Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prostředky a nástroje pro podporu výuky programování v jazyce Scratch
Název práce v češtině: Prostředky a nástroje pro podporu výuky programování v jazyce Scratch
Název v anglickém jazyce: Resources and tools to support teaching programming in Scratch
Klíčová slova: dětské programovací jazyky, Scratch, metodika výuky programování, sbírka úloh, automatické vyhodnocování
Klíčová slova anglicky: programming languages for children, Scratch, methodology for teaching programming, excercise collection, automatic assesment
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.10.2016
Datum zadání: 03.10.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.10.2016
Zásady pro vypracování
Doktorand provede rešerši současných dětských programovacích jazyků se zaměřením na jazyk Scratch a vypracuje metodiku výuky programování v jazyce Scratch (doporučené postupy výuky, sbírku vhodných úloh, další podpůrné prostředky). Hlavním výsledkem práce bude soustava úloh a systém pro automatické vyhodnocování žákovských řešení těchto úloh, vypracovaných v jazyce Scratch. Výsledky své práce doktorand ověří v praxi při výuce na škole.
Seznam odborné literatury
KREJSA, Jan. Výuka základů programování v prostředí Scratch. Č. Bud., 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta

BRENNAN, K.. Best of Both Worlds: Issues of Structure and Agency in Computational Creation, In and Out of School. (2012) PhD Dissertation. MIT Media Lab.

BRENNAN, K., RESNICK, M. New frameworks for studying and assessing the development of computational thinking. American Educational Research Association (AERA) conference, 2012

Maloney, J., Resnick, M., Rusk, N., Silverman, B., & Eastmond, E. (2010). The scratch programming language and environment. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 10(4), 16.

BRENNAN, Karen., BALCH, Christan, CHUNG, Michelle. Creative computing, Harvard Graduate School of Education (http://scratched.gse.harvard.edu/guide/)

WILSON, Amanda, et al. Evaluation of introducing programming to younger school children using a computer game making tool. In: European Conference on Games Based Learning. Academic Conferences International Limited, 2011.

José-Manuel Sáez-López, Marcos Román-González, Esteban Vázquez-Cano, Visual programming languages integrated across the curriculum in elementary school: A two year case study using “Scratch” in five schools, Computers & Education, Volume 97, June 2016, Pages 129-141, ISSN 0360-1315, http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2016.03.003.
(http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131516300549)

PIETERSE, Vreda. Automated assessment of programming assignments. In: Proceedings of the 3rd Computer Science Education Research Conference on Computer Science Education Research. Open Universiteit, Heerlen, 2013.

Ala-Mutka, K.M., 2005. A survey of automated assessment approaches for programming assignments. Computer science education, 15(2), pp.83-102.

Rubio-Sánchez, M., Kinnunen, P., Pareja-Flores, C. and Velázquez-Iturbide, Á., 2014. Student perception and usage of an automated programming assessment tool. Computers in Human Behavior, 31, pp.453-460.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK