Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dětská kniha a mediální konvergence
Název práce v češtině: Dětská kniha a mediální konvergence
Název v anglickém jazyce: Children´s Books and Media Convergence
Klíčová slova: Cross-média, nakladatelství, dětská kniha, knižní trh, čtenářství
Klíčová slova anglicky: Cross-media, publishing, children book, book market, reading support
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2016
Datum zadání: 08.08.2016
Datum a čas obhajoby: 25.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2018
Oponenti: doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AMMANN, R. Globi und seine Zeitt. Zürich: Globi-Publishing Co., 2003. ISBN: 3857033061499.
BOND, B. J.; CALVERT, S. L. A model and measure of US parents’ perceptions of young children’s parasocial relationships. Journal of Children and Media, 8, 2014, s. 286–304.
BONFADELLI, H.; SÜSS, D. Bilderbuchrezeption als Forschungsfeld der Medienwissenschaft. In: Schweizerisches Jugendbuch-Institut, Hrsg., Siehst Du das?: die Wahrnehmung von Bildern in Kinderbüchern – Visual Literacy.Kolloquium zur Wahrnehmung von Bildern in Kinderbüchern. Zürich: Chronos, 1997, s. 73–94.
BOYATZIS, R. E. Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1998.
BRAUN, V.; CLARKE, V. Using thematic analysis in psychology, Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 2006, s. 77–101.
BRUNICK, K. L.; CALVERT, S. L.; RICHARDS, M. N. Children’s parasocial breakups with formerly-favorite media characters. Poster presented at the Annual Meeting of the American Psychological Society, New York City, NY, 2015.
BRUNICK, K. L.; PUTNAM, M. M.; MCGARRY, L. E.; RICHARDS, M. N.; CALVERT, S. L. Children’s future parasocial relationships with media characters: the age of intelligent characters, Journal of Children and Media, 10:2, 2016, s. 181–190.
CALVERT, S. L.; RICHARDS, M. N. Children’s parasocial relationships with media characters. In J. BOSSERT, J.; JORDAN, A.; ROMER, D. Media and the well being of children and adolescents. Oxford: Oxford University Press, 2014, s. 187–200.
67
CALVERT, S. L.; RICHARDS, M. N.; KENT, C. Personalized interactive characters for toddlers’ learning of seriation from a video presentation. Journal of Applied Developmental Psychology, 35, 2014, s. 148–155.
CLARK, A.; MOSS P. Spaces to Play: More listening to young children using the Mosaic approach. London: National Children's Bureau, 2005. ISBN 1 904787 43 6.
CRESWELL, W. John. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. In: HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
Deutschschweizer Buchmarkt: Marktreport 2016 [online]. Schweizer Buchhändler- und Verleger- Verband, Buchmarkt-Daten von GfK Entertainment, Zürich: 2017. [cit. 201704-05]. Dostupné z: www.sbvv.ch/userfiles/file/2016/Marktreport_2016_Buchhandel_DS_final.pdf.
Deutschschweizer Buchmarkt: Marktreport 2017 [online]. Schweizer Buchhändler- und Verleger- Verband, Buchmarkt-Daten von GfK Entertainment, Zürich: 2018. [cit. 201704-05]. Dostupné z: www.sbvv.ch/userfiles/file/2016/Marktreport_2017_Buchhandel_DS_final.pdf.
DEUZE, M. Media work. Cambridge: Polity Press, 2007. ISBN 978-0-7456-3925-3.
FONTANA, A.; FREY, J. The Art of Science.Pp. 361-76 In: DENZIN, Y. L; DENZIN, N. The Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage Publications, 1994.
FRIEDLAENDEROVÁ, H. České děti jako čtenáři 2017 [online]. Národní knihovna ČR, Mediasearch, 2018. [cit. 2018-04-04]. Dostupné z: http://ipk.nkp.cz/docs/ctenarstvi/ceske-deti-jako-ctenari-2017-1.
FRIEDLAENDEROVÁ, H.; VRBÍKOVÁ, L. České děti jako čtenáři v roce 2013 [online]. Národní knihovna ČR, Mediasearch, 2013. [cit. 2017-04-05]. Dostupné z: http://www.slideshare.net/MEDIARESEARCH/esk-dti-jako-teni-2013-3199134.
68
GREENBAUM, T. L. Moderating focus groups. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications, 2000.
HAMMER, M. Transmedialer Erzählkosmos für Kinder. Tagung zu aktuellen Entwicklungen im Kindermedienbereich, Informationsdienst Wissenschaft [online]. 2015. [cit. 2016-11-20]. Dostupné z: https://idw-online.de/de/news631945.
HANTRAIS, L.; MANGEN S. Cross-national research methods in the social sciences. London: Pinter, 1996. ISBN 1-855-67345-2.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-4858.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999.. ISBN 80-2460030-7.
HERR-STEPHENSON, B.; ALPER, M.; REILLY, E.; JENKINS, H. T is for transmedia: Learning through transmedia play. Los Angeles and New York: USC Annenberg Innovation Lab and The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop, 2013. Dostupné z: http://www.annenberglab.com/viewresearch/46.
HOWARD GOLA, A. A.; RICHARDS, M.; LAURICELLA, A.; CALVERT, S. L. Building meaningful parasocial relationships between toddlers and media characters to teach early mathematical skills. Media Psychology, 16, 2013, s. 390–411.
HUSTEDT, J. T.; RAVER, C. C. Scaffolding in low-income mother-child dyads: Relations with joint attention and dyadic reciprocity. International Journal of Behavioral Development, 26, 2002, s. 113–119.
JENKINS, H. Convergence culture: Where old and new media collide. New York: New York University Press, 2006. ISBN 978-0-8147-4281-5.
JENKINS, H. Transmedia Storytelling 101. [online]. 2007. [cit. 2016-11-20]. Dostupné z: http://henryjenkins.org/blog/2007/03/transmedia_storytelling_101.html.
69
JIRÁK, J.; ŠŤASTNÁ, L.; ZEZULKOVÁ, M. Studie mediální gramotnosti populace ČR. Mediální gramotnost osob mladších 15 let. Praha: RRTV, CEMES, 2016.
KREUGER, R. A.; CASEY, M. A. Focus groups: a practical guide for applied research. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications, 2000.
LADNER, C. Fortsetzung folgt nicht - eine Bücherschnupperreise – Bücher finden Leute. Leute finden Bücher. Pettnau: Gemeindebücherei Pettnau, 2015.
LEWIS, A.; LINDSAY, G. Researching Children’s Perspectives. Buckingham: Open University Press, 2000.
Marktreport: Deutschschweizer Buchmarkt 2012 [online]. Schweizer Buchhändler- und Verleger- Verband, Buch-Branchenmonitor von Media Control GfK International, Zürich: 2013. [cit. 2017-04-05]. Dostupné z: http://www.sbvv.ch/UserFiles/File/Marktreport/Marktreport_2012_Sortimentsbuchhand elDS_aktualisiert.pdf.
Marktreport: Deutschschweizer Buchmarkt 2013 [online]. Schweizer Buchhändler- und Verleger- Verband, Buchmarkt-Daten von GfK Entertainment, Zürich: 2014. [cit. 201704-05]. Dostupné z: http://www.sbvv.ch/UserFiles/File/Marktreport/Marktreport_2013_Sortimentsbuchhand elDS_aktualisiert.pdf.
Marktreport 2014: Deutschschweizer Buchmarkt in Zahlen [online]. Schweizer Buchhändler- und Verleger- Verband, Buchmarkt Daten von GfK Entertainment, Zürich: 2015. [cit. 2017-04-05]. Dostupné z: www.sbvv.ch/UserFiles/File/Marktreport/Marktreport_2014_Buchhandel_DS_final.pdf.
Marktreport 2015: Deutschschweizer Buchmarkt in Zahlen [online]. Schweizer Buchhändler- und Verleger- Verband, Buchmarkt-Daten von GfK Entertainment, Zürich: 2016. [cit. 2017-04-05]. Dostupné z: www.sbvv.ch/UserFiles/File/Marktreport/Marktreport_2015_Buchhandel_DS_final.pdf.
70
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1362-4.
MORGAN, D. Focus groups as method of qualitative research. London, New Delhi: Sage Publications, Thousand Oaks, 1997.
PARKANOVÁ, Š. Nakladatelství Albatros jako součást moderní mediální společnosti a podpora dětského čtenářství, Bakalářská práce. Vedoucí práce Doc. PhDr. Jan Halada, CSc.; Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, obhájeno: 2015.
PATTON, M. Q. Qualitative evaluation methods. Michigan: Sage Publications, 1980. ISBN 0803913958.
PHILLIPS, A. A creator's guide to transmedia storytelling: how to captivate and engage audiences across multiple platforms. New York: McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-0-07-179152-6.
SPÁČILOVÁ, M. První dojmy: Nesu ti český koláč, pando! A tak krtek zůstal v Číně, iDNES.cz [online]. 2016. [cit. 2017-04-02]. Dostupné z: https://kultura.zpravy.idnes.cz/krtek-a-panda-v-tv-0zi-/filmvideo.aspx? c=A160329_224424_filmvideo_spm.
ST. PETERS, M.; FITCH, M.; HUSTON, A. C.; WRIGHT, J. C.; EAKINS, D. J. Television and families: What do young children watch with their parents? Child Development, 62, 1991, s. 1409–1423.
STRAUSS, A; CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.
SÜSS, D. Medien begleiten die Kindheit. In: Idée suisse, Digital collection ZHAW [online]. 2010. [cit. 2017-2-13]. Dostupné z: https://doi.org/10.21256/zhaw-1795.
SUTER, L.; WALLER, G.; GENNER, S.; OPPLIGER, S.; WILLEMSE, I.; SCHWARZ, B.; SÜSS, D. MIKE – Medien, Interaktion, Kinder, Eltern [online]. Zürich: Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, 2015. [cit. 2017-04-05]. Dostupné z: https://projektdaten.zhaw.ch/Research/Projekt-00001930/Bericht_MIKEStudie_2015.pdf.
ŠIMEČEK, Z.; TRÁVNÍČEK, J. Knihy kupovati...: dějiny knižního trhu v českých zemích. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2404-6.
71
ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
TISDALL, E. K. M.; DAVIS, J. M.; GALLAGHER, M. Researching with Children and Young People. London: Sage Publications, 2009.
Ton ab, Buch auf – Vom Hören zum Lesen [online]. Schweizerisches Institut für Kinder- und Jugendmedien SIKJM, Zürich: 2013. [cit. 2017-04-05]. Dostupné z: http://www.sikjm.ch/medias/sikjm/literale-foerderung/projekte/tonab-buchaufeinsatz.pdf.
TUREČKOVÁ, M. Zpráva o českém knižním trhu 2011/2012. Praha: SČKN, 2012.
TUREČKOVÁ, M. Zpráva o českém knižním trhu 2012/2013. Praha: SČKN, 2013. ISBN 978-80-902495-8-5.
TUREČKOVÁ, M. Zpráva o českém knižním trhu 2013/2014. Praha: SČKN, 2014. ISBN 978-80-905680-1-3.
TUREČKOVÁ, M. Zpráva o českém knižním trhu 2014/2015. Praha: SČKN, 2015. ISBN 978-80-905680-4-4.
TUREČKOVÁ, M. Zpráva o českém knižním trhu 2015/2016. Praha: SČKN, 2016. ISBN 978-80-905680-8-2.
VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, L. Jak čtou české děti?: Analýza výsledků sociologického výzkumu [online]. Gabal, Analysis & Consulting s. r. o., 2003. [cit. 201704-05]. Dostupné z: http://www.gac.cz/userfiles/File/nase_prace_vystupy/GAC_cten_ja k_ctou_ ceske_deti.pdf? langSEO=documents&parentSEO=nase_prace_vystupy&midSEO=GAC_cten_jak_ctou _ceske_deti.pdf.
WANKOVÁ. Funkce knihy jako výtvarného artefaktu. In: NEZKUSIL, Vladimír ad. Zlatý máj: o dětské literatuře a umění. Praha: Česká sekce IBBY, 2000.
72
WOODFALL, A; ZEZULKOVÁ, M. What ‘children’ experience and ‘adults’ may overlook: phenomenological approaches to media practice, education and research. Journal of Children and Media, 10 (1), 98–106, 2016.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se bude věnovat dětské literatuře a cross-mediálnímu ztvárňování příběhů a postav určených dětem. Na problematiku bude nahlíženo v kontextu České republiky a německojazyčné části Švýcarska. Cílem práce bude pochopit vztah mezi dětskou literaturou a cross-platformním zpracováním dětských námětů z pohledu a zkušenosti knižních nakladatelů, odborníků na dětská média či média v životě dětí a samotných dětí. V rámci kvalitativního výzkumu bude zvolena metoda hloubkových rozhovorů v případě dospělých participantů a metoda ohniskových skupin v případě dětských participantů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis will focus on the children's literature and the cross-medial approach to storytelling for children. The topic will be seen in the context of the Czech Republic and the German-speaking part of Switzerland. The aim of this thesis will be to understand the relation between the children's literature and the cross-platform approach to the children's story from the point of view and an experience of book publishers, professionals on the children's media and the media in the life of children and children themselves. Within the frame of the qualitative research will be used the method of in-depth interviews with the adult participants and the method of focus groups with the children.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK