Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Using New Technologies in Healthy Lifestyle Interventions Targeted at Children: The Case of the Netherlands
Název práce v češtině: Využití nových technologií v nizozemských kampaních na podporu zdravého životního stylu mezi dětmi
Název v anglickém jazyce: Using New Technologies in Healthy Lifestyle Interventions Targeted at Children: The Case of the Netherlands
Klíčová slova: sociální marketing, zdravý životní styl, děti, nové technologie, mobilní hry, sociální sítě, veřejné zdraví, Nizozemsko
Klíčová slova anglicky: social marketing, healthy lifestyle, children, new technologies, mobile games, social media, public health, the Netherlands
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.07.2017
Datum zadání: 14.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
- EVANS, W. Douglas and Gerard HASTINGS, 2008: Public Health Branding: Applying Marketing for Social Change
This book examines theory and best practices of branding and its application in public health programs. Through a series of reviews and case studies, the book argues that branding is an emerging public health strategy that needs resources and continued development of innovative methodologies to effect lasting population-level change.
- LEE, Nancy R. and Philip KOTLER, 2011: Social Marketing: Influencing Behaviors for Good
A renowned textbook for the planning and implementation of programs designed to bring about social change. The authors take key marketing principles and show readers how to apply them to campaigns and efforts to improve health, decrease injuries, protect the environment, build communities, and enhance financial well-being.
- STRASBURGER, Victor C., WILSON, Barbara J. and Amy B. JORDAN, 2014: Children, Adolescents, and the Media
This book provides a comprehensive, research-oriented overview of how the media impact the lives of children and adolescents in modern society. Incorporating the most up-to-date research available, the authors target areas most controversial and at the heart of debates about the media and public health - equipping students to approach the media as critical consumers.
- TOP, Peleg and Jonathan CLEVELAND, 2010: Designing for the Greater Good: The Best in Cause-Related Marketing and Nonprofit Design
A comprehensive resource for designers, creative professionals, marketers, corporate communications departments and nonprofit leaders, this book showcases work from a variety of sectors including Family and Community, Animal Causes, Health, Human Rights, Environmental Awareness, Spirituality, and the Arts. The 24 case studies feature interviews with the designers for different social marketing campaigns.
- VALKENBURG, Patti M. and Jessica Taylor PIOTROWSKI, 2017: Plugged In: How Media Attract and Affect Youth
This important study looks at both the sunny and the dark side of media use by today’s youth, including why and how their preferences change throughout childhood, whether digital gaming is harmful or helpful, the effects of placing tablets and smartphones in the hands of toddlers, the susceptibility of young people to online advertising, the legitimacy of parental concerns about media multitasking, and more.
- YIN, Robert K., 2013: Case Study Research: Design and Methods (Applied Social Research Methods)
Providing a complete portal to the world of case study research, the Fifth Edition of Robert K. Yin’s bestselling text offers comprehensive coverage of the design and use of the case study method as a valid research tool. The book offers a clear definition of the case study method as well as discussion of design and analysis techniques.
Předběžná náplň práce
Obezita je jednou z nejčastějších příčin úmrtí na světě. Její prevalence mezi dospělými i dětmi neustále stoupá. Vládní organizace proto obezitu vnímají jako závažnou hrozbu pro veřejné zdraví a snaží se jí předejít mimo jiné pomocí kampaní sociálního marketingu.
Tato práce se zabývá přístupem sociálních marketérů z Česka a Nizozemska k využití inovativních technologií v kampaních, jež mají za cíl podpořit mládež v pohybu a zdravém stravování. Autor si klade za cíl odhalit, zda se tito marketéři přiklánějí k využití nových technologií, jako jsou například mobilní aplikace, pro zvýšení motivace mládeže dodržovat zásady zdravého životního stylu. Jelikož je Nizozemsko zemí s bohatou historií inovativních sociálních projektů a výbornými výsledky v hodnocení štěstí dětí, autor si také klade za cíl odhalit, zda se nizozemské kampaně ve využití nových technologií liší od těch českých, a pokud ano, jak.

Autor zpracuje až čtyři případové studie kampaní sociálního marketingu z Česka a Nizozemska, které se snažily inspirovat mládež ke cvičení a lepšímu stravování, a realizuje rozhovory s tvůrci kampaní (zástupci agentury i klienta, zde bude ovšem zapotřebí jistá dávka flexibility).

Autor využije metodologie vícenásobné kvalitativní případové studie. Metody budou zahrnovat obsahovou analýzu a kvalitativní rozhovory.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
One of the leading preventable causes of death worldwide is obesity. Its rates are continually increasing in both adults and children, therefore authorities view obesity as an alarming public health problem and strive to address it with different social marketing campaigns.
This thesis investigates the approach of social marketing professionals from the Czech Republic and the Netherlands towards the use of innovative technologies in downstream social marketing campaigns focused on excercise and nutriment habits of youth. It strives to reveal whether creators of such campaigns incline towards using new technologies (mobile applications etc.) in their motivational efforts. Additionally, since the Netherlands is a country with a rich history of innovative social projects and have great results in children happiness rankings, the author aims to discover whether their social marketing campaigns differ with the Czech ones, and if so, how.

The author will produce in total up to four case studies of social marketing campaigns from the Czech Republic and from the Netherlands, which tried to inspire youth to excercise more or eat better, and will conduct interviews with the campaigns‘ creators (a representative from both the agency and the client side, however, a certain flexibility will be required here).

Qualitative case study methodology and multiple-case design will be applied. Methods will include qualitative interviews and content analysis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK