Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání komunikace Hnutí DUHA a Greenpeace ČR na Facebooku
Název práce v češtině: Srovnání komunikace Hnutí DUHA a Greenpeace ČR na Facebooku
Název v anglickém jazyce: The comparison of communications of Hnutí DUHA and Greenpeace ČR on Facebook
Klíčová slova: Hnutí DUHA, Greenpeace Česká republika, marketing na sociálních sítích, marketing v neziskovém sektoru, Facebook, sociální marketing, fundraising
Klíčová slova anglicky: Hnutí DUHA, Greenpeace Česká republika, social sites marketing, non-profit marketing, Facebook, social marketing, fundraising, social media marketing
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.07.2017
Datum zadání: 14.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
Tato encyklopedie marketingu obsahuje obrovské množství informací a definic o marketingové komunikaci, a zároveň je plná nových poznatků z oboru. Reflektuje teorii i praxi.

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
Kniha se zabývá tématy on-line marketingu. Zejména se soustředí na technické stránky komunikace, ale také se zaměřuje na internetové vyhledávače, on-line reklamu, podporu prodeje, public relations a sociální média.

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2010. ISBN 978-80-731-8436-0.
Kniha se zaměřuje na marketingovou komunikaci neziskových organizací v České republice, popisuje, jak fungují, jaké nástroje marketingu využívají apod.

KOL. AUTORŮ. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
Kniha se věnuje několika tématům online marketingu, ať už PPC reklamě, webové analytice nebo právě teorii a praxi v marketingu na sociálních sítích a content marketingu.

Jehlička, P., Sarre, P., Podoba, J. (2005) "The Czech Environmental Movement´s Knowledge Interests in the 1990´s: Compatibility of Western Influences with pre-1989 Perspectives", Environmental Politics
Tento vědecký článek se zabývá vývojem českých environmentálních hnutí v letech 1948 až 1998 - mimo jiné i vznikem Hnutí DUHA nebo Greenpeace ČR.

BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Verbum, 2016. ISBN 978-80-875-0080-4.
Kniha poskytuje přehled o základních pojmech z oblasti sociálního marketingu. Věnuje se taktéž příbuzným komunikačním aktivitám, mezi které patří politický nebo náboženský marketing, a rovněž se zabývá historií sociálního marketingu v ČR a novými trendy v této oblasti.
Předběžná náplň práce
Greenpeace ČR a Hnutí DUHA patří mezi neziskové nevládní organizace, které se zabývají ochranou životního prostředí a související legislativou.
Tato bakalářská práce nejprve definuje základní pojmy, které s tímto tématem souvisí, zanalyzuje odbornou literaturu a dále stručně popíše charakter komunikace obou hnutí na sociální síti Facebook. Obsahovou analýzou pak budou podrobeny kampaně #chcidivocinu (Hnutí DUHA) a #propralesy (Greenpeace ČR) včetně souvisejících příspěvků a reakcí ze stran uživatelů a fanoušků. Obě kampaně, které byly spuštěny v roce 2017, budou následně porovnány metodou komparace.
Cílem práce bude zjistit, na základě závěrů z obsahové analýzy a komparace, jestli jsou sociální sítě vhodnou platformou pro komunikaci neziskových environmentálních hnutí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK