Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice
Název práce v češtině: YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice
Název v anglickém jazyce: YouTubers and their influence on teenager's values in the Czech Republic
Klíčová slova: YouTubeři, YouTube, mladiství, hodnoty, vývoj, značky
Klíčová slova anglicky: YouTubers, YouTube, teenagers, values, development, brands
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.07.2016
Datum zadání: 21.07.2016
Datum a čas obhajoby: 22.06.2017 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2017
Oponenti: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Knihy

BURGESS, Jean a Joshua GREEN. YouTube: online video and participatory culture. Malden, MA: Polity, 2009, 172 p. ISBN 978-0-07456-4479-0 s.

BYSTŘICKÝ, Jiří. Média, komunikace a kultura: texty k problematice kulturních technik I. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. ISBN 978-80-7380-117-5.

GILES, David. Psychologie médií. Praha: Palgrave Macmillan, 2010. ISBN 978-0-230-24986-8.

HALL, Edward T. The silent language. New York: Anchor Books, 1981. ISBN 978-0385055499

HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Vyd. 7. Přeložil Irena ŠTĚPANÍKOVÁ. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0534-0.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4

CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369

JENSEN, Frances E. a Amy Ellis NUTT. Mozek teenagera. Přeložil Petr ŠTIKA. Praha: Dobrovský, 2015. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-190-5

KALVAS, František. Nastolování agendy: role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009. ISBN 978-80-7043-805-3.

KRAUS, Blahoslav. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.

LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.

LIPPMANN, Walter. Veřejné mínění. Přeložil Ladislav KÖPPL. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0939-3.

MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Brno: Jota, 2000. Nové obzory (Jota). ISBN 978-80-7217-128-6.263BURGESS, Jean a Joshua GREEN.

MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2.


ONDREJKOVIČ, Peter. Negatívne stránky individualizácie mládeže. Bratislava: Univerzita Komenského, 1997. ISBN 80-88868-17-3.

PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška, MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.

ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. Praha: Portál, 2006. 392 s. ISBN 807367-124-7

SMÉKAL, Vladimír a Petr MACEK, ed. Utváření a vývoj osobnosti: psychologické, sociální a pedagogické aspekty. Brno: Barrister & Principal, 2002. Psychologie (Barrister & Principal). ISBN 80-85947-83-8

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.






Články

BENTLEY, A., EARLS, M., & O’Brien, M. J. (2011). I’ll have what she’s having: Mapping social behavior. Cambridge, MA: MIT Press.

BROWN, D. and HAYES, N. (2008). Influencer marketing. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann. Chartrand, T. L., & Bargh

DAUGHTERY, T., Eastin, M., & Bright, L.f. (2008). Exploring Consumers Motivations for Creating User-Generated Content. Journal of Interactive Advertising, 8(2).

DEFY Media, 2015; The Intelligence Group’s Cassandra report, 2013

JENKINS, Henry: Confronting the Challenges of paticipatory Culture Media education for 21. Century, Chicago: MacArthur Foundation, 2006

KAPLAN, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons. doi:10.1016/j.bushor.2009.09.003




Weby

Forbes, dostupné z: Http://www.forbes.cz/77-2015/124-ati [online]. [cit. 2017-05-5].

MediaGuru, [cit. 25. 4. 2017] dostupné z: https://www.mediaguru.cz/medialni-slovnik/traffic/ [online]

Nielsen-admosphere, [30.3.2017], dostupné z: http://www.nielsen-admosphere.cz/press/tz-youtuberi-v-cesku-se-jimi-zatim-bavi-hlavne-mladi-ve-veku-15-20-let-sleduje-youtubery-az-8-lidi-z-10/

Svět androida, [cit. 2017-05-16] Dostupné z: Https://www.svetandroida.cz/portal-youtube-10-let-201610 [online]

Variety (2014). Survey: YouTube Stars More Popular Than Mainstream Celebs Among U.S. Teens. Dostupné z: http://variety.com/2014/digital/news/survey-YouTube-stars-more-popular-than-mainstream-celebs-among-u-s-teens1201275245/

TheGuardian (2014). Vloggers must clearly tell fans when they’re getting paid by advertisers, ASA rules. Dostupné z: https://www.theguardian.com/media/2014/nov/26/vloggers-must-tell-fans-paid-adverts-asa-rules

Ristau, Reece (22 July 2015). "PewDiePie: No. 1 in #Famechangers Digital Star Ranking". Variety. Vydáno 23 července 2015.

Hurst, M. (2015). Social-Cognitive Learning Theory: Definition and Examples. Dostupné z: http://study.com/academy/lesson/social-cognitive-learning-theory-definition-and-examples.html

McLeod, S. (2016). Bandura - Social Learning Theory. Dostupné z: http://www.simplypsychology.org/bandura.html

Oxfordský slovník [cit. 2017-05-1] Dostupné z: https://en.oxforddictionaries.com/definition/youtuber [online].

Předběžná náplň práce
Diplomová práce ,,YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice“
má za cíl zjistit vliv internetových tvůrců portálu YouTube, tedy YouTuberů, na vývoj mladistvých, a to v jak rovině sociální, tak vzdělávací. YouTube je fenoménem současné mladé generace, která tráví na sociálních sítích daleko více času než u televize nebo tiskovin, proto je vliv tohoto média na mladé lidi nesmírný.
YouTubeři se během velmi krátké doby, přibližně pěti let, stali idoly dospívajících a ovlivňují jejich hodnoty, způsob vyjadřování, oblékání nebo názory na dění kolem sebe. Přesto je tento fenomén mnoha dospělým lidem neznámý nebo přinejmenším nepochopený, proto je jedním z cílů této práci fenomén YouTuberů osvětlit.
Práce se zaměřuje na analýzu české YouTube scény, na její tvorbu a obsah. První část práce je věnována vymezení pojmů důležitých pro dospívání a teoretických východisek pro utváření hodnot a socializaci. Ve své druhé části se práce věnuje rozboru portálu YouTube jako vlivného média v sociokulturním prostředí mladistvého, kam YouTubeři umísťují svoji tvorbu. Tato část se zaobírá zejména charakterizováním YouTuberů, jejich obsahu a možného vlivu na mladistvé. Cílem empirické části práce je poté pomocí kvalitativních a kvantitativních metod výzkumného šetření zjistit, kam až může sahat vliv YouTuberů jako audiovizuálních tvůrců a v jakých oblastech života mohou své fanoušky ovlivňovat.
YouTubery a elektronické médium YouTube zasazuji do teoretického rámce kanadského mediálního teoretika Marhsalla McLuhana.
Celou práci uzavírá propojení poznatků získaných ve výzkumu a možné závěry a východiska, které z toho plynou do dalších let.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis "YouTubers and their influence on the values and development of teenagers in the Czech Republic" aims to determine the influence of people producing and presenting their own videos on the video-sharing website YouTube, the so-called YouTubers, on the social and educational development of teenagers. YouTube is a phenomenon of today's young generation which spends much more time on social networks than in front of television or print media, so the impact of this media on young people is considerable. The YouTubers have become within a very short period of time, approximately five years, idols of adolescents and they are influencing their values, way of expression, clothing style or their opinions on the events around them. However, for many adults this phenomenon is completely unknown or misunderstood. That is also why one of the objectives of this work is to clarify the phenomenon of YouTubers.
The work focuses on the analysis of the Czech YouTube scene, its production and content. The first part is devoted to defining concepts which are important for adolescence, and theoretical bases for value creation or socialization. The second part aims to analyze YouTube as a powerful media which influences socio-cultural environment of teenagers through the videos uploaded by YouTubers. This section is mainly dedicated to the characterization of YouTubers, content of their work and their possible impact on young people. The empirical part of the thesis seeks to find by means of qualitative and quantitative research methods the possible extent of YouTubers’ influence on their fans and different life situations where the influence can be visible. This thesis incorporates YouTubers and YouTube as a new media into the theoretical framework of Canadian media theorist Marshall McLuhan.
The whole work concludes with an analysis interconnecting the research outputs with possible conclusions for the future.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK