Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
PR před kamerou: Mediální obraz Public ralations jako profese v české a britské televizní produkci
Název práce v češtině: PR před kamerou: Mediální obraz Public ralations jako profese v české a britské televizní produkci
Název v anglickém jazyce: PR goes on air: The media portrayal of Public Relations on Czech and British television scene
Klíčová slova: Public relations, stereotypy, reprezentace, mediální obraz, PR konzultant, Walter Lippmann, Stuart Hall, politické PR, Malcolm Tucker
Klíčová slova anglicky: Public relations, stereotypes, representation, media portrayal, PR consultant, Walter Lippmann, Stuart Hall, political PR, Malcolm Tucker
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.08.2016
Datum zadání: 04.08.2016
Datum a čas obhajoby: 21.06.2017 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2017
Oponenti: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AMES, Carol. PR goes to the movies: The image of public relations improves from 1996 to 2008. Public Relations Review [online]. 2010, 36(2), str. 164-170 [cit. 2017-01-22]. DOI: 10.1016/j.pubrev.2009.08.016. ISSN 03638111

BERNAYS, Edward L.. Propaganda. Ig Publishing, New York 2005. ISBN 978-0970312594. 210 s.

BERNAYS, Edward L. Public Relations. Norman: University of Oklahoma Press, 1952. ISBN 1-4191-73338-3. 374 s.

BOORSTIN, Daniel J. The image: a guide to pseudo-events in Amerika. New York: Vintage Books, 1992. ISBN 0679741801. 319 s.

ČENĚK, David a Tereza PORYBNÁ. Vizuální antropologie: kultura žitá a viděná. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010. Edice estetika. ISBN 9788087378472. 332 s.

DALHGREN, Peter. Communication and Citizenship: Journalism and the Public Sphere. Psychology Press. 1993. ISBN 978-0-415-10067-0.

EHRLICH, Matthew C. Journalism in the movies. Urbana: University of Illinois Press, c2004. The history of communication. ISBN 0-252-02934-8. 191 s.

ENCYKLOPEDICKÝ DŮM. Slovník cizích slov. Praha: Encyklopedický dům, 1993. 1. Vydání, 251 s.

GREGORY, Anne. "The state of the public relations profession in the UK: A review of the first decade of the twenty‐first century", Corporate Communications: 2011. An International Journal, Vol. 16 Issue: 2, str. 89-104

GREGORY, A. (2008), “Competencies of senior communication practitioners in the UK: an initial study”, Public Relations Review, Vol. 34, pp. 215‐23.

GRUNIG, James E. a Todd HUNT. Managing public relations. Belmont: Thomson, c1984. ISBN 0-03-058337-3. 550 s.

HALL, Stuart. Representation: cultural representation and signifying practices [online]. Repr. London: Open University Press, 2003. Culture, Media and Identities.

HALL, Stuart. Chapter 6: The West and the rest: discourse and power in Formations of modernity. Polity Press in association with the Open University, Cambridge, England. 1992. ISBN-100745609597, 0745609600

HEJLOVÁ, Denisa. Vznik PR v Evropě a Globální vývoj po druhé světové válce v Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert. ISBN 978-80-247-5022-4. 250 s.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. 243 s.

LEE, Edwards. Public relations' occupational culture : habitus, exclusion and resistance in the UK context. In Culture and public relations : links and implications. 2012. New York [u.a.] : Routledge, ISBN 978-0-415-88726-7. - 2012, Str. 142-162

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073672874. 207 s.

KEENAN, KL. Network Television News Coverage of Public Relations: An Exploratory Census of Content. Public Relations Review. 22, 3, 215-31, Sept. 1, 1996. ISSN: 0363-8111

KNIGHT, Kathleen. Spin This! All the Ways We don't Tell the Truth (Book). Political Science Quarterly (Academy of Political Science) [online]. 2002, 117(3), 528-529 [cit. 2017-03-19]. ISSN 00323195.

KOLLMANNOVÁ, Kasl Denisa. The role and function of Public Relations in the Czech Republic in Researching the changing profession of public relations in OKAY, Aydemir, Valérie CARAYOL a Ralph TENCH. Brussels: P.I.E. Peter Lang, 2013. ISBN 978-2-87574-056-4). 265 s.

LEE, Mordecai. The image of the government flack: movie depictions of public Relations in public administration. Public Relations Review, 27, s. 297–315, 2001.

LEE, Mordecai. Flicks of government flacks: The sequel. Public Relations Review [online]. 35(2), 159 - 161 [cit. 2017-04-07]. DOI: 10.1016/j.pubrev.2008.09.017. 2009. ISSN 03638111.

LIPPMANN, Walter. Veřejné mínění. Vydání první. Praha: Portál, 2015. 334 s.

MANLEY, Dustin; VALIN, Jean. Laying the foundation for a global body of knowledge in public relations and communications management In Public Relations Review. March 2017 43(1):56-70. DOI: 10.1016/j.pubrev.2016.10.018

MILLER, Karen S. Public Relations in Film and Fiction: 1930 to 1995. Journal of Public Relations Research [online]. 1999, 11(1), 3-28

MC NAIR, Brian. Journalists in film: Heroes and villains. Edinburg: University press, 2006. 267 s.

MCNAIR, Brian. An introduction to political communication. 5th ed. London: Routledge, c2011. Communication and society. ISBN 978-0-415-59644-2.

MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky [online]. Praha: Portál, 2004 [cit. 2017-03-19]. Sociální vědy. ISBN 80-7178-840-6. Dostupné z: http://alephuk.cuni.cz/CKIS-28.html. 184 s.

NEČASOVÁ, M. Profesní etika. In Matoušek, O. et al. Metody a řízení sociální práce. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN: 9788073675028. 235 s.

ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6. 213 s.

PRYSTHON, Freire Angela. Stuart Hall, film studies and the cinema. MATRIZes 10 (no.3), str. 77-89, 2016.

RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost [online]. Praha: Karolinum, 2003 [cit. 2017-05-10]. ISBN 8024605252.

ROTHENBERG, Randall. The age of spin. Esquire. Dec96, Vol. 126 Issue 6, p70-79.

ROBERTSON, P.. The Guinness Book of Movie Facts and Feats. New York: Abbeville Press. 1991.

SCHWEINITZ, Jörg. Film and stereotype: a challenge for cinema and theory [online]. New York: Columbia University Press, 2011. Film and culture [cit. 2017-01-21]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10465603.

SCHULZ, W.; HAGEN, L.; SCHERER, H.; REIFOVÁ, I. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha, Karolinum, 1998. 149 s.

SPICER, Christopher H. Images of Public Relations in the Print Media. Journal of Public Relations Research [online]. 1993, 5(1), 47-61 [cit. 2017-01-21]. ISSN 1062726X.

STRAUSS, Anselm, CORBIN, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 8085834-60-X. 196 s.

STŘELCOVÁ, Alexandra. Vliv public relations na česká média po roce 1989 [online]. 2012 [cit. 2017-03-28]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/100870. Vedoucí práce Tomáš Trampota. 80 str.

TAVKAR, Larry. Public Relations on the Screen: 17 Films to See. Public Relations Quarterly, 1993. 00333700, Fall93, Sv. 38, Vydání 3.

TAYLOR, Paul A. a Jan Ll. HARRIS. Critical theories of mass media: then and now. Berkshire: McGraw-Hill, 2008. ISBN 9780335218110. 233 s.

TENCH, Ralph. YEOMANS, Liz. Exploring Public Relations. 2. Vydání. Harlow: Pearson Prentice Hall, 2016. 565 s.

TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. 296 s.

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství [online]. Praha: Portál, 2006 [cit. 2017-04-05]. ISBN 80-7367-096-8. Dostupné z: http://alephuk.cuni.cz/CKIS-28.html

UNIVERZITA KARLOVA (Praha). Velký sociologický slovník. 2, P-Ž. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-310-5. 749 s.

YOON, Y; BLACK, H. Planning Media Strategy vs. Planning Parties: Public Relations Portrayals in Television. Conference Papers -- International Communication Association. 1-40, 2007.  

Online zdroje:
Allastair Campbell quotes, Brainyquotes.com. Adresa stránky: https://www.brainyquote.com/quotes/quotes/a/alastairca462039.html (staženo 13.5.2017)

Bring in your parents day, Linkedin.com. Adresa stránky: https://blog.linkedin.com/2013/09/12/linkedin-bring-in-your-parents-day (staženo 20.1.2017)

České PR agentury nabízejí dobré služby, mam.ihned.cz. Adresa stránky: http://mam.ihned.cz/marketing/c1-63817180-vyzkum-ceske-pr-agentury-nabizeji-dobre-sluzby-ovsem-za-hodne-penez (staženo 27.1.2017)

Daniel Boorstin quote, brainyquote.com. Adresa stránky: https://www.brainyquote.com/quotes/quotes/d/danieljbo136566.html
(staženo 4.3.2017)

Frank Leslies Weekly, Accessible-archives.com. Adresa stránky: http://www.accessible-archives.com/collections/frank-leslies-weekly/ (staženo 5.5.2017)

Kancelář Blaník, csfd.cz. Adresa stránky http://www.csfd.cz/film/370986-kancelar-blanik/prehled/ (staženo 20.1.2017)

O nás, Apra.cz. Adresa stránky: https://apra.cz/o-nas/ (staženo 2.2.2017)

PR Census 2016, PRCA.org. Adresa stránky: http://news.prca.org.uk/pr-census-2016-reveals-that-the-pr-industry-is-worth-129bn/ (staženo 20.1.2017)

Politické kruhy, ceskatelevize.cz. Adresa stránky: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10267399200-politicke-kruhy/21238147032/ (staženo 20.1.2017)

Recenze Lippmann – Veřejné mínění, Revue pro média. Adresa stránky: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Revue03/recenze_lippmann.htm (staženo 24.1.2017)

Record 84000 journalists in the UK in 2016, pressgazette.co.uk. Adresa stránky: http://www.pressgazette.co.uk/record-84000-journalists-in-the-uk-in-2016-according-to-labour-force-survey-up-20000-in-a-year/ (staženo 21.1.2017)

Stereotypizace, Revue pro média. Adresa stránky: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Heslar/stereotypizace.htm (staženo 17.1.2017)

The Work Experience, Channel4.com. Adresa stránky: http://www.channel4.com/programmes/the-work-experience/ (staženo 20.1.2017)

Trust Me I’m Lying: the confessions of a media manipulator, Amaturemind.wordpress.com. Adresa stránky: https://amaturemind.files.wordpress.com/2015/05/media-monster.png
(staženo 5.5.2017)

Zdroje k citacím PR postav, uvádějícím jednotlivé charakteristiky a témata :
Kancelář Blaník, 2. Série, Ne pro Prahu. Stopáž: 3:33
Kancelář Blaník, 1. Série, Vítej zpátky Ivánku. Stopáž: 5:42
Labyrint II, 1. Díl. Stopáž: 29:12
The Thick of It, 3. Série, 3. Díl. Stopáž: 0:40
Kancelář Blaník, 1. Série, Narozeniny. Stopáž: 6:28
Atentát, Prezident. Stopáž: 9:12
Kancelář Blaník, 2. Série, Teambuilding. Stopáž: 1:08
Kancelář Blaník, 1. Série, Chobotnice Jardy Jágra. Stopáž: 2:58
Kancelář Blaník, 1. Série, Lobbisti. Stopáž: 3:48
In the Loop, Stopáž: 3:56
Kancelář Blaník, 3. Série, Motol konečná stanice. Stopáž: 3:10
Gideon´s Daughter. Stopáž: 6:41
Kancelář Blaník, 2. Série, Ano pro Prahu. Stopáž: 2:52
The Rise of the Nutters. Stopáž: 7:28










Předběžná náplň práce
Práce si klade za cíl přispět k poznání mechanismů stereotypizace na příkladu PR pracovníků. S využitím prizmatu jedné z klíčových forem kultury – filmu a seriálové tvorby – zkoumá způsob reprezentace public relations jako profese na televizní obrazovce v České republice a Velké Británii, určené konkrétním korpusem televizních produktů v časově vymezeném období 2000-2017. Teoretická východiska staví na myšlenkách Waltera Lippmanna, dále zúžených na filmový stereotyp.
Analytická část vychází z předpokladu, že profesní reputace světa PR je ovlivněna negativním mediálním obrazem. Nástrojem práce je kvalitativní, tematická analýza, která pomocí kategorizace umožnila sestavení profesního portrétu PR pracovníka, podloženého konkrétními citacemi. Analýza je zaměřena jak na interpretaci povahových vlastností postav a jejich vystupování, tak na užitá témata. Výstupem práce je ucelený televizní obraz PR profese, jehož hlavní rysy se napříč spektrem české a britské televizní produkce příliš nerozchází. Postavy vykazují sklony k sebestřednosti, absenci etických hodnot a nadřazený postoj ve vztahu ke klientům a zástupcům tisku, rámující komunikaci jako prostředek k ovlivnění příjemců, Závěr patří reflexi nad možným dopadem na budoucnost profesionalizace oboru.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This paper aims to contribute to knowledge of stereotypization mechanisms, bringing in the case of PR consultants. Using lenses of the key cultural form – film and television series – the project analyses a way of representing PR profession, as depicted on TV screen both in Czech Republic and the United Kingdom, during 2000-2017 time period. Theoretical frame is drawing on key ideas on stereotype, narrowed by film usage, as seen in the work of Walter Lippmann and others. Main hypothesis is based on assumption that negative media portrayal might interfere with professional reputation. Analytical part employs qualitative, thematical analysis that focuses on interpretation of personal features, behavioral characteristics and depiction of reocurring key themes.
The final outcome then presents a professional portrayal of Public Relations on Czech and British television scene, builded up on prominent steretypes, accompanied by relevant quotes to illustrate the point. Key findings show undestanding communication as means of persuasion, leading to egoism, a lack of ethical values and dominant attitude in relation to clients and journalists. To prove the contribution argument that these negative attributes will further affect the future professional status of PR, the final insight illustrates such impact by paraphrasing an ancient proverb.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK