Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální sítě jako nástroj k propagaci umělecké řemeslné výroby
Název práce v češtině: Sociální sítě jako nástroj k propagaci umělecké řemeslné výroby
Název v anglickém jazyce: Social media as a tool for promotion of artistic craftsmanship
Klíčová slova: Copywriting, Komunita, Marketing, Marketing na sociálních sítích, Obsah, Propagace Sociální síť, Řemeslo, Umělecké řemeslo, Umělecká řemesla, WOM
Klíčová slova anglicky: Art-craft, Artistic crafsmanship, Community, Content, Copywriting, Craftsmanship, Marketing, Promotion, Social media, Social media Marketing, WOM
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.08.2016
Datum zadání: 02.08.2016
Datum a čas obhajoby: 27.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 27.06.2018
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALAN, Bryman. Social Research Methods. 3. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780195442960.

ANDRONIKI, Kavoura, (2014),"Social media, online imagined communities and communication research", Library Review, Vol. 63 Iss 6/7 pp. 490–504.

BAKER, Sarah, Andy BENNETT a Jodie TAYLOR. Redefining mainstream popular music. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-80780-7.

DAVE CHAFFEY ... [ET AL.] a EDITED BY DAVE CHAFFEY. Internet marketing: strategy, implementation and practice. 4th ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2009. ISBN 978-027-3717-409.

DU PLESSIS, Erik. The advertised mind: groundbreaking insights into how our brains respond to advertising. Philadelphia: Kogan Page, c2008. ISBN 978-074-9450-243.

FICHNOVÁ, Katarína. Psychology of creativity for marketing communication. Psychology of creativity for marketing communication. Noailles: Association Amitié Franco-Slovaque, 2013. ISBN 978-2-9536153-6-4.

FILL, Chris a Sarah TURNBULL. Marketing Communications: discovery, creation and conversations. Marketing Communications: discovery, creation and conversations. 7 edition. United Kingdom: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09261-4.

FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.

FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.

MANGOLD, W. Glynn a David J. FAULDS. Social media: The new hybrid element of the promotion mix. Business Horizon [online]. Kelley School of Business, Indiana University, 2009, 2009, (52), 357—365,[cit. 2018-05-08]. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.03.002. Dostupné z: https://ac.els- cdn.com/S0007681309000329/1-s2.0-S0007681309000329-main.pdf?_tid=b7f1ab9c- 5803-4719-8939- 16e59f682f7e&acdnat=1525903745_01f79bd3e16bbe849e8ce1e6af84f211

McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 3. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.

MILNER, Ryan M. The world made meme: public conversations and participatory media. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2016. ISBN 978-0-262-03499-9.

MITTAL, Sudip, Neha GUPTA, Prateek DEWAN a Ponnurangam KUMARAGURU. The Pin-Bang Theory: Discovering The Pinterest World [online]. Cornell University Library, 2013, 18 Jul 2013, 1 [cit. 2018-05-08]. Dostupné z: https://arxiv.org/abs/1307.4952

PAPADATOS, Caroline. (2006) "The art of storytelling: how loyalty marketers can build emotional connections to their brands", Journal of Consumer Marketing, Vol. 23, Issue: 7, pp.382-384, https://doi.org/10.1108/07363760610712902

PAVLÍČEK, Antonín. Nová Média a web 2.0. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1272-3. Journal of Advertising Research 46 81

PAWLE, John a Peter COOPER. Measuring Emotion—Lovemarks, The Future Beyond Brands. [online]. 2006, (1), 38-48 [cit. 2018-05-08]. DOI: 10.2501/S0021849906060053. ISSN 0021-8499. Dostupné z: http://www.journalofadvertisingresearch.com/lookup/doi/10.2501/S0021849906060053

QUESENBERRY, Keith A. Social media strategy: marketing and advertising in the consumer revolution. Lanham: Rowman & Littlefield, 2016. ISBN 978-1-4422-5153-3.

SENNETT, Richard. The craftsman. New Haven: Yale University Press, 2009. ISBN 978- 030-0151-190.

VÁŽNÁ, Blanka. UMĚLECKÁ ŘEMESLNÁ VÝROBA: Vývoj kvalifikačních požadavků ve skupinách příbuzných povolání [online]. Praha, 2007 [cit. 2017-12-22]. Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/Oborove_skupiny_a_NSK/Um_C4_9Bleck_C3_A1_20_C5_9 9emesla.pdf. Národní ústav odborného vzdělávání.

VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá zkoumáním role sociálních sítí v propagaci vybraných umělecko-řemeslných dílen. V dané problematice jsme na základě polo-strukturovaných kvalitativních rozhovorů s majiteli dílen analyzovali, jaká je role propagace uměleckých řemesel na sociálních sítích v jejich konkurenceschopnosti a dlouhodobé udržitelnosti. Také jsme se zaměřili na to, jak hodnotí roli sociálních sítí v propagaci uměleckých řemesel vlastníci umělecko-řemeslných dílen a které konkrétní postupy nebo formy obsahu dle vlastníků umělecko-řemeslných dílen fungují nejlépe izolovaně i v kontextu dalších propagačních technik a kanálů. Cílem výzkumu bylo pochopit práci umělecko-řemeslných dílen se sociálními sítěmi při jejich propagaci. Hlavní sociální sítě, které se ve výzkumu objevily byli nejčastěji užívané, Facebook a Instagram, ale okrajově i další. Během výzkumu jsme došli k dalším zajímavým zjištěním ohledně funkce komunity fanoušků na sociálních sítích, konceptů WOM, direct marketingu a podařilo se nám i zachytit reakce majitelů malých umělecko-řemeslných dílen na nedávnou změnu algoritmů Facebooku a její praktické dopady na ně.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The Diploma Theses aims to investigate the role of social media in promotion of particular art-craft workshops. Based on half-structured qualitative interviews we analyzed, what is the role of promotion of art-crafts on social media in their competitiveness and long-term sustainability. Also, we focused on how do the owners of art-craft workshops evaluate the role of social media in promotion of artistic craftsmanship and finally, which particular practices or types of content work the best in their opinions, either isolated or in context of other promotional techniques and channels. The goal of this research was to understand how exactly art-craft workshops use social media to promote themselves. The main social media sites appearing in the research are Facebook and Instagram, but also others. During the research, we managed to discover other interesting findings related to the community of followers and their function, or to concepts of WOM and Direct marketing. As well as we managed to cover reactions of the owners of art-craft workshops to recent changes in Facebook’s algorithms and its practical impact on them.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK