Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha–Brno
Název práce v češtině: Hodnocení změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha–Brno
Název v anglickém jazyce: Assessment of Changes of the Modal Split in Connection with the Construction of High Speed Railway Prague–Brno
Klíčová slova: dělba přepravní práce, dopravní chování cestujících, hodnota času cestujících, konkurenceschopnost železnice, vysokorychlostní železnice
Klíčová slova anglicky: modal split, travel behaviour, the value of travel time savings, competitiveness of railways, high speed railway
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Viktor Květoň, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.12.2015
Datum zadání: 21.12.2015
Datum odevzdání elektronické podoby:30.06.2017
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2018
Oponenti: doc. Ing. Martin Kvizda, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha–Brno. Práce se zaměřuje na širší souvislosti dvou teoretických konceptů v dopravních výzkumech: vzorců dopravního chování a hodnoty cestovního času. Sběr dat proběhl formou osobních rozhovorů tazatele s respondentem pomocí papírových dotazníků. Pro hlubší analýzu bylo využito nástroje kontingenční tabulky. Z nasbíraných dat bylo zjištěno, že ekonomicky aktivní lidé z autobusů a vlaků mají vyšší hodnotu cestovního času než studenti. Mezi uživateli automobilů je nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím volbu dopravního módu rychlost, u respondentů z autobusů je to cena a u cestujících ve vlacích možnost práce/odpočinku během cesty. Za předpokladu snížení cestovní doby mezi Prahou a Brnem na cca 1 hodinu a současně zachování ceny jízdného na cca 200 Kč má vysokorychlostní železniční spojení u stávajících cestujících potenciál generovat častější cesty.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this diploma thesis is to discuss the assessment of changes of the modal split in connection with the construction of high speed railway Prague–Brno. Thesis is aimed on wider context of two theoretical concepts in transportation researches: travel behaviour and the value of travel time. Data collection took place in the form of „Paper and Pencil Interview“ method. For a deeper analysis was used the Pivot Table tools. From the collected data was found that economically active people from coaches and trains have higher travel time than students. Among cars users the most important factor influencing the choice of traffic mode is the speed, for coach users it is price and for train users the posibility of work/rest during the journey. Assuming a reduction of travel time between Prague and Brno for about 1 hour while keeping the fare price about CZK 200, high-speed rail connections has the potential to generate more frequent journeys among existing passengers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK