Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dekonstrukce menstruačního tabu v reklamním spotu "Nemusíš"
Název práce v češtině: Dekonstrukce menstruačního tabu v reklamním spotu "Nemusíš"
Název v anglickém jazyce: Deconstruction of the menstrual taboo in the "Nemusíš" advertising spot
Klíčová slova: Menstruace, tabu, reklama, menstruační tabu, stereotypy
Klíčová slova anglicky: Menstruation, taboo, advertisement, menstrual taboo, stereotypes
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 12.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2019
Oponenti: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
THORNHAM, Sue. Women, Feminism and Media. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007. ISBN 9780748620715.
CRONIN, Anne M. Advertising and Consumer Citizenship: Gender, Images and Rights. Psychology Press, 2000. ISBN 9780415223232.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
BASLAROVÁ, Iva a Dita JAHODOVÁ (eds.). 2013. Jak na sexistickou reklamu: manuál pro posuzování sexistické reklamy. Praha: Otevřená společnost, ISBN 978-80-87110-26-3.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. 2007. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-287-4.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce s názvem „Dekonstrukce menstruačního tabu v reklamním spotu „‚Nemusíš‘“ se zabývá způsobem, jakým je v reklamě zacházeno s tabuizovaným tématem menstruace. Teoretická část práce nabízí vysvětlení základních termínů, kterými jsou menstruace, tabu a menstruační tabu. Pozornost je věnována menstruaci jak z biologického, tak ze společenského hlediska. Práce dává přehled o tom, jak je s tématem menstruace nakládáno v tzv. menstruačním umění, populární kultuře a reklamě. Práce zkoumá způsoby, jakými jsou v rámci menstruačního tabu komunikovány dámské vložky a tampóny. Cílem práce je analyzovat jak značka Ria spotem „Nemusíš“ čelí reklamním klišé, která jsou v reklamách na dámské vložky a tampóny hojně zastoupena formou obrazových či jazykových metafor. Popsáno je jak technické provedení spotu, tak narativy spojené s menstruací, které se dotýkají témat jako skrývání menstruace, vztah mužů k menstruaci, jazyková tabu, vizualizace menstruace na veřejnosti atd. Reklamní spot „Nemusíš“ k menstruaci přistupuje neobvyklým způsobem, který se snaží reflektovat realitu, ve které ženy v době menstruace nejsou vždy veselé a šťastné, jak by se dalo z „reklamního světa“ často interpretovat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis entitled "Deconstruction of the menstrual taboo in the „Nemusíš“ advertising spot" deals with the method in which the taboo topic of menstruation is treated in advertising. The theoretical part of the thesis offers an explanation of fundamental terms such as menstruation, taboo and menstrual taboo. Attention is paid to menstruation from both a biological and a social point of view. The thesis gives an overview of how menstruation is dealt with in so-called menstrual art, popular culture and advertising. The paper examines the way in which sanitary pads and tampons are communicated within the menstrual taboo. The aim of the thesis is to analyze how the spot „Nemusíš“ (translated as „you do not have to“) by the brand Ria faces advertising clichés, which are widely represented in advertisements for women's pads and tampons in the form of image or language metaphors. Both the technical attributes of the spot and the narratives associated with menstruation, which cover topics such as menstruation shame, men and menstruation, language taboos, visualization of menstruation in the public, etc. This ad shows a world in which women are not always happy while menstruating, unlike the "advertising reality".
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK