Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Environmentální prvky v rámci medializace kulturního dědictví ČR a její prezentace
Název práce v češtině: Environmentální prvky v rámci medializace kulturního dědictví ČR a její prezentace
Název v anglickém jazyce: Environmental aspects in the context of the media coverage of the Czech Repuvlic's cultural herigage and its presentation
Klíčová slova: Nation branding, kultura, kulturní dědictví, kulturní krajina, přírodní krajina, cestovní ruch, Česka republika
Klíčová slova anglicky: Nation branding, culture, cultural heritage, cultural landscape, natural landscape, tourism, Czech Republic
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.08.2017
Datum zadání: 04.08.2017
Datum a čas obhajoby: 20.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:27.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 20.09.2021
Oponenti: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ANHOLT, Simon (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. NY: Palgrave Macmillan, 147 s. ISBN 9780230500280.

ARONCZYK, Melissa (2013). Branding The Nation. The Global Business Of National Identity. NY: Oxford University Press, 226 s. ISBN 9780199752171.

DINNIE, Keith (2008). Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. 1. Vyd. Oxford: Butterworth-Heinemann, 289 s. ISBN 9780750683494

ECO, Umberto (2009). Teorie sémiotiky. 2. vyd. Praha: Argo, 440 s. ISBN 978-80-257-0157-7.

FISKE, John (1990). Television Culture. London and New York: Routledge, 353 s. ISBN 9780415039345.

CHANDLER, Daniel (2002). Semiotics: The Basics. New York and Abingdon: Routledge, 273 s. ISBN 0415363756.

CHHABRA, Deepack (2010). Sustainable marketing of cultural and heritage tourism. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, 238 s. ISBN 9781138880733.

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar (2012). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.

KANEVA, Nadia (2012). (Eds.). Branding Post-Communist Nations. Marketizing National Identities in the „New“ Europe. New York: Routledge. 254 s. ISBN 978-0415882750.

NYE, Joseph Samuel (2005). Soft Power. The Means to Success in World Politics. New York: The Perseus Books Group. 208 s. ISBN 978-1586483067.

PALATKOVÁ, Monika a Jitka, ZICHOVÁ (2014). Ekonomika turismu. Turismus České republiky. 2.aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.

PATOČKA, Jiří a Eva, HEŘMANOVÁ (2008). Lokální a regionální kultura v České republice. Praha: ASPI, 200 s. ISBN 9788073573478.

REIFOVÁ, Irena a kol. (2007). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004, 328 s. ISBN 8071789267.

SEDLÁKOVÁ, Renáta (2014). Výzkum médií. Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 548 s. ISBN 978-80-247-3568-9.

SMITH, Laurajane (2006). Uses Of Heritage. NY: Routledge, 351 s. ISBN 978-0-203-602226-3.

STOREY, John (1994). (Eds). Cultural Theory and Popular Culture. A Reader. Second Edition. Harlow: Pearson Education Limited. 646 s. ISBN 9780815393542.

SUROWIEC, Pavel (2017). Nation Branding, Public Relations and Soft Power: Corporatising Poland. NY: Routledge, 216 s. ISBN 9780367405915.

WATERTON, Emma a Steve WATSON (2010). (Eds.). Culture, heritage and representation: perspectives on visuality and the past. Farnham, England; Burlington, VT: Ashgate, 277 s. ISBN 9781138273382.

WATERTON, Emma a Steve, WATSON (2014). The semiotics of heritage tourism. Bristol: Channel View Publications, 141 s. ISBN 978-1845414207.

WILLIAMS, Raymond (1983). Keywords. A Vocabulary of Culture and Society. New York: Oxford University Press, 349 s. ISBN 978-0195204698.

URRY, John (1990). The Tourist Gaze: Leisure and Travel in Contemporary Societies. 8. vydání MLA (Modern Language Association). SAGE Publications, Inc. [cit. 2021-08-06]. Dostupné z: https://web.a.ebscohost.com/ehost/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzUzMzExX19BTg2?sid=f52f5115-12ae-48e0-8549-3fea445f4ee4@sdc-v-sessmgr03&vid=0&format=EB&lpid=lp_I&rid=0

Van HAM, Peter (2002). Branding territory. Inside the wonderful worlds of PR and IR theory. [on-line] Millenium: Journal of International Studies, 31(2), s. 249-269. [cit. 2021-08-09] Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/03058298020310020101



Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce řeší reprezentaci přírodního prostředí při budování značky České republiky na domácím a světovém trhu. Cílem bylo zjistit, jak se na tom podílí obrazový a textový obsah informačních a propagačních materiálů agentury CzechTourism a jak reprezentace přírody charakterizuje Česko jako destinaci kulturního cestovního ruchu. Vyhodnocení probíhalo na základě kvalitativní analýzy. Textový obsah byl analyzován pomocí metody zakotvené teorie, vybrané fotografie byly podrobeny sémiotické analýze. Výsledek ukazuje, že Česká republika je prostřednictvím brožur CzechTourism prezentována jako země, která je harmonickým spojením přírodních pokladů a historických památek. Česká republika se zdá být turistickou destinací, po jejíž návštěvě dochází ke změně osobnosti: zlepší se nejen fyzický a emocionální stav člověka, ale také se zamyslí nad řadou otázek jako je vnímání duchovních hodnot, uvědomění si sebe sama jako českého občana (pro místní obyvatele), získání nových poznatků o historii českého státu (pro zahraničního turistu). Tato práce může sloužit jako podklad pro další výzkum, např. budování značky země prostřednictvím působení agentury CzechTourism na sociálních sítích. Zajímavé by bylo také zjistit, zda obsah informačních brožur ovlivňuje bezprostřední vnímání turisty určitých lokalit České republiky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the representation of the natural environment in branding the Czech Republic on the domestic and global market. The aim was to find out how the visual and textual content of CzechTourism information and promotional materials contributes to this and how the representation of nature characterizes the Czech Republic as a cultural tourism destination. The evaluation was based on qualitative analysis. Textual content was analysed using the grounded theory method, selected photographs were subjected to semiotic analysis. The result shows that the Czech Republic is presented through CzechTourism brochures as a country that is a harmonious combination of natural treasures and historical monuments. The Czech Republic seems to be a tourist destination, after a visit to which a change of personality occurs: not only does one's physical and emotional state improve, but also one reflects on a number of issues such as the perception of spiritual values, awareness of oneself as a Czech citizen (for local residents), gaining new knowledge about the history of the Czech state (for foreign tourists). This work can serve as a basis for further research, e.g. building a country's brand through CzechTourism's social media presence. It would also be interesting to find out whether the content of information brochures influences tourists' immediate perception of certain locations in the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK