Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role a identita ženských fanynek fotbalu
Název práce v češtině: Role a identita ženských fanynek fotbalu
Název v anglickém jazyce: Role and Identity of Female Football Fans
Klíčová slova: fotbal, fanouškovství, fanoušek, ženy, ženské fanynky, autenticita, identita
Klíčová slova anglicky: Football, fandom, fan, women, femal fans, authenticity, identity
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Dino Numerato, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.06.2017
Datum zadání: 02.06.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, Praha 5, J3018, Jinonice - místn. č. 3018
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Mgr. Václav Orcígr, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu role a identity ženských fanynek fotbalu. Fotbal je stále mužskou doménou a role žen v něm je nejasná. Dosavadní studie fotbalových fanoušků se ženami příliš nezabývají, zejména ne v České republice. Cílem práce je reflektovat, jak ženy vnímají svou roli a identitu v maskulinním prostředí fotbalového stadionu, a jaká je jejich adaptační strategie pro vstup do něj. Cílovou skupinou výzkumu jsou ženské fanynky fotbalu pražského týmu AC Sparta, metodami výzkumu jsou polostrukturované rozhovory a zúčastněná pozorování.
Seznam odborné literatury
BEN-PORAT, A. Not just for men: Israeli women who fancy football. Soccer & Society Vol. 10, No. 6, November 2009, 883–896.
BRYMAN, Alan. Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press, 2008.
CRAWFORD, GOSLING. The myth of the ‚Puck Bunny‘: Female fans and Men’s Ice Hockey. Sociology 2004; 38; 477. DOI: 10.1177/0038038504043214.
CHARMAZ, Kathy. Constructing grounded theory. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2006. ISBN 0761973532.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
MILES, Matthew B., and HUBEMAN, Michael. Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks: Sage Publications, 1994.
MINTERT S., PFISTER G. The FREE project and the feminization of football: the role of women in the European fan community. Soccer & Society, 2015 Vol. 16, Nos. 2–3, 405–421.
PFISTER G., LENNEIS V., MINTERT S. Female fans of men’s football – a case study in Denmark. Soccer & Society, 2013. Vol. 14, No. 6, 850-871.
POPE S., KIRK D. The role of physical education and other formative experiences of three generations of female football fans. Sport, Education and Society, 2014 Vol. 19, No. 2, 223240.
POPE, S. „The love of my life“: The Meaning and Importance of Sport for female fans. 2013. Vol 37, Issue 2.
POPE, S. There Are Some Daft People Out There!: Exploring female sport and media fandoms. Sport in Society, 2014 Vol. 17, No. 2, 254–269.
POPE S., Williams J. Beyond irrationality and the ultras: some notes on female English rugby union fans and the ‘feminised’ sports crowd. Leisure Studies Vol. 30, No. 3, July 2011, 293-308.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je rozdělena do několika částí. První je úvod, ve kterém je téma stručně představeno. Druhá část se soustředí na teoretická východiska. Stručně představuje historii a vývoj fotbalu, primárně se soustředí na ženské fanynky. Teoretickými východisky je koncept autentických fanoušků a hegemonie maskulinního prostředí fotbalového stadionu. Třetí částí je metodologie. Čtvrtá, empirická část, se soustředí na analýzu provedeného výzkumu. Poslední částí práce bude závěr, v němž budou shrnuty zásadní zjištění práce, která budou diskutována v kontextu existující literatury.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK