Předkládaná diplomová práce, kromě přehledu dosavadního stavu poznání v oblasti využívání sociálních médií v politické komunikaci ve světě i v České republice, přináší pohled na to, jak jsou sociální sítě pro politické účely užívány jak českými regionálními politickými stranami, tak jejich lídry. Vychází z disciplíny politické komunikace spojující přístupy z oborů politologie a mediálních studií. Ústřední výzkumnou otázkou je, jak regionální političtí aktéři využívali sociální sítě v politické komunikaci: kdo využíval tato média, jak je využíval a s jakým úspěchem. Na pozadí těchto otázek pátráme po přítomnosti personalizace komunikace a příznaků permanentní kampaně. Výzkum je vystavěn zejména na kvantitativní obsahové analýze dat, jež mapuje, jak aktéři užívali nejrozšířenější online sociální síť Facebook.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis, along with an overview of state of knowledge on the role of social media in political communication, delivers an insight into Czech context, focusing on political uses of social network sites by Czech regional parties and their leaders. The thesis is situated in the field of political communication, combining approach of political sciences and media studies. The general question is how did the regional political actors use social network sites in political communication, precisely who were the users of these media, how did they use it, what for and with which results. Through the analyses of data collected from Facebook’s profiles of regional actors, thesis searches for an evidence of the permanent campaign and personalization of political communication.