Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Cestovatelský blog jako marketingový nástroj
Název práce v češtině: Cestovatelský blog jako marketingový nástroj
Název v anglickém jazyce: Travel blog as a marketing tool
Klíčová slova: blog, cestovní ruch, influencer marketing, nová média, sociální sítě, Instagram
Klíčová slova anglicky: blog, tourism, influencer marketing, new media, social media, Instagram
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ANDREWS, Dale. Communications & Multimedia Technology. Burlington, Kanada: Digital Overdrive, 2008. ISBN 9781897507025.

AUGUSTUS, Marcus Aurelius Antoninus. Hovory k sobě: Deník římského císaře. Bratislava: Nestor, 1997. ISBN 80-88801-37-0.

BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Praha: Grada, 2011. ISBN: 9788024734521.

BROWN, Danny and Sam FIORELLA. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que, 2013. ISBN 9780789751041.

BRUNS, Axel. Blogs, Wikipedia, Second life, and Beyond: from production to produsage. New York: Peter Lang, c2008. ISBN 9780820488660.

DAVIS, Christine S., Heather POWELL a Kenneth A. LACHLAN. Straight talk about communication research methods. 2nd ed. Dubuque, Iowa: Kendall Hunt, 2013. ISBN 9781465209191.

DEANGDEELERT CHO, Joy. Blog, Inc.: Blogging for Passion, Profit, and to Create Community. San Francisco, USA: Chronicle Books LLC, 2012. ISBN 9781452107202.

DIETER, Prokop. 2005. Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0618-6.

DIJCK, José van. The culture of connectivity: a critical history of social media. New York: Oxford University Press, c2013. ISBN 978-0-19-997077-3.

DOYLE, Charles. A dictionary of marketing. 4. vyd. New York: Oxford University Press, c2016. ISBN 9780198736424.

DOMES, Martin. SEO: jednoduše. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 9788025134566.

FLEISCHNER, Michael. PPC Made Simple: Strategies For Dominating Google AdWords. England: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2010. ISBN 978-1451527919

FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6

GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024739212.

HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 9788024630755.

HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 9788072639076.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

HERMAN, David, Manfred JAHN a Marie-Laure RYAN, ed. Routledge encyclopedia of narrative theory. London: Routledge, 2004. ISBN 0415282594.

HERMIDA, Alfred. Tell everyone why people share and why it matters. Toronto: Doubleday Canada, 2013. ISBN 03-856-7957-2.

CHAFFEY, Dave. E-Business and E-Commerce Management. New Jersey: FT Prentice Hall, 2006. ISBN: 9780273707523.

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.

JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. London: New York University Press, 2008. ISBN 978-0814742952.

JEŘÁBEK, Hynek. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-662-5.

KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.

KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.

KASÍK, Pavel. Blogy, Web 2.0 a žurnalisté. Ve svazku: OSVALDOVÁ, Barbora; NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, Alice; ČERMÁK, Miloš. Žurnalistika v informační společnosti: digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 9788024616841.

KENNEDY, Anne a Kristjan Mar HAUKSSON. Global search engine marketing: fine-tuning your international search engine results. Indianapolis, Ind.: Que, c2012. ISBN 978-0789747884.

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5

KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 9788025124727.

MCCULLOUGH, Brian. How the Internet happened: from Netscape to the iPhone. New York: Liveright Publishing Corporation, 2018. ISBN 9781631493072.

MEIER, Andreas; STORMER, Henrik. eBusiness & eCommerce: Managing the Digital Value Chain. Berlín, Německo: Springer Science & Business Media, 2009. ISBN 9783642100390.

PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.

PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.

REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6

SCOTT, David Meerman. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 5. John Wiley, 2015. ISBN 9781119070672.

SIAPERA, Eugenia. Understanding New Media. London: SAGE Publications, 2012. ISBN 978-1-84860-779-8.

SINGH, Surabhi. Driving traffic and customer activity through affiliate marketing. Hershey: Business Science Reference. 2017. ISBN 978-1522526568

SOLIS, Brian. Engage!: the complete guide for brands and businesses to build, cultivate, and measure success in the new web. Rev. and updated edt. Hoboken: John Wiley & Sons, c2011. ISBN 978-1-118-00376-3

STRAUSS, Anselm; CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. ISBN 80-85834-60-x.

ŠTĚDROŇ, Bohumír, Petr BUDIŠ a Bohumír ŠTĚDROŇ. Marketing a nová ekonomika. V Praze: C.H. Beck, 2009. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-146-8.

TUNGATE, Mark. Fashion brands: branding style from Armani to Zara. London: Kogan Page Limited, 2008. 272 s. ISBN 978-0749453053

WATERS, John Knight; LESTER, John. The Everything Guide to Social Media: All you need to know about participating in today's most popular online communities. San Francisco, USA: Adams Media, 2010. ISBN 9781440506314.



Předběžná náplň práce
Význam blogerů v rámci internetového marketingu v posledních letech výrazně vzrostl. Blog je nezávislý zdroj informací, proto mu lidé důvěřují více než tradiční propagaci. To si uvědomily firmy a začaly ve svých strategiích více využívat influencer marketing, tedy spolupracovat s influencery. Tato bakalářská práce pojednává o relativně novém fenoménu osobních blogů se zaměřením na cestování. Cílem práce je zjistit jakou podobu mají současné české cestovatelské blogy a jak je jejich tvůrci monetizují. Mimo to by práce měla přiblížit, jak obvykle probíhají spolupráce českých cestovatelských blogerů s komerčními subjekty a jak je tyto firmy využívají jako marketingový nástroj. Z práce by měly vyplynout zásady úspěšného cestovatelského blogu, ale i doporučení pro firmy, jak s tímto typem blogerů spolupracovat. K naplnění tohoto cíle budou využity teoretické poznatky a výzkumné metody jako obsahová analýza blogů, polostrukturované rozhovory s blogery a případová studie agentury Elite Bloggers.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The importance of bloggers in internet marketing has increased significantly in recent years. A blog is an independent source of information, and so people trust it more than traditional promotions. Companies realized this fact and have begun to use influencer marketing in their strategies, i.e. to work with influencers. This bachelor thesis deals with a relatively new phenomenon of personal blogs with a focus on travel. The aim of the thesis is to find out what form the current Czech travel blogs have and how their creators monetize them. In addition, the work describes how the Czech travel bloggers work with commercial entities and how the companies use them as a marketing tool. The work also denotes pillars of a successful travel blog, as well as recommendations for companies that work with this type of bloggers. Theoretical knowledge and research methods such as qualitative content analysis of blogs, semi-structured interviews with bloggers, and a case study by Elite Bloggers are used to achieve these goals.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK