Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu
Název práce v češtině: Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu
Název v anglickém jazyce: Adolescent´s relation to traditional TV brodcasting in the Internet era
Klíčová slova: historie televize, televizní vysílání, digitální média, televizní obsahy, mladiství
Klíčová slova anglicky: history of television, TV broadcasting, digital media, TV content, adolescents
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.08.2016
Datum zadání: 02.08.2016
Datum a čas obhajoby: 19.06.2017 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2017
Oponenti: Ulrike Lütke Notarp, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Adults’ media use and attitudes: Report 2016, 2016. In: Ofcom [online]. [cit. 2017-03-29]. Dostupné z: https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0026/80828/2016-adults-media-use-and-attitudes.pdf

BEDNAŘÍK, Petr, Lenka ČÁBELOVÁ, Barbara KÖPPLOVÁ, Jitka KRYŠPÍNOVÁ, Václav MORAVEC a Eva ŠÁDOVÁ, 2003. Dějiny českých médií v datech (rozhlas, televize, mediální právo). 1. Praha: Karolinum, 464 s. ISBN 80-246-0632-1.

BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2011. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace, 448 s. ISBN 978-80-247-3028-8.

BOORSTIN, Daniel J., 1963. The Image or What Happened to the American Dream. Harmondsworth: Penguin Books. Pelican Books, 315 s.

CEBE, Jan, Jan JIRÁK, Tomáš TRAMPOTA a Radim WOLÁK, 2011. Stav mediální gramotnosti v ČR: Výzkum úrovně mediální gramotnosti obyvatelstva nad 15 let [online]. [cit. 2017-02-06]. Dostupné z: http://www.rrtv.cz/cz/static/prehledy/medialni-gramotnost/vysledky-studie-15-plus.pdf

CYSAŘOVÁ, Jarmila, 1998. Televize a totalitní moc 1969-1975. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 90 s., příl.

CYSAŘOVÁ, Jarmila, 2017. Cenzura. In: Totalita.cz [online]. [cit. 2017-04-03]. Dostupné z: http://www.totalita.cz/vysvetlivky/cenzura.php

DISMAN, Miroslav, 2002. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Dotisk 3. vyd. Praha: Karolinum, 374 s. ISBN 80-246-0139-7.

ĎOUBALOVÁ, Iva, 2007. Měnová reforma 1953 a její reflexe v české společnosti. Pardubice. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta filozofická, 67 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Drahomír Jančík, CSc.

FELDSTEIN, Valter, 1964. Televize včera, dnes a zítra. Praha: Orbis, 224 s.

GROMAN, Martin a Petr BEDNAŘÍK, 2008. Role vysílacích médií v období let 1968-1969. In: WOLÁK, Radim a Barbara KÖPPLOVÁ. Česká média a česká společnost v 60. letech. Praha: Radioservis, s. 14-23. ISBN 978-80-86212-94-4.

HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2009. Masová média. Praha: Portál, 416 s. ISBN 978-80-7367-466-3.

JIRÁK, Jan, Vlastimil NEČAS, Lucie ŠŤASTNÁ a Markéta ZEZULKOVÁ, 2016. Studie mediální gramotnosti populace ČR: Mediální gramotnost osob starších 15 let. In: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání [online]. Praha [cit. 2017-03-23]. Dostupné z: http://www.rrtv.cz/cz/files/monitoring/MG2015_zaverecna%20zprava_prvni_faze.pdf

Kalendárium, ©1996-2017. Česká televize [online]. [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/historie/ceskoslovenska-televize/1968-1969/1969/kalendarium/

KONČELÍK, Jakub, 2009. Mediální politika a srpen 1968; Zřízení Úřadu pro tisk a informace jako služba moskevskému protokolu. In: MAGÁL, Slavomír, Miloš MISTRÍK a Martin SOLÍK. Masmediálna komunikácia a realita II. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, s. 203-219. ISBN 978-80-8105-125-8.

KONČELÍK, Jakub, 2008. Média Pražského jara; Zrod reforem a demokratizace novinářské práce. Sborník Národního muzea v Praze, řada C – Literární historie. Praha: Národní muzeum, 53(1-4), 65-70. ISSN 0036-5351.

KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG, 2010. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 312 s. ISBN 978-80-7367-698-8.

Konec federální televize, ©1996-2017. In: Česká televize [online]. [cit. 2017-01-24]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/historie/ceskoslovenska-televize/konec-federalni-televize/

KRBEC, Pavel, 2011. Televizní noviny na vyžádání aneb Co brzdí video on demand. In: Médiář [online]. [cit. 2017-02-24]. Dostupné z: http://www.mediar.cz/televizni-noviny-na-vyzadani-aneb-co-brzdi-video-on-demand/

Listopad 1989, ©1996-2017. In: Česká televize [online]. [cit. 2017-01-24]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/historie/ceskoslovenska-televize/listopad-1989/

LIVINGSTONE, Sonia a Moira BOVILL, 1999. Young people, new media. In: LSE [online]. [cit. 2017-03-23]. Dostupné z: http://eprints.lse.ac.uk/21177/

LIVINGSTONE, Sonia M., 2002. Young people and new media: childhood and the changing media environment. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 278 s. ISBN 07-619-6467-3.

MACEK, Jakub, Alena MACKOVÁ, Kateřina ŠKAŘUPOVÁ a Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, 2015. Stará a nová média v každodennosti českých publik: Výzkumná zpráva, 2015. In: ResearchGate [online]. [cit. 2017-03-28]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/280154724_Stara_a_nova_media_v_kazdodennosti_ceskych_publik_vyzkumna_zprava

MCQUAIL, Denis, 1999. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 447 s. ISBN 80-717-8200-9.

Média v době normalizace od dubna 1969 do listopadu 1989, 2017. Dotkni se 20. století! [online]. [cit. 2017-01-24]. Dostupné z: http://www.dvacatestoleti.eu/data/files/MH_ML_11_duben1969_list1989(1).pdf

MIOVSKÝ, Michal, 2003. Příručka k provádění výběru metodou sněhové koule: snowball sampling [online]. Praha: Úřad vlády České republiky [cit. 2017-04-26]. Metodika (Úřad vlády České republiky). Dostupné z: https://www.drogy-info.cz/data/obj_files/1660/357/Prirucka_Snowball_Sampling1.pdf
O nás, ©2012-2017. In: Survio [online]. [cit. 2017-03-10]. Dostupné z: http://www.survio.com/cs/o-nas

OTÁHAL, Milan, 2002. Normalizace 1969-1989: příspěvek ke stavu bádání. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 105 s. ISBN 80-728-5011-3.

PECÁKOVÁ, Andrea, 2016. Programová nabídka Československé televize od roku 1968 do jara 1970. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta sociálních věd, 129 s. Vedoucí práce PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.

PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 152 s. ISBN 978-80-7367-381-9.

REICHEL, Jiří, 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada. Sociologie (Grada), 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6.

SÍGL, Miroslav, 2009. Události pravdy, zrady a nadějí: (1967-1971). Třebíč: Akcent, 540 s. ISBN 978-80-7268-659-9.

Slovník pojmů, ©2012-2017. In: Survio [online]. [cit. 2017-04-20]. Dostupné z: https://www.survio.com/cs/slovnik-pojmu

STRAŠÍKOVÁ, Lucie, 2009. Gorbačovovy reformy: rozpad SSSR i konec komunismu v Evropě. In: Česká televize [online]. [cit. 2017-01-24]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ct24/svet/1377872-gorbacovovy-reformy-rozpad-sssr-i-konec-komunismu-v-evrope

ŠTOLL, Martin, 2013. Tři podoby televize. Praha: Literární akademie, 160 s. ISBN 978-80-86877-67-9.

Televizní ředitelé, ©1996-2017. In: Česká televize [online]. [cit. 2017-04-03]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/historie/televizni-reditele/

TV and Media 2016: The evolving role of TV and media in consumers’ everyday lives, 2016. In: Ericsson [online]. Stockholm [cit. 2017-02-23]. Dostupné z: https://www.ericsson.com/res/docs/2016/consumerlab/tv-and-media-2016.pdf

VANČURA, Jiří, 1990. Naděje a zklamání: pražské jaro 1968. 2.vyd. (1.vyd.v Mladé frontě). Praha: Mladá fronta, 157 s. ISBN 80-204-0179-2.

VONDROVÁ, Jitka, 2013. Reforma? Revoluce?: pražské jaro 1968 a Praha. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 278 s. ISBN 978-80-7285-167-6.

VOORVELD, Hilde A. M. a Margot VAN DER GOOT, 2013. Age Differences in Media Multitasking: A Diary Study. Journal of Broadcasting [online]. 57(3), 392-408 [cit. 2017-04-06]. DOI: 10.1080/08838151.2013.816709. ISSN 0883-8151. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/08838151.2013.816709

VOORVELD, Hilde, Claire SEGIJN, Paul KETELAAR a Edith G. SMIT, 2014. Investigating the Prevalence and Predictors of Media Multitasking Across Countries. International Journal of Communication [online]. 8(1), 2755–2777 [cit. 2017-04-06]. ISSN 1932–8036. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/273770121_Investigating_the_prevalence_and_predictors_of_media_multitasking_across_countries

WILLIAMS, Christopher, 2014. How young viewers are abandoning television. In: The Telegraph [online]. [cit. 2017-02-22]. Dostupné z: http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/mediatechnologyandtelecoms/media/11146439/How-young-viewers-are-abandoning-television.html
Předběžná náplň práce
Práce s názvem Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu ve své první kapitole teoretické části pojednává o vzniku a proměnách televizního vysílání v naší zemí od počátku až do současnosti. Vytváří tak historický kontext problematiky, jíž se zabývají kapitoly následující; mapuje tedy, jakými změnami televize ve svém fungování, společenském postavení a roli prošla. Druhá kapitola slouží jako vhled do vztahu mladistvých k televiznímu vysílání, TV obsahům a vybraným médiím v době, kdy internet má stále větší potenciál přebírat roli tradičních médií. K popisu je využito několik již zrealizovaných výzkumů a studií zabývajících se tímto tématem. V praktické části práce je pak provedeno dotazníkové šetření zaměřující se na mladé lidi ve věku 15 až 18 let. Cílem kvantitativního výzkumu je zjistit vztah respondentů k tradičnímu televiznímu vysílání a některým televizním obsahům, také se okrajově zabývá vlivem vybraných médií na televizní diváctví u zkoumané skupiny mladistvých. Výběrový vzorek tvoří 96 dotazovaných splňujících požadované věkové rozmezí. Bylo zde například zjištěno, že nejvíce respondentů věnuje sledování tradičního televizního vysílání 1 až 2 hodiny denně, nicméně doba strávená touto aktivitou se liší v závislosti na tom, zda se jedná o pracovní týden, nebo víkend. Pozornost od klasického vysílání skrze televizní obrazovky odvádí u mladistvých s největší pravděpodobností i obsahy dostupné na internetu, prokázalo se například hojné sledování videí dostupných na videoserverech jako je YouTube nebo Stream, dále třeba naprostá většina respondentů upřednostňuje k sledování filmů počítač s internetem, nikoli televizi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work titled Adolescents‘ relation to traditional TV broadcasting in the Internet era deals in its first chapter of the theoretical part with the origin and changes of traditional TV broadcasting in our country from the beginning to the present. It creates the historical context of the issue discussed in the following chapters; so it describes what changes TV has gone through in its functioning, social status and role. The second chapter serves as an insight into the adolescents‘ relation to TV broadcasting, TV content and selected media in an era when the Internet has an increasing potential to take over the role of traditional media. Thematic research and studies conducted in the past are used for the description. In the practical part of the work the questionnaire survey focusing on young people aged 15-18 is used. The aim of quantitative research is to find out the respondents‘ relation to traditional TV broadcasting and some television content, and also marginally includes an influence of selected media on respondents‘ TV viewing. The sample is composed of 96 respondents meeting the required age range. For example, it has been found that most respondents are watching traditional TV broadcasting for 1-2 hours a day, but the time spent on this activity differs depending on whether it is a week or a weekend. Content available on the Internet most likely takes the focus off adolescents‘ attention to traditional TV broadcasting, for example videos on the videoservers like YouTube or Stream are watched often. Additionally, the majority of respondents prefer watching movies with their computer rather than a TV.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK