Automatický systém pro výuku cizího jazyka
Název práce v češtině: | Automatický systém pro výuku cizího jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Automatic Foreign Language Tutor |
Klíčová slova: | generování přirozeného jazyka, NLG, Computer-Assisted Language Learning, CALL |
Klíčová slova anglicky: | Natural Language Generation, NLG, Computer-Assisted Language Learning, CALL |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Hana, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.01.2016 |
Datum zadání: | 12.01.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.04.2017 |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je vyvinout systém pro učení cizího jazyka. Systém na základě gramatiky jazyka bude generovat příklady na procvičování určitých jevů v daném jazyce. Systém bude používat model studenta, který bude zachycovat jeho pokrok v učení. |
Seznam odborné literatury |
Meurers, D. (2012). Natural Language Processing and Language Learning. Encyclopedia of Applied Linguistics, edited by Carol A. Chapelle. Blackwell.
http://purl.org/dm/papers/meurers-13.html Nerbonne, John (2003). Natural Language Processing in Computer-Assisted Language Learning. In R. Mitkov (ed.), The Oxford Handbook of Computational Linguistics, Oxford University Press. http://www.let.rug.nl/~nerbonne/papers/nlp-hndbk-call.pdf Heilman, M. (2011). Automatic factual question generation from text. Dissertation. Carnegie Mellon University. https://errico.srv.cs.cmu.edu/research/thesis/2011/michael_heilman.pdf Heilman, M. et al (2006). Classroom success of an intelligent tutoring system for lexical practice and reading comprehension. In INTERSPEECH proceedings. Kolditz, T. (2015). Generating Questions for German Text. Master thesis. University of Tübingen. Keder, D. (2009): Computer-assisted language learning using spaced repetition. Master thesis. Masaryk University in Brno. http://is.muni.cz/th/99305/fi_m/ |