Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Utváření politické značky lídra ČSSD Jakuba Landovského ve volební kampani do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2018
Název práce v češtině: Utváření politické značky lídra ČSSD Jakuba Landovského ve volební kampani do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2018
Název v anglickém jazyce: Creating the Political Brand of Jakub Landovský, leader of the Czech Social Democratic Party, in the 2018 Elections to the Prague City Council
Klíčová slova: značka, tvorba značky, identita, kvalitativní rozhovor, média, ČSSD, Jakub Landovský, volby, politika, 2018
Klíčová slova anglicky: brand, branding, identity, qualitative interview, media, ČSSD, Jakub Landovský, elections, politics, 2018
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 19.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2019
Oponenti: PhDr. Kamil Švec, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AAKER, Jennifer. Dimension of brand personality [online]. Journal of Marketing Research, 1997. Č. 34, s. 347-356. [cit. 2019-04-21]. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/3151897?seq=1#page_scan_tab_contents.
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
FLETCHER, Frederick. Mass media and parliamentary elections in Canada [online]. Comparative Legislative Research center, 1987, [cit. 2019-02-06]. Vol. 12. No. 3. s. 341-372. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/439810.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ a kol. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, 341 s. ISBN 978-80-7325-281-6.
KAPFERER, Jean-Noël. New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th edition. London and Philadelphia: KOGAN PAGE, 2008, 560 p. ISBN 978-0-7494-5085-4.
KOLDER, Tomáš. Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09. Ostrava, 2016. 111 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut politologických studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Anna Matušková, Ph.D.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KUBÁČEK, Jan. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada, 2012, 103 s. ISBN 978-80-247-4013-3.
NEEDHAM, Catherine. Brand Leaders: Clinton, Blair and the Limitations of the Permanent Campaign [online]. Political Studies, 2005. Č. 53, s. 343-361. [cit. 2019-04-21]. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1467-9248.2005.00532.x.
NORRIS, Pippa. A Virtuous Circle: Political Communications in Postindustrial Societies. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 398 s. ISBN-13 978-0-521-79015-4.
PASSARELLI, Gianluca. The prezidentialization of politics koncept: between parties and leaders [online]. [cit. 2019-01-17]. Dostupné z: http://paperroom.ipsa.org/papers/paper_10768.pdf.
SAUCIER, Gerard. Mini-Markers: A Brief Version of Goldberg’s Unipolar Big-Five Markers [online]. Journal of Personality Assessment, 1994. Č. 63, s. 506-516. [cit. 2019-04-21]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327752jpa6303_8.
SCAMMELL, Margaret. Political Brands and Consumer Citizens: The Rebranding of Tony Blair [online]. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 2007. Č. 611, s. 176–192. [cit. 2019-04-21]. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/25097916?seq=1#page_scan_tab_contents.
SMITH, Gareth. Conceptualizing and Testing Brand Personality in British Politics [online]. Journal of Political Marketing, 2009. Č. 8, s. 209-232. [cit. 2019-04-21]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15377850903044858.
SPEED, Richard, Patrick BUTLER a Neil COLLINS. Human Branding in Political Marketing: Applying Contemporary Branding Thought to Political Parties and Their Leaders [online]. Journal of Political Marketing, 2015. Vol. 14:1-2, s. 129-151 [cit. 2019-04-21]. Dostupné z: https://doi.org/10.1080/15377857.2014.990833.
ZÁBOJNÍK, Rastislav. Personal branding and marketing strategies [online]. European Journal of Science and Theology, 2018. Vol. 14, č. 6, s. 159-169 [cit. 2019-05-11]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/329309477_Personal_branding_and_marketing_strategies.
ŽIŽLAVSKÝ, Michal. Možnosti využití brandingového přístupu v politologii a jeho aplikace v českém prostředí. Břeclav, 2011. 119 s. Magisterská diplomová práce (Mgr). Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Katedra politologie. Vedoucí diplomové práce Mgr. Otto Eibl.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce zkoumá, jestli se volební tým pražské ČSSD před komunálními volbami do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2018 pokoušel ze svého lídra Jakuba Landovského vytvořit politickou značku. Práce proto nejprve předkládá definice, co je osobní politická značka a její tvorba, aby následně nalezla odpovědi na tři výzkumné otázky, které odhalí, jakým způsobem byla osoba Jakuba Landovského ve volební kampani využívána. Zdali měl volební tým záměr vytvořit z Jakuba Landovského politickou značku, zodpovídají kvalitativní rozhovory se samotným lídrem Jakubem Landovským, volebním manažerem Lukášem Henzlem a PR poradcem Janem Šternem. Druhá výzkumná otázka zkoumá, jaké kroky volební tým pro vytvoření značky Jakuba Landovského učinil. Odpověď přinášejí nejen kvalitativní rozhovory s třemi zmíněnými respondenty, ale také analýza komunikačních nástrojů a výstupů Jakuba Landovského v masových médiích. Třetí otázka řeší, jestli záměr volebního týmu s utvářením značky vůbec mohl fungovat. Získaná data jsou pro tento účel vyhodnocována podle teorie kolektivu vědců, kteří stanovují podmínky pro fungování značek v politickém prostředí. Práce tedy posuzuje utváření značky z hlediska záměru jejích tvůrců, oproti výzkumům reflexe značky cílovým publikem.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis tries to find out if the CSSD election team created a political brand from its leader Jakub Landovský during the elections to the Prague City Council in 2018. Therefore, the thesis presents at first a definition of what is a personal political brand and its creation, in order to find answers to three research questions that will reveal how the person of Jakub Landovský was used in the election campaign. Answer will bring the qualitative interviews with the leader Jakub Landovský, the election manager Lukáš Henzl and PR advisor Jan Štern. The second research question examines the steps taken by the election team to create Jakub Landovský. The answer is given not only by qualitative interviews with three mentioned respondents, but also by analysis of communication tools and outputs of Jakub Landovský in mass media. The third question solves, whether the election team's intention to form a brand could work. The obtained data are evaluated for this purpose according to the theory of a team of scientists who set the conditions for the functioning of brands in the political environment. The bachelor thesis assesses brand formation from the point of view of its creators, as opposed to research on brand reflection by target audiences.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK