Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kampaň za stejnopohlavní manželství v ČR a její prezentace v českých online médiích
Název práce v češtině: Kampaň za stejnopohlavní manželství v ČR a její prezentace v českých online médiích
Název v anglickém jazyce: Campaign for the same-sex marriage in the Czech Republic and its presentation in Czech online media
Klíčová slova: Koalice za manželství, kampaň Jsme fér, stejnopohlavní manželství, registrované partnerství, gay, lesba, LGBT, homosexualita, historie homosexuality
Klíčová slova anglicky: Coalition for Marriage, campaign Jsme fér, We are fair, same-sex marriage, registered partnerships, gay, lesbian, LGBT, homosexuality, history of homosexuality
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.07.2017
Datum zadání: 20.07.2017
Datum a čas obhajoby: 18.06.2018 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2018
Oponenti: Mgr. Martina Dobosiová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Schulz, W. a kolektiv: Analýza obsahu mediálního sdělení První část publikace uvádí do problematiky vztahu médií a veřejné sféry, ukazuje způsoby kvantitativního rozboru masově mediovaných sdělení a vyhodnocování zpravodajství. Druhá část knihy přináší konkrétní výsledky projektu, který se zabýval zobrazováním tzv. vánoční krize v České televizi na přelomu let 2000 a 2001 ve zpravodajství Českého rozhlasu.

Pracovní skupina pro otázky sexuálních menšin ministryně pro lidská práva a národnostní menšiny: Analýza situace lesbické, gay, bisexuální a transgender menšiny ČR Text byl vytvořen společnými silami členů a členek zmíněné pracovní skupiny MUDR. Džamily Stehlíkové. Skupina vznikla v rámci aktivity Evropské unie „Evropský rok rovných příležitostí pro všechny 2007“ a stále se společnou platformou pro setkávání zástupců a zástupkyň hlavních nevládních LGBT organizací a odborníků a odbornic zabývajících se uvedenou problematikou na akademické úrovni, jakož i některých zástupců a zástupkyň státní správy.

Kaplan, Roberta; Dickey, Lisa: Then Comes Marriage – United States v. Windsor and the Defeat of DOMA Then Comes Marriage tells this quintessentially American story with honesty, humor, and heart. It is the momentous yet intimate account of a thrilling victory for equality under the law for all Americans, gay or straight.

Mullally, Una: In the Name of Love – The Movement for Marriage Equality in Ireland, An Oral History On 22 May 2015, Ireland held a referendum on the subject of extending marriage rights to same-sex couples. With a resounding vote for 'yes', the first popular vote in world to legalise same-sex marriage, this became the culmination of one of the most rapid and transformative changes in Irish society over the last century. In this book, Una Mullally charts the development of the movement from its origins.

Faderman, Lillian: The Gay Revolution – The Story of the Struggle The Gay Revolution begins in the 1950s, when gays and lesbians were criminals, psychiatrists saw them as mentally ill, churches saw them as sinners, and society victimized them with hatred. Against this dark backdrop, a few brave people began to fight back, paving the way for the revolutionary changes of the 1960s and beyond. Faderman discusses the protests in the 1960s; the counter reaction of the 1970s and early eighties; the decimated but united community during the AIDS epidemic; and the current hurdles for the right to marriage equality.

Hertz, Frederick; Doskow, Emily: A Legal Guide for Lesbian & Gay Couples Now more than ever, it's important that you take the proper legal steps to define and protect your relationship in the eyes of the law. If you don't, you run the risk of being shut out of each other's lives -- and the lives of children you co-parent -- in times of medical, financial or personal crisis.

ŠUDŘICH, František. Mediální reprezentace festivalu Prague Pride 2011. Brno, 2012. Bakalářská práce. Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita.
STRNADOVÁ, Mirka. Gay Pride: mediální obraz homosexuality v českých médiích na příkladu pochodu homosexuálů. Praha, 2013. Bakalářská práce. Fakulta sociálních studií, Univerzita Karlova.
SMLSAL, Matěj. Praha v českých médiích. Praha, 2013. Bakalářská práce. Fakulta sociálních studií, Univerzita Karlova.
TOMAŠKOVÁ, Karolína. Mediální obraz Prague Pride v letech 2011 a 2013. Praha, 2015. Bakalářská práce. Fakulta sociálních studií, Univerzita Karlova.
HETFLEJŠOVÁ, Lucie. Proces legalizace homoparentálního osvojování v České republice: perspektiva teorie sociální konstrukce cílových skupin. Praha, 2015. Bakalářská práce. Fakulta sociálních studií, Univerzita Karlova.
Předběžná náplň práce
Cílem mé bakalářské práce je ukázat, jakým způsobem se česká média staví k tématu stejnopohlavního svazku a manželství. Dále pak představit samotnou kampaň za stejnopohlavní sňatky, kterou v dubnu 2017 pod názvem Jsme fér spustila Koalice za manželství, tvořena organizacemi Amnesty International, Logos Česká republika, Mezipatra, Prague Pride a PROUD. Rovněž její historii, strukturu, organizátory, cíle a především její prezentaci v českých online médiích včetně reakcí občanů. Českou kampaň navíc porovnám s podobnými kampaněmi, které byly úspěšné v jiných zemích.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of my bachelor thesis is to show how the Czech media are dealing with the issue of same-sex relationship and marriage. Next, to present the campaign for same-sex marriage, which was launched in April 2017 under the title Jsme fér (We are fair) by the Koalice za manželství (Coalition for Marriage), which is made up of Amnesty International, Logos Czech Republic, Mezipatra, Prague Pride and PROUD. The thesis also describes Coalition's history, structure, organizers, goals and, above all, its presentation in Czech online media, including the reactions of citizens. In addition, I compare the Czech campaign with similar campaigns that have been successful in other countries.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK