Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hospodářská politika v kontextu parlamentních voleb 2017 - komparativní obsahová analýza
Název práce v češtině: Hospodářská politika v kontextu parlamentních voleb 2017 - komparativní obsahová analýza
Název v anglickém jazyce: Economic Policy in Parliament election context in 2017 - Comparative content analysis
Klíčová slova: Parlamentní volby, politická strana, mediální obsah, politický program, obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: Parliamentary elections, political party, media content, political agenda, content analysis
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.08.2017
Datum zadání: 04.08.2017
Datum a čas obhajoby: 24.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2019
Oponenti: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA. Politický systém České republiky: historie a současnost. 3. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-893-7.
JIRÁK, Jan, ŘÍCHOVÁ, Blanka. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0182-6.
KLÍMA, Michal. Volby a politické strany v moderních demokraciích. Praha: Radix, 1998. ISBN 80-86031-13-6.
TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
SCHULZ, Winfried, Helmut SCHERER, Lutz M. HAGEN, Jakub KONČELÍK a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3. nezměněné vydání. Praha: Karolinum, 2011. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1980-4.
Předběžná náplň práce
Ústředním motivem této diplomové práce s názvem “Hospodářská politika v kontextu parlamentních voleb 2017” je mediální obraz zástupců jednotlivých politických stran úspěšných v parlamentních volbách, které proběhly na podzim roku 2017. Masová média figurují jako zprostředkovatel kontaktu veřejnosti s politickými elitami dané země a jejich profilace v rámci médií často utváří výsledný dojem veřejnosti na své volené zástupce.
Zejména v předvolebním období se tak zástupci politických subjektů dostávají do popředí mediálního zájmu a tato práce analyzuje mediální prostor, který jim byl v médiích vyčleněn. Pro srovnání byly zvoleny dva celostátní deníky Hospodářské noviny a Lidové noviny.
Výstupem je analýza, jenž zhodnotí, jaký mediální prostor byl poskytnut jednotlivým stranám
v předvolebním období, jaký formát a typ výstupu o jednotlivých stranách média publikovala,
s jakou frekvencí a kdo byl v centru mediální pozornosti. Vedle toho zhodnotí také tuzemskou politickou komunikaci vzhledem k teorii politických cyklů školy veřejné volby. Pro výzkum je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy, která umožňuje takto velké množství vstupů zpracovat a poskytnout relevantní závěry z nich vyplývající.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The presented thesis ‘Economic Policy in Parliament election context in 2017‘ is describing the media image of successful political parties prior to the elections to the Chamber of Deputies in Czech Republic in October 2017. Mass media act as an intermediator of contact between the political parties or politicians themselves and voters and they have a crucial impact on the party’s public appearance and image that is being presented.
Especially during the pre-election period are media concerned about the political actions, decisions and election programs. The analysis is focused on the media attention and media space dedicated to the electoral and political topics. Chosen newspapers are Hospodářské noviny and Lidové noviny that represent serious approach in reporting the news. The method of quantitative content analysis allows to show the media space given, describe the type, format and main focus of the texts published. The diploma thesis describes also the political communication according to the theory of the political business cycles. The method of quantitative content analysis benefits from using a large scale of data and showing relevant conclusions at the same time.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK