Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Předpojatost českých médií na příkladu obrazu Radovana Krejčíře a jeho aktivit v soudobém tisku
Název práce v češtině: Předpojatost českých médií na příkladu obrazu Radovana Krejčíře a jeho aktivit v soudobém tisku
Název v anglickém jazyce: Bias of Czech media: the image of Radovan Krejčíř and his activities in the contemporary press
Klíčová slova: předpojatost, Radovan Krejčíř, tisk, kvantitativní analýza, mediální obraz, tištěná média, zdroje
Klíčová slova anglicky: bias, Radovan Krejčíř, press, quantitative analysis, media image, press media, sources
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.08.2016
Datum zadání: 05.08.2016
Datum a čas obhajoby: 19.06.2017 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2017
Oponenti: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALTERMAN, Eric. What Liberal Media? The Truth About Bias and the News. 2003

BIGNELL, Jonathan. Media semiotics. Manchester University Press, 2002. ISBN 9780719045011

BRUNETTI, Weder (2003): Journal of Public Economics 2003 s. 1801–1824

CROTEAU, HOYNES, ‪Media/Society. SAGE 2008: Industries, Images, and Audiences 156 s. ISBN – 9781412974202 ‬‬‬‬‬‬‬

GUNTHER, Barrie. Measuring Bias on Television. 2005. ISBN 1860205267

HARTLEY, John. Understanding News. London. 203 s. ISBN9780416745405

JIRÁK, Jan. KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Praha: Portál, 2007. 208 s. ISBN 978-80-7367-287-4

JOE NICHOLAS AND JOHN PRICE. Advanced studies in media. Walton-on-Thames: Nelson, 1999. Str. 99. ISBN 0174900473. 228 s.

KONČELÍK, Jakub VEČEŘA, Pavel, a ORSÁG, Petr, Dějiny českých médií 20. století. Portál 2010. 255–288 s. ISBN 9788073676988

KRESS, Gunther a Robert HODGE. Social Semiotics. 1988. ISBN 0801495156

MCCOMBS, Maxwell. Agenda Setting: Nastolování agendy; masová média a veřejné mínění. Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2.

MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Portál, 2009. ISBN 80-7178-840-6

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. 448 s. ISBN-978-80-7367-338-3.

PAUKOVÁ, Mgr. Kristina. Vybrané kauzy tretej Mečiarovej vlády a "bias" v spravodajstve Slovenskej televízie. 2012. Diplomová práce. Fakulta sociálních věd (FSV). Vedoucí práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D.

REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN-80-7178-926-7

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. 192 s. ISBN-80-7367-096-8

Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologický ústav AV ČR: Naše společnost [online]. Praha: AV ČR, 2005. Dostupné také z: https://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c2/a1105/f9/100493s_pv50613.pdf

Český statistický úřad [online]. Praha, 2004 Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/vysledky-setreni-o-vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-domacnostech-a-mezi-jednotlivci-2004-njb1k1crx3

ALESSIO a ALLEN. Media bias in presidential elections: a meta-analysis: Journal of Communication [online]. 2000. Dostupné také z: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1460-2466.2000.tb02866.x/pdf.

10 Most Censored Countries [online]. Dostupné z: https://cpj.org/2015/04/10-most-censored-countries.php

NELSON, Richard. Tracking propaganda to the source: Tools for Analyzing Media Bias [online]. Dostupné také z: http://www.globalmediajournal.com/abstract.php?abstract_id=35151

CORONEL, Sheila. The Media as Watchdog [online]. [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://ziaruldela5.files.wordpress.com/2009/09/coronel20watchdog.pdf

Kmenta.cz [online]. Jaroslav Kmenta [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.kmenta.cz/cs/novinky/article/odchod-z-mf-dnes

Demagog.cz: factcheck politických diskuzí [online]. Dostupné také z: http://demagog.cz

Hlídací pes: Žurnalistika ve veřejnom zájmu [online]. Dostupné také z:

Unie vydavatelů ČR: ODHAD ČTENOSTI TISKU - MEDIA PROJEKT [online]. Dostupné také z: http://www.unievydavatelu.cz/cs/unie_vydavatelu/medialni_data

E.conomia: O společnosti [online]. Dostupné také z: http://economia.ihned.cz/o-spolecnosti/

Médiář [online]. 2011. Dostupné také z: http://www.mediar.cz/byvaly-sefredaktor-hn-petr-simunek-odchazi-z-economie/

ABC ČR: Kancelář ověřování nákladu tisku [online]. 2005. Dostupné také z: http://www.abccr.cz.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce Předpojatost českých médií na příkladu obrazu Radovana Krejčíře
a jeho aktivit v soudobém tisku zkoumá, jak vybraná média informovala o událostech během útěku Radovana Krejčíře z území České republiky v roce 2005. Provedená kvantitativní analýza má za cíl odhalit možné novinářské prostředky a pracovní postupy, které by mohly v konečném důsledku působit na veřejnost předpojatě. Teoretická část práce se zabývá rozborem termínu předpojatost a vymezuje další termíny obsažené v práci. Rovněž jsou zde představeny teoretické koncepty druhů předpojatosti a je vymezen zkoumaný obsah. Praktická část práce čerpá z informace ze sledovaných periodik ve stanoveném období a klade důraz na následnou komparaci analyzovaných dat. Hlavním cílem práce je získání informací o tom, jak dobová média pracovala s informacemi a potvrdit či vyvrátit možnou obsaženou předpojatost.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis Bias of Czech media: the image of Radovan Krejčíř and his activities in the contemporary press analyzes how chosen media informed about events during the escape of Radovan Krejčíř from the Czech Republic in 2005. The quantitative analysis aims to reveal potential journalism methods and working procedures, that could cause, at the end, bias on public. Theoretical part of these thesis focuses on defining the term bias and specifies defined terms, which this study contains. Theoretical concepts kinds of bias are introduced and monitored press is defined. Practical part of this study draws information form monitored periodicals in defined time table and emphasizes on following comparation of analyzed data. The main aim of this study is to find out, how media worked with information and confirm or refute potential bias.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK