Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sledovanost televize v mezigeneračním srovnání
Název práce v češtině: Sledovanost televize v mezigeneračním srovnání
Název v anglickém jazyce: TV Viewing Habits between Generations
Klíčová slova: ATS, generace, kanály, pořady, rating, sledovanost, televize
Klíčová slova anglicky: ATS, channels, generation, programmes, raitings, television, viewership
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.08.2017
Datum zadání: 01.08.2017
Datum a čas obhajoby: 20.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2018
Oponenti: Mgr. Zuzana Veselková
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. BEDNÁŘ, Jiří. Digitální televize. Praha : Sdělovací technika, 2006. 80-86645-11-8.
2. BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. Praha : Grada Publishing, a.s., 2011. 978-80-247-3028-8.
3. BOLTER, Jay David a GRUSIN, Richard. Remediation: Understanding New Media. Massachusetts : The MIT Press, 2000. 0-262-02452-7.
4. GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha : Argo, 2013. 978-80-257-0807-1.
5. HENDL, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: Základní teorie metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. 978-80-262-0982-9.
6. HORVÁTHOVÁ, Petra, BLÁHA, Jiří a ČOPÍKOVÁ, Andrea. Řízení lidských zdrojů - Nové trendy. Praha : Management Press, 2016. 978-80-7261-430-1.
7. JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha : Portál, 2015. 978-80-262-0743-6.
8. KOZEL, Roman, MYNAŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada Publishing, a.s., 2011. 978-80-247-3527-6.
9. KÖPPLOVÁ, Barbara a kol. Dějiny českých médií v datech. UK, Praha : Nakladatelství Karolinum, 2003. 80-246-0632-1.
10.KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 978-80-247-1359-5.
11.MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 2009. 978-80-7367-574-5.
12.REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. 80-7178-926-7.
13.SEDLÁKOVÁ, Renata. Výzkum médií. Praha : Grada Publishing, a.s., 2014. 978-80-247-3568-9.
14.SEGER, Jiří. Televize - dílo generací. Praha : Nadas, 1978.
15.ŠTOLL, Martin. Tři podoby televize. Praha : Soukromá Vysoká škola Josefa Škvoreckého, 2013. 978-80-86877-67-9.
16.TAPSCOTT, Don. Growing Up Digital: The Rise of the Net Generation. místo neznámé : McGraw-Hill, 2009. 978-0-07-164155-5.
17.VAN DEN BERGH, Joeri a BEHRER, Mattias. Jak cool značky zůstávají hot. Brno : BizBooks, 2012. 978-80-265-0002-5.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá rozdílem sledovanosti televize mezi generacemi. Cílem práce je zjistit, jak se liší jednotlivé generace ve svých televizních návycích. Kolik času tráví sledováním televize, jaké sledují kanály a jakým televizním pořadům dávají přednost. Práce porovnává generace Baby Boomers, X, Y a Z. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zaměřuje na popis televize jako masového média a jeho vývoje. V teoretické části je dále charakterizován televizní trh a hlavní provozovatelé vysílání v České republice. Jsou také vysvětleny pojmy, které se týkají sledovanosti televize a programových schémat televize. Dále jsou charakterizovány jednotlivé generace a jsou uvedeny jejich charakteristické vlastnosti. Analytická část pak nalézá odpovědi na výzkumné otázky. Jak se liší doba sledování televize mezi jednotlivými generacemi? Jaké jsou nejsledovanější kanály a pořady? V závěru práce jsou shrnuty výsledky a je provedena rešerše zahraničních článků, které se věnují televiznímu sledování v mezigeneračním srovnání.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the differences of TV viewing habits between generations. The aim is to find out how different are their viewing habits. How much time each generation spend watching television, which TV channels and TV programmes are they watching. The thesis compares generations of Baby Boomers, X, Y and Z. The thesis is divided into two parts, theoretical and analytical. The theoretical part contains a description of television as a mass media and describe its development. The theoretical part also characterizes the television market and the main TV stations in the Czech Republic. There are also explained terms as Ratings, ATS or Target Affinity Index. The thesis also contains a short description of television program schedules. At the end of the theoretical part are characterized generations and their characteristics. The analytical section tries to find answers to research questions. How does TV watch time vary between generations? What are the most watched channels and programmes? At the end of the thesis are summarized the results and there are compared with studies about television viewing in other countries.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK