Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obraz redaktorské práce v českých seriálech natočených po roce 2000
Název práce v češtině: Obraz redaktorské práce v českých seriálech natočených po roce 2000
Název v anglickém jazyce: Picture of editors work in Czech serials shot after 2000
Klíčová slova: Seriál, český seriál, novinář, postava novináře, stereotypizace, mediální obraz, reprezentace reality
Klíčová slova anglicky: Serial, Czech serial, journalist, journalist as a serial character, stereotyping, media image, the representation of reality
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.08.2017
Datum zadání: 04.08.2017
Datum a čas obhajoby: 27.01.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2020
Datum proběhlé obhajoby: 27.01.2020
Oponenti: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALTHEIDE, David L. a Robert P. SNOW. Media logic. Beverly Hills, Calif.: Sage Publications, c1979. ISBN 0803912978.

BARTOŠEK, Jaroslav. Úvod do studia žurnalistiky: studijní texty pro distanční studium. 2. přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0235-1.

BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.

BROOKS, Tim. The complete directory to prime time network and cable TV shows. New York: Ballantine Books, 1995-. ISSN 1553-006X.

BURTON, Graeme a Jan JIRÁK, J.: Úvod do studia médií, Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.

CAMPBELL, Christopher P. Race, myth and the news. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 1995. ISBN 0803958722.

CRESSWELL, John W. Educational Research. Londýn: Pearson, 2013. ISBN 9781292021126

CREEBER, Glen, Toby MILLER a John TULLOCH. The television genre book. 2nd ed. New York, NY: Palgrave Macmillan on behalf of the British Film Institute, 2008. ISBN 184457217X.

DEFLEUR, M. L. - Ballová-Rokeachová, S. J.: Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-099-8

DYER, Richard, Taking popular television seriously. In. LUSTED, David. The Media studies book: a guide for teachers. New York: Routledge, 1991. ISBN 0415014611.

EHRLICH, Matthew C. Journalism in the movies. Urbana: University of Illinois Press, 2004. ISBN 0252029348.

DOUGLAS, Ezzy. Qualitative Analysis. New York: Routledge, 2002. ISBN 0-415-2S127-X

FOŘT, Bohumil. Literární postava: vývoj a aspekty naratologických zkoumání. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2008. Theoretica & historica. ISBN 978-80-85778-61-8.

GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4.

HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.

HALL, Stuart. Culture, media and identities. Representation: Cultural representations and signifying practices. Sage Publications, Inc; Open University Press, 1997. ISBN 978-1849205474

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HODROVÁ, Daniela. --na okraji chaosu--: poetika literárního díla 20. století. Praha: Torst, 2001. ISBN 80-7215-140-1.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.

JIRÁK, Jan. 10 let v českých médiích. Praha: Portál pro Newton Information Technology, 2005. ISBN 80-7178-925-9.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

JUNG, Carl Gustav, Archetypy a nevědomí. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997, ISBN 80-85880-16-4

KABELE, J.: Přerody: principy sociálního konstruování. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-359-8.

KOKEŠ, Radomír E. Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2011. ISBN 978-80-85778-80-9.

KASL KOLMANNOVÁ, Denisa. Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2012. Politika a společnost. ISBN 978-80-7325-294-6.

KORDA, Jakub. Úvod do studia televize 1: studijní text pro kombinované studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4212-9.

KOŠŤÁLOVÁ, Petra. Stereotypní obrazy a etnické mýty: kulturní identita Arménie. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-093-3.

KRAUS, Bohuslav. Základy sociální pedagogiky, Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-383-3.

KRUML, Milan. Televize? Televize! Praha: Česká televize, 2013. ISBN 978-80-7404-165-5

KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 2009. ISBN 978-80-244-2314-9.

KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-134-X.

LIPPMANN, Walter. Public opinion. New Brunswick, New Jersey: Transaction Publishers, 1991. ISBN 0887388612.

LUHMANN, Niklas. Realita masmédií. Praha: Academia, 2014. XXI. století. ISBN 978-80-200-2333-9.

MASTRO, Dana E. Racial/Ethnic Stereotyping And The Media. In. NABI, Robin L. a Mary Beth OLIVER. The SAGE handbook of media processes and effects. Los Angeles: SAGE, 2009. ISBN 1412959969.

MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Přeložil Hana ANTONÍNOVÁ. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.

MCNAIR, Brian. Journalists in film: heroes and villains. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd, 2010. ISBN 978-0-7486-3447-7.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.

MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Přeložil Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, přeložil Roman HÁJEK, přeložil Marta CHROMÁ. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9.

MITTELL, Jason. Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York: New York University Press, 2015. ISBN 978-0-8147-7135-8.

MOLTON, Mary D. a Lucy A. SIKES. Matka, Hetéra, Amazonka, Médium. Praha, Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0921-8.

MUTZ, Diana a Seth GOLDMAN. Mass Media, In. DOVIDIO, John F. The SAGE handbook of prejudice, stereotyping and discrimination. London: SAGE, 2010. ISBN 1412934532.

NATANSON, Maurice. The journeying self: A study in philosophy and social role. Boston: Addison-Wesley, 1970. ISBN 978-0201052497.

NDALIANIS, Angela. Television and the Neo-Baroque. In. HAMMONF, Michael – MAZDON, Lucy. The Contemporary Television Series. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2005. ISBN 978-0748619016

NEWBOLD, Chris, Oliver BOYD-BARRETT a Hilde van den BULCK. The media book. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0340740485.

OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7.

PECHAR, Jiří. Od příběhu k románu: (k poetice výpravné prózy). Praha: Československý spisovatel, 1989. Puls (Československý spisovatel).

PETRUSEK, Miloslav, Hana MAŘÍKOVÁ a Alena VODÁKOVÁ. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-311-3.

PICKERING, Michael, Stereotyping: The Politics of Representation. Londýn: Palgrave, 2001, ISBN 978-0333772102.

POLÁKOVÁ, Dana. Mediální obraz Vladimíra Železného. Brno, 2006. Bakalářská práce. Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Katedra mediálních studií a žurnalistiky. vedoucí práce: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.

REIFOVÁ, Irena a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.

REJZEK, Jiří. Český etymologický slovník. Voznice: Leda, 2001. ISBN 80-85927-85-3.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Přeložil Barbara KÖPPLOVÁ. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1980-4.

RIMMON-KENAN, Shlomith. Poetika vyprávění. Brno: Host, 2001. Strukturalistická knihovna. ISBN 80-7294-004-X.

ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.

SCHÜTZ, Alfred. The stranger: An essay in social psychology. American journal of Sociology., Chicago: The University of Chicago, 1944. ISBN 0863954065, s. 499-507

TODOROV, Tzvetan. Poetika prózy. Přeložil Jiří PELÁN, přeložil Libuše VALENTOVÁ. Praha: Triáda, 2000. Paprsek (Triáda). ISBN 80-86138-27-5.

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TUCHMAN, Gaye: The symbolic annihilation of women by the mass media. In Tuchman, G., Daniels, A., Benet, J. (Eds): Hearth and Home: Images of Women in the Mass Media. Oxford University Press, New York, 1978. ISBN 978-0195023527
URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3563-4.
VEBEROVÁ, Veronika a David SKALICKÝ, ed. Jazyky reprezentace. Praha: Akropolis, 2014. ISBN 978-80-87481-67-7.

VOLEK, Jaromír. Mediální obraz ve volební kampani. Prezidentská volba v médiích jako ritualizované (melo)drama o hledání aristokrata plebejce. In Média a společnost. Praha: Fokoláre, Pontes., 2013.

WEBER, Max, HAVELKA, Miloš, ed. Metodologie, sociologie a politika. Praha: OIKOYMENH, 2009. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 978-80-7298-389-6.
Předběžná náplň práce
Práce se zaměřuje na analýzu mediálního obrazu novináře a redakční práce v českých seriálech natočených po roce 2000. Prostřednictvím kvalitativní narativní analýzy si klade za cíl interpretovat zachycení postav redaktorů a stereotypů, které s sebou tyto postavy přináší. V teoretické části práce čtenář získává orientaci v problematice několika tematických oblastí. Jsou zde vymezeny základní pojmy k pochopení tématu, především pak koncepty konstrukce reality a mediální reprezentace. Teoretická část také vymezuje novinářskou profesi a žánr seriál. V praktické části je analyzováno, jakým způsobem vybrané vzorky reprezentují profesi novináře. Zkoumanými seriály jsou Dokonalý svět (TV Nova, 2010), Reportérka (ČT, 2015) a Redakce (TV Nova, 2004). Práce zkoumá, jak tyto seriály reflektují práci redaktora, hierarchii a fungování redakce, novinářské postupy, gender a životní styl žurnalistů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This study focuses on the analysis of the media image of journalists and editorial work in Czech serials filmed after 2000. Through qualitative narrative analysis it aims to interpret the depiction of editorial characters and stereotypes that these characters bring. In the theoretical part of the thesis, the reader is acquainted with the problems of several thematic areas. There are defined basic concepts to understand the topic, especially concepts of construction of reality and media representation. The theoretical part also defines the journalistic profession and the genre of the series. The practical part analyzes how selected samples represent the profession of journalist. The series examined are Dokonalý svět (TV Nova, 2010), Reportérka (ČT, 2015) and Redakce (TV Nova, 2004). The work examines how these series reflect the work of the editor, the hierarchy and functioning of the editorial office, journalistic procedures, gender and the lifestyle of journalists.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK