Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Název práce v češtině: Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Název v anglickém jazyce: The Change of Product Placement and its Influence on the Maskulinity of James Bond character
Klíčová slova: Product placement, maskulinita, gender, stereotyp, James Bond, genderové stereotypy, média, hegemonická maskulinita
Klíčová slova anglicky: Product placement, masculinity, gender, stereotyp, James Bond, gender stereotypes, hegemonic masculinity
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 14.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2018
Oponenti: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BURTON, Graeme. - JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Graeme Burton - Jan Jirák. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2001. 391 s. (Studium) ISBN 8085947676.
BOURDIEU, Pierre. Nadvláda mužů. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-718-4775-5.
BURIÁNEK, Jiří. Sociologie pro střední školy a vyšší odborné školy. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-716-8304-3.
COMENTALE, Edward P., Stephen WATT a Skip WILLMAN. Ian Fleming and James Bond: the cultural politics of 007. Bloomington: Indiana University Press, 2005. ISBN 978-0253217431.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-807-2612-376.
HALBERSTAM, J. (1998). Female masculinity. Durham, Duke University Press. ISBN 0822322269.
HARTL, Pavel. - HARTLOVÁ, Helena. Psychologický slovník. Pavel Hartl, Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. 774 s. ISBN 807178303X.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing, 2011. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-111-5.
KARSTEN, Hartmut. Ženy - muži. Vyd. 1. Praha : Portál, c2006. 183 s (Spektrum ; 48) ISBN 807367145X.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KUBÁLKOVÁ, Petra a Tereza WENNERHOLM ČÁSLAVSKÁ. Gender, média a reklama: možnosti (samo)regulace genderových stereotypů v médiích a reklamě. Praha: Otevřená společnost - Centrum ProEquality, 2009. Analýza. ISBN 978-80-87110-15-7.
LOTZ, Amanda D. The television will be revolutionized. New York: New York University Press, c2007. ISBN 978-0814752203.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8403-6.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 0814752209.
RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.
TOMEK, Ivan. 1996. Stereotyp. In PETRUSEK, Miloslav a kol. Veľký sociologický slovník. Praha : Karolinum, s. 1229 - 1230. ISBN 978-80-71841-64-7
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1428-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2001. Expert (Grada). ISBN 80-247-9067-X.
WEINER, Robert G., B. Lynn. WHITFIELD a Jack. BECKER. James Bond in world and popular culture: the films are not enough. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars, 2010. ISBN 14-438-2289-2.
Předběžná náplň práce
Charakter Jamese Bonda je již přes 55 let považován za vzor mužství, neodolatelného gentlemana i agenta s povolením zabíjet. Jelikož se v roli agenta 007 vystřídalo několik herců, každý mu dal unikátní charakter. Vnímání jeho postavy se proto v průběhu let měnilo se změnou obsazení, i pokrokem technologií.
Ve své bakalářské práce budu pracovat s hypotézou, že marketing konstruuje maskulinitu, ovlivňuje ji a zasazuje do určitých genderových norem. Hlavním cílem je zkoumat vliv product placementu ve filmech Jamese Bonda na jeho maskulinitu na základě obsahové analýzy podložené rozvedením tématu v teoretické části. Analýza bude provedena komparací dvou příkladu product placementu ve filmech s Piercem Brosnanem a Danielem Craigem, velmi odlišných představitelů Jamese Bonda. Analyzován bude product placement v podobě aut, kterými agent 007 jezdí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The character of James Bond has been considered for over 55 years to be a model of masculinity, an irresistible gentleman, and an agent with licence to kill. Since several actors took part in the role of Agent 007, each gave him a unique character. The perception of his character has changed over the years with the change of product placement and the progress of technology.
In my Bachelor Thesis I will work with the hypothesis that marketing constructs masculinity, influences it, and sets into certain gender norms. The main objective is to investigate the influence of product placement in James Bond's films on his masculinity based on content analysis based on the theoretical part. The analysis will be made by comparing two examples of product placement in the films with Pierce Brosnan and Daniel Craig, very different James Bond figures. The product placement will be analyzed in the form of cars by which agent 007 drives.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK