Srovnání komunikace Hnutí DUHA a Greenpeace ČR na Facebooku
Název práce v češtině: | Srovnání komunikace Hnutí DUHA a Greenpeace ČR na Facebooku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The comparison of communications of Hnutí DUHA and Greenpeace ČR on Facebook |
Klíčová slova: | Hnutí DUHA, Greenpeace Česká republika, marketing na sociálních sítích, marketing v neziskovém sektoru, Facebook, sociální marketing, fundraising |
Klíčová slova anglicky: | Hnutí DUHA, Greenpeace Česká republika, social sites marketing, non-profit marketing, Facebook, social marketing, fundraising, social media marketing |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.07.2017 |
Datum zadání: | 14.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2018 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2018 |
Oponenti: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
Tato encyklopedie marketingu obsahuje obrovské množství informací a definic o marketingové komunikaci, a zároveň je plná nových poznatků z oboru. Reflektuje teorii i praxi. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. Kniha se zabývá tématy on-line marketingu. Zejména se soustředí na technické stránky komunikace, ale také se zaměřuje na internetové vyhledávače, on-line reklamu, podporu prodeje, public relations a sociální média. BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2010. ISBN 978-80-731-8436-0. Kniha se zaměřuje na marketingovou komunikaci neziskových organizací v České republice, popisuje, jak fungují, jaké nástroje marketingu využívají apod. KOL. AUTORŮ. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. Kniha se věnuje několika tématům online marketingu, ať už PPC reklamě, webové analytice nebo právě teorii a praxi v marketingu na sociálních sítích a content marketingu. Jehlička, P., Sarre, P., Podoba, J. (2005) "The Czech Environmental Movement´s Knowledge Interests in the 1990´s: Compatibility of Western Influences with pre-1989 Perspectives", Environmental Politics Tento vědecký článek se zabývá vývojem českých environmentálních hnutí v letech 1948 až 1998 - mimo jiné i vznikem Hnutí DUHA nebo Greenpeace ČR. BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Verbum, 2016. ISBN 978-80-875-0080-4. Kniha poskytuje přehled o základních pojmech z oblasti sociálního marketingu. Věnuje se taktéž příbuzným komunikačním aktivitám, mezi které patří politický nebo náboženský marketing, a rovněž se zabývá historií sociálního marketingu v ČR a novými trendy v této oblasti. |
Předběžná náplň práce |
Greenpeace ČR a Hnutí DUHA patří mezi neziskové nevládní organizace, které se zabývají ochranou životního prostředí a související legislativou.
Tato bakalářská práce nejprve definuje základní pojmy, které s tímto tématem souvisí, zanalyzuje odbornou literaturu a dále stručně popíše charakter komunikace obou hnutí na sociální síti Facebook. Obsahovou analýzou pak budou podrobeny kampaně #chcidivocinu (Hnutí DUHA) a #propralesy (Greenpeace ČR) včetně souvisejících příspěvků a reakcí ze stran uživatelů a fanoušků. Obě kampaně, které byly spuštěny v roce 2017, budou následně porovnány metodou komparace. Cílem práce bude zjistit, na základě závěrů z obsahové analýzy a komparace, jestli jsou sociální sítě vhodnou platformou pro komunikaci neziskových environmentálních hnutí. |