Marketingová segmentace starší populace
Název práce v češtině: | Marketingová segmentace starší populace |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Marketing segmentation of the elderly market |
Klíčová slova: | Segmentace, trh, starší konzumenti, 55+, marketingová komunikace, strategie, MML-TGI |
Klíčová slova anglicky: | Segmentation, market, elderly, 55+, marketing communications, strategy, MML-TGI |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 17.07.2017 |
Datum zadání: | 17.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2018 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2018 |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
FILL, Chris. Simply Marketing Communications. London: Pearson Education, 2006. ISBN 0273704052.
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 4., rozš. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4. HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. s. 9. ISBN 978-80-247-3541-2. KOTLER, Philip. a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 8th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, c1999. ISBN 9780139570025. KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, c2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6. KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004. ISBN 978-80-247-0513-2. KOTLER, Philip a Fernando TRÍAS DE BES MINGOT. Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0921-x. KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. s. 70. ISBN 978-80-247-1545-2. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X. LOUDON, David L. a Albert J. DELLA BITTA. Consumer Behavior: Concepts and Applications. 4. New York: McGraw-Hill, 1993. ISBN 978-0070387676. MASTERSON, Rosalind, Nichola PHILLIPS a David PICKTON. Marketing: An Introduction. 4th ed. London: Sage, 2017. ISBN 978-1-47397-584-2. MCCARTHY, E. Jerome a William D. PERREAULT. Basic marketing: a managerial approach. 10. ed. Homewood: Irwin, 1990. ISBN 0-256-06865-8. NOVÝ, Ivan a Alois SURYNEK. Sociologie pro ekonomy a manažery. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2006. Manažer. ISBN 80-247-1705-0. PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1. PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8. SOLOMON, Michael R., Greg W. MARSHALL a Elnora W. STUART. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, c2006. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-1273-X. SURYNEK, Alois. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4. TROUT, J., RIVKIN S., Odliš se nebo zemři: Jak si zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1301-2. VIDOVIĆOVÁ, Lucie. Stárnutí, věk a diskriminace – nové souvislosti. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2008. s. 5. ISBN 978-80-210-4627-6 ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. S. 39. ISBN 978-80-247-2049-4. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové segmentace trhu se zaměřením na populaci nad 55 let. První část práce zprostředkovává teoretické ukotvení tohoto fenoménu, kdy jsou vyloženy klíčové segmentační přístupy a segmentace je zařazena do širšího strategického rámce společně s targetingem a positioningem. Zároveň nechybí aktuální témata a debaty v rámci marketingové segmentace, přičemž důraz je kladen na polemiku ohledně validity marketingové segmentace starší populace čistě na základě věku. Praktická část pojednává o autorčině výzkumu založeném na datech z databáze MML-TGI, jehož cílem je odhalit rozdíly mezi kohortami starší populace a zároveň tyto kohorty charakterizovat. Dalším posláním výzkumu je potvrdit si předpoklad, že segmentace starší populace s užitím věku jako exkluzivního segmentačního kritéria bez přihlédnutí k dalším konzumentským specifikům v rámci této skupiny není vhodná. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis deals with the issue of marketing segmentation with a focus on the population over 55 years of age. First part of the thesis conveys the theoretical framework of this phenomenon, where key segmentation approaches are presented and segmentation itself is incorporated into a wider strategic framework along with targeting and positioning. At the same time, current topics and debates within the marketing segmentation are elaborated, with the emphasis on the controversy over the validity of the age-based segmentation of the elderly market. The practical part presents author’s research based on data from the MML-TGI database, which aims at revealing the differences between the cohorts of the older population and at the same time it aims at characterizing these cohorts. Finally, another mission of the research is to confirm the assumption that the segmentation of the elderly population with age as an exclusive segmentation criterion without recognizing various differences between members of this group is not appropriate. |