MCALEER. Convergence culture: where old and new media collide. 2nd ed. New York: New York University Press, c2006. ISBN 978-0-8147-4281-5.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

KIRRIEMUIR, J. (2002). Video gaming, education and digital learning technologies. D-lib Magazine, 8(2), 7.

KLAWE, M. M. (1994, June). The educational potential of electronic games and the E-GEMS project. In Proceedings of the ED-MEDIA 94 World Conference on Educational Multimedia and Hypermedia. Panel discussion ‘Can electronic games make a positive contribution to the learning of mathematics and science in the intermediate classroom.

LEMISH, Dafna. Children and television: A global perspective. Malden, MA: Blackwell Pub., 2007. ISBN 978-140-5144-193.

LIVINGSTONE, Sonia M. Children and the Internet: great expectations, challenging realities. Malden, MA: Polity, 2009. ISBN 978-074-5631-943.

LUSTYIK, Katalin. Transnational Children’s Television. International Communication Gazette. 2010, 72(2), 171-190. DOI: 10.1177/1748048509353868. ISSN 1748-0485. Dostupné také z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1748048509353868

MACHÁČKOVÁ, Hana, Marie BEDROŠOVÁ, Renata HLAVOVÁ, Lenka DĚDKOVÁ a David ŠMAHEL. EU KIDS ONLINE IV v České republice2017-2018: České děti a dospívající na internetu: Zpráva zvýzkumu na základních a středních školách. Brno: Masarykova univerzita, 2018. Dostupné také z: https://irtis.muni.cz/media/3120797/eu_kids_online_report.pdf

MANDER, Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize. Praha: Doplněk, 2000. ISBN 8072390635.

MARSH, Jackie. The Relationship between Online and Offline Play, Friendship and Exclusion. Children's games in the new media age: childlore, media and the playground. Burlington: Ashgate, [2014], s. 109-128. ISBN 978-1-4094-5024-5.

MEIKLE, Graham a Sherman YOUNG. Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life. Palgrave Macmillan, 2012. ISBN 0230228941.

MEYROWITZ, J. (2006). Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. Karolinum.

MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.

MITCHELL, A., SAVILL-SMITH, C. (2004). The use of computer and video games for learning: A review of the literature. ISBN 1-85338-904-8

MONTGOMERY, Kathryn. Generation digital: politics, commerce, and childhood in the age of the Internet. 2. dopl. vyd. Boston: The MIT Press, 2007. ISBN 9781429492393.

MOSER, C. A., KALTON, G. (1986). Methods of collecting the information 111–interviewing. Survey methods in social investigation, 270-302.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.

NÝVLTOVÁ, T., Sociální sítě. Kisk. [online]. 18. 06. 2010. [cit. 2018 - 08 - 09]. Dostupné z WWW: <http://kisk.phil.muni.cz/wiki/Soci%C3%A1ln%C3%AD_s%C3%ADt%C4%9B>

O'KEEFFE, G. S., & CLARKE-PEARSON, K. (2011). The impact of social media on children, adolescents, and families. Pediatrics, 127(4), 800-804.

OWENS, J., MAXIM, R., MCGUINN, M., NOBILE, C., MSALL, M., & ALARIO, A. (1999). Television-viewing habits and sleep disturbance in school children. Pediatrics, 104(3), e27-e27.

PARASKEVA, Fotini, Sofia MYSIRLAKI a Aikaterini PAPAGIANNI. Multiplayer online games as educational tools: Facing new challenges in learning. Computers in Entertainment. 2010, 54(2), 498-505. DOI: 10.1016/j.compedu.2009.09.001. ISSN 03601315. Dostupné také z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0360131509002413

PUNCH, Keith. Introduction to social research: quantitative and qualitative approaches. 2nd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 2005. ISBN 07-619-4416-8.

PRENSKY, M. (2003). Digital game-based learning. Computers in Entertainment (CIE), 1(1), 21-21. ISBN 9780071454001

ROBERTS, D. F., & FOEHR, U. G. (2008). Trends in media use. The future of children, 18(1), 11-37.

SIAPERA, Eugenia. Understanding new media. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2011. ISBN 978-1-84860-778-1.

STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-858-3460-X.

ŠEĎOVÁ, Klára. Mediální výchova v rodinách předškoláků. Pedagogická orientace : odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, Brno: Česká pedagogická společnost, 2006, roč. 2006, č. 1, s. 72 - 85. ISSN 1211-4669.

ŠMILAUER, Michal. Vliv struktury a intenzity aktivity na sociální síti Facebook na sociální vztahy mladých dospělých [online]. Brno, 2017 [cit. 2019-03-24]. Dostupné z: <https://theses.cz/id/3uo1u5/>. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce PhDr. Martin Jelínek, Ph.D..

TAPSCOTT, Don. Grown up digital. Toronto: McGraw-Hill Education, 2008. ISBN 978-0071508636.

VILANNI, S. (2001). Impact of media on children and adolescents: a 10-year review of the research. Journal of the American Academy of child & adolescent psychiatry, 40(4), 392-401.

WRIGHT, J. C., HUSTON A. C., MURPHY, K. C., St. PETERS, M., PIñON, M., SCATLIN, R., & KOTLER, J. (2001). The relations of early television viewing to school readiness and vocabulary of children from low‐income families: The early window project. Child development, 72(5), 1347-1366.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je pochopit, jakým způsobem tato televize se svými diváky komunikuje a jaké má nastavené vnitřní procesy. Komunikace bude analyzována jak přes web, tak přes sociální sítě, zjišťováno bude i jakým diskurzem pracovníci televize přistupují ke svým divákům, i co je jejich cílem. Dalším cílem je zjistit, jak vekou roli podle pracovníků ČT :D hraje televize v životě jejich dětských diváků. Zvolenou metodou je případová studie a data budou zpracována tematickou analýzou. Data budou získávána prostřednictvím rozhovorů s klíčovými pracovníky a také skrz obsahovou analýzu podstatných dokumentů televize.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this work is to understand how this television communicates with its viewers and what internal processes it has. Communication will be analyzed both through the web and through social networks, and what discourse television workers will approach their viewers and what is their goal. Another goal is to find out how big television plays in the lives of their children's viewers. The chosen method is case study and data will be processed by thematic analysis. Data will be collected through interviews with key personnel and through content analysis of essential television documents.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK